Thursday, July 29, 2010

PERGI TAK KEMBALI......

Hari ni hari yang paling sedih buat aku......
mak yang paling aku sayang telah meninggalkan aku untuk selamanya......
memang sedih giler lah......mujur tak giler je....
macamana tak sedihnya aku kan tinggal berdua je dengan mak aku jadi bila dah mak aku meninggal sapa lagi yang aku ada........
sunyi sangat2......
mak aku meninggal tepat 6.40 pagi pada 29.07.2010.........
dan alhamdulillah sumer urusan pengebumian selesai pada pukul 6 petang.....
syukur sangat2 takde apa2 halangan sepanjang urusan pengebumian ni.....
nak menulis banyak pun aku takde mood sangat....
mood aku masih lagi dalam keadaan kelam dan samar2........
AL-FATIHAH untuk mak aku.........
semoga mak dan ayah aku ditempatkan di tempat orang2 yang soleh dan beriman disisi ALLAH.....
amin....

Sunday, July 25, 2010

MAJLIS PERTUNANGAN.....



24.7.2010 tarikh keramat untuk adik aku sebabnya dia telah selamat ditunang kan dengan pilihan hati dia sendiri.........http://www.smileycodes.info
wah..wah....seronok giler lah agaknya......
aku lagi lah seronok sebab nak dapat adik ipar.....huawawawa...seronok ke?....
ntah lah....nak kata seronok tu tak lah jugak tapi nak kata tak seronok tu tak lah jugak....
ermmmmm....50-50 kot.....takpe janji rock......hehehehe
rombongan cik kiah aku ni bertolak pada pukul 2.10 ptg dan sampai lah dalam kul 2.45 kot....
sebabnya tak tengok jam lah...hehehe...aku sibuk maen mesej...jadi tak sempat nak tengok jam.....huhuhu...takpe janji selamat sampai kan.......
rombongan kitaorang dalam 7 buah kete........dan kedatangan kami masih di sambut dengan buah mempelam yang masih banyak berjuntaian di atas pokok........banyak tu.....
dalam 15 minit majlis pun bermula lah....dengan sedikit mukadimah dari pihak tuan rumah...
memaklum kan pasal pertunangan antara kedua belah pihak lah.......kalau sebelah pihak je taklah di namakan bertunang kan....apa lah.....
pastu majlis sarung cincin...mula2 diorang nak buat dalam bilik tapi di sebab kan mak aku tak berapa sihat jadi bakal menantulah yang keluar diiringi oleh mak sedaranya...rasanyalah aku pun tak tanyer plok masa tu.......
berpakaian serba putih dengan di litupi oleh selendang pink....
cantik sangat...maklumlah seri bakal pengantin.......heheheh..
pastu kitorang semua di jamu dengan nasi dagang......
aku sebenarnya tak berapa suka sangat nasi dagang sebab aku cepat mengantuk lah kalau makan pulut ni..........
tapi yelah nak ambik hati tuan rumah kan...tapi dalam2 takut mengantuk tu habis jugak satu pinggan...hahahhaha.....sedap lah plok.......di minum bersama dengan air sirap.....dah lama tak rasa air sirap..........
dalam sejam rombongan cik kiah pun nak berangakat lah sebabnya mak aku ni tak leh duk lama2 kat rumah orang...dia cepat bosan...biasalah orang tua kan sayang nak tinggal rumah dia lama2........
semua orang balik tapi aku n family kakak aku gi lepak jap kat mesra mall.....
pas makan kenalah jalan2......buat menghadam makanan yang baru masuk dalam perut.....
nasib baik aku gi........
teruja sungguh tengok kat ruangan show room.......naza group kalau tak silap akulah....
motor besar beb.......tapi tak tahu lah plok jenis apa......terkesima aku untuk seketika...dan yang lebih terkesimanya bila aku melihat harga nya....rm90,000.00...........fuyoooo.........
yang satu lagi 88,000.00..........fuyooooooooo............makan pasir gamaknya aku ni kalau aku beli motor tu......takpelah tak dapat beli cuci mata pun jadi lah......
hehheheheh....





ni kek dari pihak pompuan...
sedap tapi tak leh makan banyak...
nanti yogurt kat badan semakin bertambah....hehehhe


sedang sibuk menunggu orang belum siap....
biasa lah janji orang melayu......
janji pukul 2.....
pukul 2.10 tak leh nak bersiap lagi....
normal lah tu...jangan marah2 ye...senyum sikit....


'x muat doh kete ni....
gi masuk kete nung........cepat...cepat....kan kena tinggal kan...
masa itu emas...'



ketua rombongan sedang...
mengira2 sapa lagi yang tak hadir ni....
ok...semua dah ada....
boleh lah bergerak sekarang.....tapi
rasa macam tak cukup lagi lah....
oooooo........anak aku......lupa dia tak gi.....
takpe2......



rombongan cik kiah akhirnya sampai jugak....
dengan hantaran yang simple but nice...hehheheh...
kontrol ayu sikit....senyum...senyum...

ni plok hantaran dari pihak lelaki...
serba biru tapi tak bermakna...
gelombang biru ye.....


ni plok hantaran dari pihak pompuan...
serba merun......
sekali tengok macam musim salji....
dengan hiasan ala2 bulu biri2 gitu...
tak tahu lah berapa ekor biri2 yang terkorban
untuk mengambil bulunya.....hehhehe...


ni lah tunang adik aku.....
nama.......alamak!!!!!
terlupa lah plok nak tanyer...
tapi rasanya atie kan....
tapi tak taulah ati apa........
samada ati ayam.....ermmmm pokok ati2...
atau berhati2 di jalan raya....


sesi sarung menyarung cincin.....
tersenyum manis......
menampak kan serinya...


satu kucupan mesra bakal menantu......



ketua juru cakap bagi pihak lelaki.......
sedang khusyuk berbincang dengan ayah
pihak pompuan mengenai....
pertunangan dan juga perkahwinan....
dan aku tak tau apa yang diorang bincang kan...
sebab aku tak duduk kat situ.....


ketua jurucakap bagi pihak pompuan....
sedang membaca doa selamat....
untuk majlis ini......


'ni nasi ke bubur hah?.....
aku rasa nasi lah.....cuba tengok betol2...
haaaa...betol lah nasi....ni lah nasi dagang namanya....
laaaa...ye ke?....aku ingatkan nasi minyak tadi.....
meh sini aku tengok......'
betol lah nasi dagang......'



sesi menjamu selera....
ni lah saat2 yang memang di tunggu oleh sumer orang....



pas makan....rombongan cik kiah pun
nak balik lah....yelah buat apa lama2 kat rumah
orang pun.....mengabiskan boreh je....


sebelum balik sempat lagi memberi
satu pose yang agak menarik...
walaupun tak menarik mana ye...
hehehhe...jangan marah....


jalan2 cari pasal......
kat mesra mall....
takde apa yang menarik pun...
nak beli mahal...jadi kita cuci mata jelah....



fuyooooo......tak dapat beli dapat pegang pun jadilah...
macamana nak beli kalau dah harga
rm90,000.00
kau orang bayanglah sendiri...


'jom.......naik kete baru ku....'
bergaya nya....
cuma harga je yang tak bergaya....
'nanti jap...nak cek duit...alamak!!!! ada 5 hinggit je..
cukup untuk beli aiskrim kat depan pintu mesra mall je...
lain kali lah aku beli...'


tak tercapai akalmu.......
rm88,000.00
mau makan pasir ke?


tak pelah...tak dapat beli..
dapat ambik gambor pun jadi lah.....
huhuhuhu........
tercapai jugak hajat aku untuk duduk
kat sebelah motor besar....
mujur tak giler je...
hehehe...



sepanjang hari berjalan memang memenatkan......
jadi bila malam telah menjelma aku pun.....
hehehehe...bukan nya aku bertukar jadi pontianank ke hantu ke...apa ke....
aku pun melelapkan mata dengan lenanya....sebab esok nak bangun awal untuk kemas umah yang dah hanyar kubang...
tak nampak macam umah dah......
http://www.smileycodes.info

Thursday, July 22, 2010

PENGHARGAAN UNTUK MEMBER AKU YANG KE 100


'Create



wahhhh.......wahh......sekarang ni member aku dah 100 orang....
terharunya..huhuhuh...dan pemenang nya adalah.......
blues riders.........
sebenarnya aku ni takde keje...tapi teruja tengok member aku dah semakin bertambah.....http://www.smileycodes.info
jadi tercetuslah idea yang sedikit haprak ni...hehehhe...time aku bosan memang macam ni.....
lagipun sibuk r sekarang...
langsung takde masa untuk aku berrilek2 depan pc......
ahhhhhhh..........
kepada member aku yang lain tu...jangan susah hati ye...korang memang memang best....
lagi best kalau korang selalu lepak kat blog aku ni......tanpa korang sumer sapalah aku di dunia maya ini.......
hehehhehe.......enjoy
http://www.smileycodes.info
i love u all my friend

Monday, July 19, 2010

AMALAN HARIAN RASULULLAH S.A.W


hari ni aku nak kongsi mengenai 7 amalan atau sunah harian yang dilakukan oleh NABI MUHAMMAD SAW.......yang aku ambik dari majalah ASUH....anak sedara aku punyer...biasalah aku kan suka membaca...apa jenis buku pun aku baca hatta buku budak sekolah pun aku rembat jugak....heheheheh......korang layan lah.......
semoga ianya dapat mempertingkatkan lagi keimanan dan ketakwaan kita kepada ALLAH...


SOLAT TAHAJUD..
Solat sunat 2 rakaat yang biasa dilakukan apabila terjaga dari tidur pada waktu yang sesuai.....biasanya 1/3 malam......dalam kira2 pukul 2.30 pg atau 3 pagi lah....

ALLAH swt berfirman :
"dan bangunlah pada sebahagian dari waktu malam serta kerjakanlah solat Tahajud padaNya, sebagai solat tambahan bagi mu ; semoga tuhanmu membangkit dan menempatkan mu pada hari akhirat di tempat yang terpuji" (al-Isra :79)


BACA AL-QURAN DAN MAKNANYA......
membaca dan mempelajarinya merupakan satu ibadah kita kepada ALLAH swt.....

dari Abu Umamah Al-Bahili berkata :
"saya telah mendengar Rasulullah bersabda : bacalah al-quran! maka sesungguhnya ia akan datang pada hari kiamat sebagai syafaat bagi ahlinya (iaitu orang yang membaca, mempelajari dan mengamalkannya) " (riwayat muslim)


SOLAT SUBUH BERJEMAAH DI MASJID....
Orang yang melakukan solat subuh berjemaah akan mendapat cahaya yang sempurna pada hari kiamat.....

Rasulullah saw bersabda :
"Berilah khabar gembira kepada orang2 yang berjalan ke masjid2 pada waktu gelap bahawa ia akan mendapat cahaya yang sempurna pada hari akhirat." (riwayat abu daud dan tarmizi)



SOLAT DUHA....
solat yang dilakukan ketika matahari naik setinggi sebatang lembing atau galah....ermmmmm...kira- 20 minitlah selepas terbit matahari atau pun lebih......habis waktunya sebelum menjelang zohor.....

dari Aishah r.ha:
"Aku tidak pernah melihat Rasulullah saw mendirikan solat sunat duha. sesungguhnya aku mendirikan solat duha walaupun Rasulullah meninggalkanya. tetapi pada hakikatnya Baginda suka melakukannya, ini adalah kerana Baginda bimbang jika selalu mengamalkannya orang ramai akan mewajibkan ke atas diri mereka." (riwayat muslim)

JAGA WUDUK....
Wuduk adalah satu cara untuk menyucikan diri kita dari hadas kecil.....kalau takde air boleh digantikan dengan bertayamum.......

ALLAH swt telah berfirman :
"wahai orang2 yang beriman, apabila kamu hendak mengerjakan solat (padahal kamu berhadas kecil), maka berwuduklah iaitu basuhlah muka kamu, dan kedua belah tangan kamu meliputi siku dan sapu lah sebahagian dari kepala kamu dan basuhlah kedua belah kaki kamu meliputi buku lali." (al-maidah:6)


BANYAKKAN SEDEKAH....
Sedekah lah ikut kemampuan kita tapi ianya merupakankebajikan yang sangat dituntut dalam islam.....senyum pun satu sedekah tu.....

dari abu hurairah r.a, Rasulullah saw bersabda :
"Sedekah itu tidak akan mengurangi harta. Allah swt akan menambah kemulian kepada hambaNya yang pemaaf. dan bagi hamba yang tawaduk kerana Allah swt, Allah akan mengangkat darjat" (riwayat muslim)


ISTIGHFAR SETIAP MASA.....
Kita semua ni kan banyak sangat melakukan kesilapan....kalau aku lah rasanya hari2 aku buat salah...tak tercapai akal mu....sebab tulah kita digalakkan sentiasa beristighfar agar Allah swt mengampun kan dosa kita yang semakin hari semakin mengunung....tak kata kat orang lain diri aku sendiri lah...memang tak terhitung....huhuh

Dari ibnu abbas, Rasulullah saw bersabda :
"Sesiapa yang melazimkan istighfar, nescaya Allah pasti akan menjadikan baginya jalan keluar dari setiap kesempitan. dan kelapangan dari setiap kesedihan. dan memberinya rezeki yang halal dari arah yang tidak di sangka-sangka." (riwayat abu daud)


Saturday, July 17, 2010

KELAS MASAKAN......



Hari ni aku ada kelas masakan bersama dengan shikin.....
kelas masakan apa??....
kelas memasak pasta....untuk kelas dia....
alah macam kelas ert...kemahiran hidup...
jadi di sebabkan budak ni baru tingkatan 2 jadi aku bagi menu yang simple but nice.....hehehhe...
memasak ni otak kita kenalah kreatif sikit kan......
menu yang memang simple sangat2.......budak tadika pun boleh masak......
hahhaha...budak tadika nak pegang pensil pun tak pandai lagi kan...apalah aku ni...
yelah maksud aku....betapa senang nya menu ni...
dan tak sampai 30 mint...pasta tu dah siap di makan.....
dan hanya aku n sikin je yang makan...sebabnya yang lain tak dapat nak telan...
katanya makan barat.......
ermmmmm....tak tahu lah samada xleh telan sebab kan makanan barat atau...
rasanya yang tak sedap...tapi aku makan ok je.....
kadang tu saja je...mengada2 kan.....




ni rupa pasta yang belum ni masak...
masih dari kilang.....


ni yang dah siap di rebus....
sekali tengok macam tiub basikal...
jadi kalu sapa2 yang tiub basikal
bocor leh je ambik yang ni.....


ni lah hasilnya......
menu yang simple but nice....
hehehheh.....

Wednesday, July 14, 2010

NASI GORENG UDANG BERAPI.....


keje aku semakin hari semakin bertambah2.......
buat aku jadi bosan giler tahap babun rasanya.......
capai yang ni tak kena......
capai yang itu tak kena....
ambik yang ni pun rasa serba tak kena.....sekali sekala tu rasa nak menghilangkan diri je.....http://www.smileycodes.info
hilang diri kat mana??....
pergilah kat mana2 pun janji orang tak jupe aku......
jadi cara yang paling terbaeknya tinggal je keje tu.......gi cari keje lain yang tak menyerabutkan kepala hotak aku.....keje apa?..hehehehhe...memasaklah....pas masak leh makan.....huwawawawa....otak pun tak serabutkan....perut pun kenyang......
aku pun ke dapur...bukak peti tengok apa yang patut......
tengok nasi ada.....cili api ada...kira2 cukup 15 biji yang aku nak.....
tengok bawang putih ada satu labu......sebab nya aku paling suka bawang putih..takde bawang lain pun takpe.......
tengok peti beku napok ada udang....ok beres......
akhirnya terhasil lah.......tadaaaaaa..........
nasi goreng udang berapi.....huhuhu...ingat maggi je ke yang berapi ......
resipi aku punyer pun ada jugak apinya.....
apa yang berapi?....
hehehehhe.....telinga lah yang berasapnya......sapa2 yang tak tahn pedas memang takleh kongsi makanan dengan aku........
aku tak leh tak makan pedas...takde kicklah bila kurang pedas........http://www.smileycodes.info
so.........kita enjoy.......
masa untuk makan......http://www.smileycodes.info


yumm...yummm....tak sabar rasanya......

ni je udang yang sempat aku ambik...
yang lain sumernya mak aku yang pau....
huhuhuhuhu....


hasilnya.......licin...
yang tinggal lada je sikit...
tak tahan dah berasap kepala...



huhhhh......bila dah kenyang boleh lah start balik wat keje.......
cergas...cergas..........jangan malas.......
takde keje takde duit.....http://www.smileycodes.info


Tuesday, July 13, 2010

MALAS...........

hari ni rasa malas sangat2....http://www.smileycodes.info
nak buat keje malas...
nak makan pun malas......
pendek kata hari ni sumer rasa malas.......
tapi kalau malas sapa plok yang nak bagi aku makan kan.....
huhuhuhuh......jadi nak tak nak kena lah buat jugak kan......
aku sekarang ni tengah blur memikir pasal.....

kenapa orang tak pernah nak tanyer sesuatu dengan cara yang baik...
walaupun dah banyak kali di beritahu...tapi masih tetap tak nak mengalah.....masih tetap nak marah2 dan masih tetap mempertahankan pendapat diorang.......
yang mereka tahu luahan hati mereka tapi tak pernah nak ambik tahu pasal luahan hati orang.....
walaupun adik beradik sendiri.....
ermmmmmmm.........
sampai hari ni aku masih berfikir....berfikir...dan terus berfikir....http://www.smileycodes.info
tapi masih tak jupe2 jugak.......benda yang aku fikir....
ermmmm....manusia yang mengalami hati yang sakit memang susah nak terima pendapat orang lain.....
yang mereka tahu mereka yang terbaik walaupun kadang kala pendapat diorang macam taik je...........
aku jarang naik angin tapi bila aku dah start naek angin......susah lah sikit nak control angin tu kasi pulih........hehehehhe....bukan selalu pun...setahun ada lah sekali kot......
hahahhaha..........arghhhh.........susah nya hidup jika orang tak pernah nak faham masalah orang lain kan......
tapi ada aku kisah.......selama ni aku hidup pun orang tak pernah ambik tahu pun pasal aku...
jadi buat apa aku nak sibuk pasal orang kan.........
janji rock babe.........

Monday, July 12, 2010

KELEBIHAN BULAN SYAABAN......

sedar tak sedar esok dah masuk bulan SYAABAN.....

bermakna RAMADHAN semakin hampir.......bagi yang tak ganti lagi pose tu cepat2 lah ganti....jangan lah nak tunggu saat akhir baru nak ganti......hehehehe......

jangan marah eak.......kenyataan.....

kat sini aku tulis lah sikit....hehehehe...bukan tulis lah tapi copy sikit2 pasal kelebihan bulan SYAABAN untuk renungan mata dan fikiran aku sendiri dan juga kita semua...so.......layannnn.......


Sabda Rasul S.A.W, yang bermaksud:

"Bulan Rejab adalah bulan Allah, bulan Syaaban adalah bulanku, dan bulan Ramadhan adalah bulan umatku.."

Syaaban ialah bulan untuk menghapuskan dosa dan Ramadhan ialah bulan menyucikan diri dari dosa.

Nabi S.A.W. memberikan simbolik bahawa bulan syaaban sebagai bulan baginda. Ini diertikan sebagai bulan di mana baginda banyak melakukan amal ibadah.

Simbolik ini juga bererti umatnya sepatutnya melakukan banyak amal ibadah sebagaimana yang banyak dilakukan oleh baginda.

Dalam sebuah hadis lain, baginda Rasul S.A.W. telah bersabda yang bermaksud :

"Sesungguhnya bagi sesiapa yang berpuasa selama 3 pada permulaan syaaban 3 di pertengahan dan 3 di akhir syaaban akan mendapat pahala 70 orang nabi, dan seperti orang beribadah 70 tahun dan sekiranya dia mati pada tahun itu, matinya seperti mati syahid.."

inilah antara kelebihan berpuasa dalam bulan syaaban.....

Di samping itu, berpuasa dalam bulan ini juga adalah sebagai persediaan untuk melakukan ibadah puasa selama sebulan dalam bulan Ramadhan.

bulan syaaban ini juga merupakan bulan di mana setiap doa orang-orang beriman akan dimakbulkan Allah.

Sebuah hadis yang diriwayatkan oleh Abdullah Umar, baginda Rasul S.A.W ada bersabda yang bermaksud :

"Dalam solat lima waktu yang doanya tidak ditolak ialah semasa malam Jumaat, pada malam 10 Muharram, pada malam pertengahan bulan syaaban dan pada dua malam raya, iaitu malam hari raya Aidilfitri dan Aidiladha.."

Inilah antara beberapa kelebihan yang Allah kurniakan untuk para hambaNya dalam bulan syaaban .jadi berusaha lah untuk mendapat keredhaan dan rahmat dari ALLAH...insya allah....amin...

Friday, July 9, 2010

MERISIK KHABAR LAGI...



pukul 3 petang tadi aku dan keluarga bertolak ke kemasik untuk rombongan merisik khabar.....chewah macam lagu sudirman lah plok...
dalam 30 minit kami pun sampai lah.....
wah...wah.....teruja sangat aku tengok kat umah dia baaaaaaanyak sangat buah pelam epal......walaupun nama dia pelam epal rasa buah tu tak delah macam buah epal....
nama je.....rasa masih rasa buah pelam atau lebih di kenali dengan buah mangga.....
maklumlah orang terengganu panggil macam tu.....
aku sempat lah klik gambar dan video tapi tak berapa elok sangat sebab suasana dalam umah tu gelap sangat lah......
jadi tak dapat nak fokus gambar bakal adik ipar aku tu dengan elok.......
tu lah satu satunya bakal adik ipar aku...yang lainnya semua kakak ipar......
huhuhuhuhuhu.....


jangan lah sakit perut hendaknya orang
yang makan kek aku ni....
huhuhuhu......
comel tapi rasa tak tahulah macamana......


walaupun tangan aku keras macam batu....
tapi berjaya jugak aku mengubah.....
buah-buahan ni menjadi secantik aku...
huawawawa...

ni lah bakal adik ipar aku....
kulit putih tapi suasana gelap menjadikannya
berkulit gelap...
sekali lupa nak bukak flash daaa.....



tak sempat nak pau pelam orang....
takpelah...ambik gambar pun ok jugak....

Wednesday, July 7, 2010

AZAB BAGI WANITA......


peringatan kepada kaum perempuan.


Saudara dan saudari kaum muslimin dan muslimat Renungan khususnya
untuk para wanita dan diri sendiri.....

Sayidina Ali ra menceritakan suatu ketika melihat Rasulullah
menangis manakala ia datang bersama Fat imah . Lalu keduanya bertanya
mengapa Rasul menangis.

Beliau menjawab, "Pada malam aku di-isra'- kan , aku melihat
perempuan-perempuan yang sedang disiksa dengan berbagai siksaan.
Itulah sebabnya mengapa aku menangis. Karena,
menyaksikan mereka yang sangat berat dan mengerikan siksanya.

Putri Rasulullah kemudian menanyakan apa yang dilihat ayahandanya.
"Aku lihat ada perempuan digantung rambutnya, otaknya mendidih.

Aku lihat perempuan digantung lidahnya, tangannya diikat ke belakang
dan t imah cair dituangkan ke dalam tengkoraknya.

Aku lihat perempuan tergantang kedua kakinya dengan terikat
tangannya sampai ke ubun-ubunnya, diulurkan ular dan kalajengking.

Dan aku lihat perempuan yang memakan badannya sendiri, di bawahnya
dinyalakan api neraka. Serta aku lihat perempuan yang bermuka hitam,
memakan tali perutnya sendiri.

Aku lihat perempuan yang telinganya pekak dan matanya buta,
dimasukkan ke dalam peti yang dibuat dari api neraka, otaknya keluar
dari lubang hidung, badannya berbau busuk karena penyakit sopak dan
kusta.

Aku lihat perempuan yang badannya seperti himar, beribu-ribu
kesengsaraan dihadapinya. Aku lihat perempuan yang
rupanya seperti anjing, sedangkan api masuk melalui mulut dan keluar
dari duburnya sementara malikat memukulnya dengan pentung dari api
neraka,"kata Nabi.

Fat imah Az-Zahra kemudian menanyakan mengapa mereka disiksa seperti itu?

*Rasulullah menjawab, "Wahai putriku, adapun mereka yang tergantung
rambutnya hingga otaknya mendidih adalah wanita yang tidak menutup
rambutnya sehingga terlihat oleh laki-laki yang bukan muhrimnya.

*Perempuan yang digantung susunya adalah istri yang 'mengotori' tempat
tidurnya.

*Perempuan yang tergantung kedua kakinya ialah perempuan yang tidak
taat kepada suaminya, ia keluar rumah tanpa izin suaminya, dan
perempuan yang tidak mau mandi suci dari haid dan nifas.

*Perempuan yang memakan badannya sendiri ialah karena ia berhias untuk
lelaki yang bukan muhrimnya dan suka mengumpat orang lain.

*Perempuan yang memotong badannya sendiri dengan gunting api neraka
karena ia memperkenalkan dirinya kepada orang yang kepada orang lain
bersolek dan berhias supaya kecantikannya dilihat laki-laki yang bukan
muhrimnya.

*Perempuan yang diikat kedua kaki dan tangannya ke atas ubun-ubunnya
diulurkan ular dan kalajengking padanya karena ia bisa sholat tapi
tidak mengamalkannya dan tidak mau mandi junub.

* Perempuan yang kepalanya seperti babi dan badannya seperti himar
ialah tukang umpat dan pendusta.. Perempuan yang menyerupai anjing
ialah perempuan yang suka memfitnah dan membenci suami."Mendengar itu,
Sayidina Ali dan Fat imah Az-Zahra pun turut menangis.





Tuesday, July 6, 2010

MERISIK KHABAR.......


ahhh.....penatnya hari ni....
aku, adik aku n kakak aku....gi ronda satu dungun untuk cari barang2 untuk buat hantaran masa merisik...
merisik kena bawak hantaran jugak ke?????
confius plok aku ni....
sepanjang aku dirisik orang takde plok orang bawak apa2...ermmmmm.....ntah....
tapi takpe aku kan suka berjalan-jalan...hehehehe...
buat hilang tensen....
seronok masa kedai pengantin....hehehhe..bila lah aku nak jadi pengantin..hahahahahaha.....lawaknya.....
aku plok asik je kena marah...hehehehe...macamana tak kena marahnya lain yang disuruh lain plok yang aku buat....
hehehehe....adik aku suruh cari barang untuk merisik aku plok asik ambik gambar sana sini...mengalahkan wartawan plok...mujur tak kena sekeh kepala...
sekeh lah kalau berani...ada aku kisah..takde kan...
hobi aku tu kan...

terujanya tengok baju pengantin....



nilah baju yang aku pilih...cantik tak?

tauke kedai tu tipu aku....
dia kata ni bunga telur tapi aku tak nampak pun telur
kat bunga ni....


setakat bakul macam ni aku pun boleh buat....
tapi buat dalam mimpi je lah...
hhehehe...

mana satu nak ambik ni....
semua comel2 belaka..
ermmmm....ambik belaka je lah....



lepas tu kitorang pergi lepak kat kedai emas.....
aku paling teruja dan suke sangat lepak kedai emas...
pompuan mana tak suka perhiasan tambah plok datangnya dari emas kan....
pompuan + emas = bergaya giler....
hahahahhaha...... banyak sangat lah....
rambang mata.......kat sini pun aku kena marah jugak......
adik aku suh cari cincin tapi aku pergi ambik gambar emas-emas yang terdapat kat dalam kedai ni...nasib tauke kedai ni tak marah...kalau tak naya jugak aku ni....



kat sini lah cincin yang berkenan sangat dalam hati aku....



sini pun ada jugak tapi tak berkenan lah..
semua cincin macam roda kete lembu..
bulaaaaaatt...je...


antara koleksi cincin yang berjaya aku curi hari tu....
nasib sempat lari.....
kalau tak memang nahas aku kena tembak...


macam lipan bara yang mengigit di tangan je...
kalau pakai ni mau takleh angkat tangan tu....



dah dapat apa yang di cari kitorang pun balik lah......
atas sebab2 tertentu aku tak dapat tunjuk kan gambar cincin yang kitorang beli....
tak suprise lah........
ok lah aku pun nak membetolkan urat kaki aku yang dah tergeliat akibat banyak sangat merayap........http://www.smileycodes.info


Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...