Saturday, January 2, 2010

KEMBALI KE SEKOLAH.....



SEKOLAH dah start balik bermakna bermula lah kerja aku dengan budak2 yang comel-comel ni. Kak Chah pun akan mula pergi sekolah. Harap2 tak menangis.tapi rasanya memang tak menangis kot.Budak ni advance sikit melebihi orang tua. Tak tahu lah macamana kat sekolah nanti.Rasanya pening kepala cikgu nak melayan karenah dia. Yang paling tak tahan mulut dia.Becok yang amat.Kadang tu sampai tak terjawab soalan yang dia tanyer. Aku sendiri pun pening melayan. Ada hari tu dia tanyer 'Sebab apa kita ada air mata'.
Puas fikir aku tak tau macamana nak explain kat dia.nak citer pasal kejadian sains takut dia tak faham. Last sekali dengan aku sendiri hilang ingatan.he..he...saje2 wat hilang ingatan.Paling dia suka makan kek. Apa jenis kek sume dia suka. Satu lagi maen game. Maen game barbie online. Suka sangat dapat make over patung barbie tu. Tapi dia pun apa kurang nya. Suka sangat bergambar. Pantang napok ada orang pegang kamera ke, Tipon yang ada kamera ke, mulalah sibuk nak bergambor. Kak long yang suka sangat layan karenah dia yang berbagai2 tu. Macam2 aksi ada. Dalam koputer aku pun penuh dengan gambor dia. Cuma gambo aku je yang takde.he..he...tak pernah ambik gambo macamana nak ada gambor kan.
Pagi esok tengok lah dia punyer excited nak g sekolah. EEEiii.....tak sabar nak tengok kak Chah g sekolah.
Mesti banyak dia bercerita pasal kawan2. Sunyilah kat umah bila Kak Chah g sekolah. tapi takpe untuk masa depan dia kan. Harap2 satu hari nanti dapat jadi seorang insan yang berguna untuk keluarga dan jugak masyarakat.

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...