Monday, February 14, 2011

VALENTIME DAY?????







apa benda tu valentime day?
sampai hari ni aku masih tak faham kenapa remaja2 islam+melayu duk sibuk sangat mengikut...
budaya orang putih...
menyambut valentime day yang ntah apa-apa tu.....
yang aku lagi tak faham kenapa lah remaja pompuan sanggup serahkan segala2nya kepada ....
laki2 yang tak sepatutnya sebagai membuktikan cinta...uwekkkk.....nak muntah aku....
masa ni memang seronok..tunggulah valentime tahun depan...akan ada lah bukti cinta valentime ...dijumpai dalam longkang....tong sampah......dalam semak.....tepi masjid.....yang paling sadis dalam hurungan lalat dan gonggongan mulut anjing......
bila nafsu dah menguasai diri........semua apa yang dipelajari hilang macam tu je...
sedih sangat bila tengok bukti cinta valentime........yang haram tak berguna satu sen pun........
sampai hari ni aku masih tak faham apa yang ada dalam fikiran remaja zaman sekarang....
apa yang diorang cari..........

korang ingat tak penat ke aku berleter ni....
ahahahaha...penat tau......takpe kita layan makan2 dulu......




bila dah penat berleter ni...
lapor lah plok.....
ni dinner aku....
sata n air sunquick...
simple but nice...heheheh
(padahal malas nak masak)

ni lah rupa sata yang telah di moden kan...
kalau yang tradisional.....
pakai bungkus dalam daun pisang...
sekarang dah takdenya...
sata sekarang ni bungkus pakai kulit popia....
rasa dia lain lah sikit tapi...
still sedap.....

11 comments:

tajnur said...

Assalamualaikum wbt
Sabar! Kalau nak ikutkan geram, mmglah begitu krn akal waras budak2 kecil pun tak dapat menerima, apatah lagi org macam kita. Tetapi inilah kesannya apabila org2 pd zaman ibubapa kita tidak buat apa2 pada utk menyedarkan anak2 mrk. Apa yg ibubapa mrk buat sehingga melahir dan mendidik anak2 spt itu? Persoalan skrg juga, apa yg telah kita buat pada masyarakat skrg yg melahirkan generasi yg lebih terk dimasa hadapan? Kalau kita masih tak buat apa2, kita terima sajalah apa saja kemungkinan yg akan berlaku generasi yg mendatang! P/s sekurang2nya leteran itu adalah sebahagian dr t/jwb tersebut. wallahualam

alcatraz77 said...

selamat malam eita... Dah macam mak dara dah leteran kamu tu hehe... tapi semuanya betul "valentime day" memang bukan utk kita umat islam...

MOH KEMBARA said...

Salam Datuk Sri, hmmm Valentime tu macam Talentime ke? Pasangan kekasih menari2 di taman balik pokok? Ehhh mana buleh sata masak dlm popia, tak aci!tak adil! tak...sedap ker?

Tihara said...

lama dh teringin nk mkn sata popia ni..

btw, valentine day ahram tapi media mcm nak suruh celeb hari yg tiada makna tu

REPUBLIK N9 said...

sata=faveret gua tuh...

valentine day = sape sambut syirik

eita said...

tajnur:
waalaikumussalam......x tahu lah nak kata apa.....tapi saya memang suka berleter...
hehehe

eita said...

al:
betol lah tu....buat apa nak ikut budaya orang yang ntah hapa2 ntah

eita said...

moh kembara:
boleh lah kak.....sedap kak...rugi akak tak cuba...moh lah kat umah nanti eita belanja...

eita said...

tihara:
jom lah eita belanja nanti kempunan plok...

eita said...

republik:
jom aku belanja kau.....

sHaRiNa eLyaNa said...

pnat beleter bru mkn..xajak pun kan :P

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...