Wednesday, September 3, 2014

BUAH KEDONDONG...

masa datin sibuk tanam tebu..
aku sibuk merayaaaappppp jeee....
jap2 kaki dah boleh sepak bola ni...
ni lah 1st time aku merayap...
tapi takleh jauh..
takut jugak...
bab sini banyak tebuan yang berterbangan...
kan kalu gi jauh..silap hari bulan kena gigit ..
jenuh nak menjerit...



aku tanyer datin...
pokok benda ni..
datin kata...
'ni lah pokok dokong'..
pokok dokong?
macam pelik je...
walaupun lama aku duk kat jepun....
tapi jangan lah kencing aku..
takan lah aku tak kenal pokok dokong..
sekali datin cakap..
'hehehe...saloh..nak kabor kedondong tadi'..
cisss....

aku cari yang bunga kembang..
tapi dok jupe lah plok...
nak tengok jugak guane bunga kedondong..

ni je lah yang jupe..
tapi dok kembang jugak..

ni lah buah kedondong...
kalau tengok citer2 zaman dulu..
asal ngandung ngidam buah kedondong..
asal nak makan buah kedondong mesti mengandung..
tak faham aku..
bukan best pun buah ni...
tapi jeruk kedondong..
sedaaaaapppp.....

7 comments:

Siti Fatimah said...

Ni kedondong ringan kan. Buahnya kecik

umi alya said...

tajuk bikin suspen jer td, ingatkn datin merantau masuk hutan semata2 mencari buah kedondong idaman dato'

JR said...

Dah dekat2 nak ucapkan tahniah kpd Dato' tadi bila baca tajuknya... Di Utara buah kedondong dipanggil buah amra...

eita said...

siti fatimah...x tau lah plok...


umi alya.....hahahaha...takde nya nak ngidam makan buah kedondong.....


jr...hehehhe.....

Tihara said...

lahh akak tengah ngidam nak makan buah ni la..
rasa cam tak nganddung pongg..
tahniah ita, heheh :)

HeNRieTTa JoSe said...

Rietta suka jus kedondong asam boi....klu nk mkn saje kna letak serbuk asam boi...yummeh...

HeNRieTTa JoSe said...

Rietta suka jus kedondong asam boi....klu nk mkn saje kna letak serbuk asam boi...yummeh...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...