Friday, September 26, 2014

BUAH CERMAI..

Kat tempat keje aku..
sekarang ni banyak betol buah cermai...
tapi tu lah takde sapa pun nak makan...
sayang ...berteraburan jatuh..
nak balik sempat lagi lah curi gambo...
release tensen...


masa ni tengah duk kerabat atas kusi ...
mujur x jatuh..
kalau dok mapuh aku ..
kena marah di datin...
kaki bukan elok lagi..

buah cermai ni muda lagi..
tak best pun..

terklik gambo kumbang yang colourful..
comel sangat...

aku ada ambik sekor yang macam ni dulu...
sama tapi macam lain sikit..
ce banding kat SINI

15 comments:

Tihara said...

haha teringat dulu akak panjat kerusi nak snap gambo bunga betik..
cantik la gambo eita snap..
esok share lagi ey :)

HeNRieTTa JoSe said...

Cantik gambor tu...colek cermai...kecur liur...

eita said...

kak tiha....hahaha..tu lah..kena aksi ganas sikit nak hasil kan gambo yang bagus..huhuhuhu...


rietta....suke ke makan buah cermai rietta ..meh lah ambik..

umi alya said...

cantik le gambar tu

tajnur said...

Assalamualaikum wbt
Bila tengok je buah cermai ni eita, terasa ngilu dan kecor gusi2. Masa zaman budak2, terus makan je cermai, cenerai,buah kopi muda dsb kalau x makan nasi di rumah. tapi dlm usis menuju senja ni, sebrg mkanan masam2, tidaklah sesuai krn pH darah kita bertambah asid! Apa2 pun, mmg eita pandai mengambil/snap gambar. Syabas!

JR said...

Di Utara ia dipanggil buah jermai. Saya suka jermai jeruk, memang sedap....

eita said...

umi alya...tima kasih...


tajnur...waalaikumussalam..ita plok kureng suke..rasa dia masam sangat...tima kasih...

jr...hok ni kalau nak makan jeruk kena wat sendiri lah..

Ujie said...

Akak tau jeruk cermai tu je..

Cantikla pics eita ni, serangganya pun cantik..mcm tak pnh nampak.

ros_reeza said...

cantik gambar yang diambil :)

hainom OKje said...

Lama tak jumpa cermai..dulu kecik kecik selalu makan cermai tp tumpang pokok cernai orang hehe...zaman budak apa aje tak makan semua belasah...

♥♥azatiesayang ♥♥ said...

Salam Ziarah..sedap klu dpt mkn jeruk cermai

tajnur said...

Assalamualaikum wbt
Selamat HariRaya Aidil Adha semoga hidup bahagia eita sekeluarga, InsyaAllah.

HeNRieTTa JoSe said...

Ps...klu dekat dah p amek dah...hehehe...jauh bebenor...

eita said...

kak ujie......kebetulan pokok ada...dah lma tak main klik2 gambo....


ros reeza...:)


hainom okje...hehehehe...memang lah...


azatiesayang....ha'ah kan...


tajnur...waalaikumussalam..selamat hari raya yob...



rietta....heheheheh

shahdiana said...

eita ni macam -macam la...hihihi...kelako...ada je idea nak buat orang senyum....take care eita...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...