Tuesday, February 1, 2011

HARI LAHIR ORANG YANG DAH TIADA......RINDUNYER...



hari ni hari lahir ayah aku.....http://www.smileycodes.info
tapi sayang nya ayah aku dah takde...
yang ada hanya kenangan silam je....
masih teringat lagi...
setiap kali hari lahir ayah ...
aku akan tanyer apa yang ayah nak....
ayah aku jenis tak cerewet...
kadang2 tu ayah aku hanya mintak sebatang aiskrim...
aku biasa beli kan aiskrim magnum....sekali sekala...lagipun ayah aku memang suka aiskrim tu...
kadang tu ayah selalu mintak aku belanja kfc....
tapi tak berapa galak sangat ayah aku makan...
sebagai nurse peribadi ayah, aku kena ambik berat belaka pasal makan dia.....
tapi kadang tu atas sebab belas kasihan...aku belanja jugak.......
cuma yang last je aku tak sempat nak bagi.....sebab nya aku berkampung 2 minggu kat hospital..
jaga ayah...masa tu ayah aku mintak deodorant.....
bergolek suke....apa ayah nak buat...setau aku ayah tak pernah guna semua tu....
ayah kata takut ketiak hangit kalau misi-misi yang cun melecun datang check...
waaaaa....ada hati lagi ayah aku nak pasang badan.....
siap pesan lagi jangan report kat mak......dan aku macam biasa mesti ada habuan sikit....
hahahaha...kalau tak rahsia bocor.....
ayah kalau sakit mesti makan banyak....
dan disebabkan bergegas turun naik lif........aku langsung terlupa.....
sambil akir hayat ayah...aku masih terlupa.......
dan sekarang bila aku mengingati nya....ayah dah takde....
ayah dah hilang........hilang untk bertemu dengan penciptaNya......

semoga ayah dan mak aku ditempatkan ditempat yang mulia di sisi Allah....
dan dihimpun bersama 2 dengan hamba2 yang beriman dan soleh....amin...
al-fatihah........

12 comments:

alcatraz77 said...

Semoga ALLAH mencucuri rahmat atas roh mereka dan di tempatkan di kalangan hamba2nya yang beriman... Ayah alcatraz pun dah pergi bertemu ilahi...

beautiful_rose said...

walaupun ayah ko dah tak de,ko masih lagi boleh beri hadiah pada dia.hadiah paling berharga hadiah yang akan kekal selama2 nya....
doa anak yang solehah itu hadiah yang terbaik buat ayah ko.




sebak lak aku tiba2 teringat paa seseorang yang telah tiada.

Cik Pija said...

sentiasa b'doa utk arwah ayah.. itu hadiah yg plg b'harga...

tajnur said...

Assalamualaikum wbt
Sudah menjadi sunatullah bahawa setiap yg hidup mesti menuju destinasi ke Darul Akhirah. Cumanya bagi mrk yg pergi dahulu, sangat2 mengharapkan sambungan pahala dari amalan jariah dan anak yg soleh. Sama2lah kita berusah menjadi anak yg soleh dan mendoakan agar Allah SWT melimpahkan rahmat ke atas ibubapa kita, InsyaAllah.

REPUBLIK N9 said...

doa banyak2, jadi anak solehah :)

Memory... is the diary that we all carry about with us. ~Oscar Wilde, "The Importance of Being Earnest"

missgOodylurvy said...

sabar ye. ;)

eita said...

al:
amin......
mesti al pun rindu pada ayah jugak kan...

eita said...

rose:
cakap kau memang betol pun rose....
itu jelah hadiah yang paling terbaik untuk mereka yang dah takde...
sapa tu rose?

eita said...

cik pija:
betol tu.....

eita said...

tajnur...
waalaikumussalam...
insya allah.....
tapi tulah kadang2 tu bila rindu pada mereka...tak tahu nak buat apa....
fikiran pun rasa kosong je...

eita said...

republik n9:
insya allah...
itu yang terbaik...

eita said...

miss:
tima kasih....
sentiasa bersabar dalam apa jua keadaan sekali pun...
walaupun kadang2 tu tahap kesabaran hampir hilang...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...