Saturday, June 26, 2010

JANGAN MAKAN IKAN SARDIN...????



Korang mesti kenal kan dengan ikan sardin ni...
kalau tak kenal jugak tak tahulah..budak kecik pun kenal dengan ikan sardin ni...
mesti semua orang suka sebabnya harga ia murah......senang nak masak plok itu...
tu pasal lah ramai sangat yang suke.....
aku pun kadang2 tu suka jugak makan...
itu pun masa aku malas nak fikir lauk apa nak masak.....
kenapa aku tulis post yang macam ni????
bukan apa anak sedara aku tu suka sangat makan ikan sardin...
aku cakap jangan makan sebabnya masa buat keje sekolah hari tu aku ternampak satu aktikel......tapi bukan artikel dia macam citer lah sikit....
menceritakan pasal KENAPA KITA TAK LEH MAKAN IKAN SARDIN.....
aku baca tu rasanya macam betul lah jugak...
yelah cuba kita fikir......
kenapa bahagian tulang ikan sardin tu lembut sangat2....
sampaikan tak yah kunyah pun leh telan macam tu je....
kalau kita rebus ikan pun selama 3 hari 3 malam....
rasanya tulang ikan tu tetap keras macam tu jugak kan....
rahsia dia????
rahsia apanya...mesti lah ada banyak bahan kimia yang diorang letak kat dalam tu untuk menjadikan ikan sardin tu tahan lebih lama...bahan kima yang bersifat karsinogen (bahan kimia penyebab kanser)
lama-lama mungkin boleh menyebabkan kesakitan pada kita.....sapa tahukan....
kalau korang tak percaya jom lepak kat sini baca citer ni..........

seorang hamba yang secara tiba-tiba sewaktu menagandungkan anak kedua iaitu seorang anak perempuan...tiba-tiba mengidam makan ikan sardin...hampir setiap hari sepanjang mengandungkan anak perempuannya ini hamba allah ini akan makan ikan sardin.
akibat dari tabiat ini..sebaik saja anak perempuan ni lahir, terdapta satu ketumbuhan pada rahim bayi ini...pembedahan dilakukan sewaktu bayi ini berusia 3 bulan......
wallahualam........


kalau korang nak baca banyak lagi korang klik jelah kat SINI

tapikan setiap apa yang berlaku pada kita itu semuanya rahmat dari ALLAH......

2 comments:

luna_e said...

Itula...saye pon memang tak suke nak makan ikan-ikan sardin ni....tapi, kenape la ramai orang suke memakse i masak ikan sardin ni...huhu

eita said...

memang pun......
lain kali kalu orang paksa lagi bagitau je lah akibatnya....

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...