Sunday, March 2, 2014

KES RAGUT PUNYE PASAL..

biasa aku tengok berita je orang kena ragut..
sudah nyer aku sendiri yang kena..selasa baru ni...
alhamdulillah panjang lagi umur kalau tak hari tu..
memang dah jadi arwah...
masa aku jatuh tu ada sebuah kereta datang dari arah bertentangan,,,mujur dia sempat brek dan mengelak ke tepi....
kalau tak kepala aku memang kena gilis...syukur sangat2 
Allah masih sayang aku...
aku ni dah banyak kali nasihat kat kakak aku..
jangan galas beg tepi..
langsang tak dengar...
bile dah jadi macam ni..
aku jugak yang susah..
langsung tak boleh bergerak..
pakai tongkat kat ketiak..kaki tak boleh nak pijak..bengkak...
sekarang ni pun dah makin mahir guna tongkat tu..
hahahaha...


ni masa menunggu kat wad kecemasan..
lama lah jugak..
darah pun dah habis kat 3 liter...
dengan alasan takde katil kosong.
aku masa tu macam nak sawan doh..
sakit giler2..

pagi bangun cuci sendiri..
sadis nyer nak buang kain kasa yang melekat...
sekali dengan isi tu..

cuci dengan ubat kuning..

ni yang hari ni..
dah makin kering luka dia..
tapi kaki aku masih bengkak..
hari rabu kena buka jahitan kat spital..
tak tahu lah macamana nak berjalan..
doa kan aku cepat sembuh ye...

18 comments:

cik pena II said...

semoga kak eita cepat sembuh :)

Kenit Cinonet said...

Allahurobbi sedih tengok keadaan kak eita camni. Ya Allah semoga kak eita cepat sembuh.

Jay Ar said...

Ya Allah..sampai begitu sekali yg berlaku kpd Eita? Semoga Allah melindungi Eita selalu dan semoga cepat sembuh...

Tihara said...

terkejut masa tengok kat wassap hari tu..
kes ragut ni memang payah betul nak banteras..moga si peragut dapat balasan setimpal nanti.
moga cepat sembuh ta insha Allah

Nursabrina Helmi said...

semoga akak cepat sembuh. bersabarlah ya...

ejulz said...

smoga cpt sembuh n smoga peragut dpt hidayah,,

umi alya said...

Ya Allah, sampai hati dorang.. bersabar erk, moga cepat sembuh..

IntaNBerliaN said...

Ya Allah Ya Tuhanku..seriaunya saya tengok.. moga cepat sembuh ye eita

Nazayiena Ayiena said...

Besar dan dalam jgk luka tu,syukur alhamdulillah x jadi apa2,camne dgn beg eita,diorg dapat ragut ke?
semoga cepat sembuh.

HeNRieTTa JoSe said...

Tkutnye tgk....moga akk cpat sembuh yea....akk jga yea...

t.a.t.a said...

Semoga cepat sembuh kak eita. Dulu pun saya pernah kena, tapi alhamdulillah tak cedera.

wantie said...

siannya akak tengok ita... sampai gitu sekali musibah yang menimpa ieta.
mujur ieta selamat.. patut la diam je...

jaga diri ye ieta.

GWS.

Ummi Iman said...

Ya Allah. Moga cepat sembuh ya. Take care.

shahdiana said...

Ya Allah eita...serius nya...kesian betoi kat eita...terkejutnya akak tengok...jahat betul orang tu...takde sivik & perikemanusiaan langsung....

tajnur said...

Assalamualaikum wbt
Tak dapat nak kata apa2 eita! Betapa berat mata memandang, berat lagi bahu yang memikulnya. Dah dugaan hidup. Sabarlah eita, mungkin ada rahmat disebaliknya. Apa yang penting, eita selamat dan sihat wal`afiat sekarang. Sehubungan dengan tu, lupakanlah cita nak memiliki motor besar2. Lagi besar motor, lagi besar impak kecederaannya jika jatuh!

Masya said...

YA ALLAH DAH SEMINGGU BERLALU.. BARU SY BACA.. KESIANNYA EITA... ITULAH ORG KATA MALANG NI TAK BERBAU KAN..

❤Kamsiah❤ said...

akak turut merasa kepedihan serta kesakitan Ieta,...sabar banyak2..

QasehnyaRania said...

baru tahu.huhu
smga cpat sembuh.smga dipermudahkan hendakNya

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...