Monday, June 7, 2010

JALAN-JALAN....LEPAK ....

Tengahari kelmarin aku ikut abang aku balik ke rumah dia kat Kuala Terengganu..sebelum sampai kat umah abang aku, lepak dulu kat umah mertua dia...best.... umah dia tepi sungai...boleh tengok permandangan yang indah...udara yang segar, pohon yang hijau..ermmm...macam-macam ada...sampah, pamper, tin kosong, botol kosong, kayu buruk...pendek kata sumer adalah....macamana lah sungai nak bersih kan.....kalau dah buang sumer kat dalam sungai...tak paham aku ni...dah sedia tong sampah masih jugak buang dalam sungai...chewah rasa macam Karam Sigh Walia lah plok aku ni.....
ni sungai kat umah abang aku....dari jauh memang menarik kan...




dari dekat ini lah hasilnya....


ni plok sampah yang banyak melepak kat dalam sungai...



seronok jugak kalu jadi tarzan kat sini....



Sebelah malam plok aku,nor, kak long dan amin...semua ni anak sedara aku belaka lah...pergi jalan-jalan cari pasal kat Taman Syahbandar Kuala Terengganu....rupanya kat sana ada buat satu macam pesta lah plok..
tapi tak tahu plok pesta apa ke bendanya...
bukan pesta sangat alah...ala-ala macam funfair gitu.....hahaha...dah tua-tua baru sibuk nak ke funfair...tapi rasanya macam sambutan hari keputeraan Sultan Terengganu kot....aku ni bukanya ambik cakna sangat benda-benda macam ni...jadi tu yang blur sikit tu....
Tapi best jugak.....yang paling best dan paling mengerunkan aku bila naik kereta yang macam roller coaster...laju giler....aku rasa masa tu aku dah tercampak kat alam lain dah...punya lah takut...menjerit sakan aku ni....hahahah...bila lagi aku nak melepas perasaan macam tu...memang hilang terus lah tensen aku ni....punyer lah menjerit sampai hari ni aku dah hilang suara manja aku..huawawawa....tu lah sapa suruh menjerit kan...yang paling mengharukan bila nor turun je dari menatang alah tu terus muntah hijau.....hahahaha....habis jus jambu asam boi yang dia minum...bergolek rasanya aku tahan suka.....tapi takleh suka lebih sangat takut dia tarik balik sponsor...hehehe...
nak masuk rumah hantu napok macam best je...tapi tu lah sumer tak nak masuk plok dengan alasan takut mengigau...ceh...satu alasan yang tak logik langsung.
nak main lebih-lebih sangat aku takut jugak...maklum lah aku pakai baju kurung..kan tak pasal-pasal sumer nya terselak habis...malu besar aku...jadi aku cuma tengok je lah orang naik......best lah jugak.....tapi lagi best kalau aku yang naik...huhuhuh
tengah syok berjalan selipar tumit tinggi aku plok tercabak tapak...siyot betol lah...
nasib kat situ banyak jual selipar...dalam banyak-banyak tu aku cuma cari yang paling murah je....hehehehe...jimat duit....dalam pukul 12 kami sumer pun balik...badan pun dah letih...mata pun dah mengantuk...tapi yang paling penting poket anak sedara aku pun dah rebeh sebelah sebab nya sumer dia yang sponsor...murah lagi rezeki dia..hehehe.....

menatang alah ni lah yang aku naik....mujur hidup lagi masa turun..hhehehe..

nak naik takut...tengok jelah..jadi penonton

kuda terbang..tapi disebabkan kuda tu dah terbang jadi napok bayang2 je lah..hehehe

teringin nak masuk tapi sumer orang takut...apa kes lah takut kat hantu jadi-jadian ni..tak faham aku...

kak long, amin, nor..dalam pening lalat dan mengalami muntah hijau masih sempat tersenyum...sedekah tu....

nak mencuba tapi aku ni jenis yang segan sikit pada benda yang tinggi...


ni lah selipar baru aku...murah je..

aku nak mengurat sikit pun takleh sibuk je amin ni mengekor aku....jauh lah sikit...

DAULAT TUANKU...

ini lah driver aku yang begitu berhemah sekali...tapi bila sekali tekan minyak buat jantung aku terhenti untuk seketika..fuh!!!



sukanya dia.....maklumlah tanpa pengawasan orang tua....jaga2 ya cik salmah...




apa-apa pun semalam memang hepi giler lah....
giler pun tak hepi macam aku ni....hahahaha...bukan serlalu pun aku ni jadi giler-giler macam ni....kenapa lah aku tak boleh jadi seorang yang serius....hmmmm...tapi ada aku kisah?????
biarlah janji rock babe!!!!!

6 comments:

zafri@ahjep said...

hahah..seronok la enjoy sakan!!!

eita said...

hahahaha...memang pun..
bukan selalu pun dapat terlepas dari kandang ni......
sesekali kuar memang mengalah kan budak2 jadinya.....

NIZAM said...

salam ziarah...

wah3 cerita tarzan pon masuk yeee...
ha3

eita said...

tu lah pasal...bila tengok je poko secara automatik terasa nak jadi macam tarzan..tapi bila fikir balik rasanya macam tak sesuai lah plok...hehehehe...bagi kat orang lain je lah....

hAsiFzuL said...

uit~ xajak pon.. cane nk njoy2 skali..uhum

eita said...

tu lah...eita terlupa r.....
lain kali kita gi lagi...tu pun kalau ada lagi lah...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...