Sunday, September 14, 2014

KALA BULAN MENGAMBANG...

hari tu kan masa balik lepak kat umah kakak ipar aku..
ternampak bulan penuh..
besar sangat...
memang tak lepas peluang lah..
bukan senang nak tengok bulan penuh macam ni..
aku lupa plok tengok kalendar islam..
berapa haribulan...
huhuhuh...


masa ni baru pukul 6.30 ptg..

nak ambik bulan tengah malam..
dalam pukul 9 mlm...
besar dan comel sangat..
tapi tulah gambo bulan jadi cahaya pecah ..
sudah nyer aku set miniature effect..
jadi lah gini...

15 comments:

Kolya Ganesh said...

Jab Yaad Karte Hai Kisi Ko ,Wo Waqt Suhana Hota Hai
Uth Jati Hai Kalam Likhne Ko,Wo Pyar Deewana Hota Hai
Kar Deti Hai Haal-E-Dil Bayaan.Wo Kalaam Shayraana Hota Hai
Jab Yaad Karte Hai Kisi Ko.Wo Waqt Suhana Hota Hai…

Asep Haryono said...

Foto nya bagus. KEren.

Ujie said...

akak pun penah Nampak yg bulan besar tu..Subhanallah cantik sgt kan. Kalau bulan penuh, biasanya pertengahan bulan Islam.

*eita, byk peminat antarabangsa ya skrg.

Aishah Ahmad said...

Memang sangat cantik cahya bulan penuh

JR said...

Sejak kecil saya selalu bayangkan bagaimana agaknya rupa bumi ketika kita sedang berada di bulan???

eita said...

nesh.....not understand lah..wat mean?

Puan Kutu said...

cantiknya..bulan penuh camni mmg jarang2 dpt tgok..nice snap,god job eita!

Tihara said...

tu sape plok nyanyi lagu hinustan, hehe

ni kalau ada teropong gajoh memang lawo, nampak rupabentuk permukaan bulan macam di blog kak kamsiah..

shameel Iskandar said...

bulan mengambang penuh mmg cantik dan mempersona

shameel Iskandar said...

bulan mengambang penuh mmg cantik dan mempersona

tajnur said...

Assalamualaikum
Mcmana ya, nak cakap `dah datang bulan` ke atau `bulan dah datang`? Apa2 je lah ye, tapi yang penting menandakan masa berlalu dgn cepatnya. Tak sangka dah nak menyambut Aidil Adha tak lama lagi. Ada pula tu, terasa semalam anak dara orang tapi hari ni dah jadi isteri orang! Apa sekalipun. hidup ni mesti meninggalkan bekas yang baik jika tidak sia2 saja masa berlalu begitu saja dah jadi bapa orang atau emak orang tapi x buat apa2. Malah kalau diamati bulan penuh pun ada kesan bulan terbelah sebagai mukjizat Rasulullah s.a.w dan kekuasaan Allah SWT. Wallahualam

eita said...

asep haryono...tima kasih...


kak ujie...tapi rasa nyer dah lebih tengah bulan islam....hehehehe...peminat biasa je kak..



aishah ahmad....ha'ah kan..


jr....tu lah kata ..xleh nak bayang kan guane


puan kutu....sepanjang duk sana memang tak pernah jupe bulan penuh yang besar macam ni...


kak tiha...hahahaha...biasa lah..nampak bulan mesti rasa nak menyanyi kan....tau xpe..ni kecik sangat...



shameel iskandar..betol..betol..



tajnur.....waalaikumussalam.....cepat je masa berlalu kan....walaupun status dah makin berubah tapi hati tetap macam tu jugak....masih sunyi walaupun sedang tersenyum.....

HeNRieTTa JoSe said...

Bulan penuh mmg cantik...

PS...kesunyian itu akan terubat juga suatu hari nnti...yg penting senyuman yg terukir indah...

Masya said...

Suka btl eita amik gambar2 mcm ni ....

hainom OKje said...

Ambik gambo banyak banyak Eita....pas tu htr mana mana masuk contest...kotnya menang!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...