Sunday, March 16, 2014

HILANG...

dah 3 minggu sakit...
tapi keadaan dah alhamdulillah...
walaupun tongkat masih lgi mnjadi teman setia di kedua-dua belah ketiak aku...

hari ni hujan rahmat turun ..
sekurang-kurang sejuk bumi...
hujan menginggat kan aku mak dan ayah...
Allah jemput mereka dalam hujan yang penuh berkat...

masa aku kena stroke dulu...
aku masih ada mak..
untuk doa kan kesembuhan aku..
untuk sakit kali ni..
aku hilang keberkatan doa seorang mak untuk aku..
aku sorang memerhati alam..
bermunajat pada ALLAH...

21 comments:

Ujie said...

Luahan eita ni buat akak sayu...akak doakan Eita terus tabah melalui liku hidup.

Eita penah kena strok?

umi alya said...

Samalah kita Ita, kdg2 rindukan mereka yang sudah tiada..

Apa2pun moga Ita tabah hadapi semua dugaan yang mendatang

Jay Ar said...

Tak reti nak komen, kesian sangat...sungguh! Teringat diri sendiri yg dulu terlibat dalam perkahwinan jarak jauh. Bila sakit bersendirian, masuk hospital seminggu pun bersendirian sorang-sorang dalam wad (tak nak beritau isteri, takut dia susah hati..).
Apa pun semoga Eita cepat sembuh...

ewanthology said...

tak sihat?

harap bersama dengan dugaan yang mendatang.
saya doakan anda cepat sihat.

t.a.t.a said...

Saya pun rasa sedih bila baca taipan akak tu. Saya dapat bayangkan keadaannya. Masa tu baru la kita rasa rindu sangat pada emak kita kan?

umi alya said...

Oh ya.. terima kasih di atas tanda ingatan, mudah2ah masa itu Ita sudah pulih sepenuhnya, aamiin..

Insya Allah jika diizinkanNya, sampai le kami tapi 50/50 ya sbb tarikh ni kami sudahpun ada jemputan lain, apa2pun tahniah dari kami sekeluarga..

eita said...

kak uji...amin..ha'ah..masa tu bru 28 taun...3 buln jugk duk ulng alik spital..mngurut fisio...

eita said...

ummi alya...amin kak..

eita said...

jay ar..amin..tima kasih pokcik atas doa

eita said...

ewanthology...yup...ragut punyer pasal hari tu...amin

eita said...

tata...ha'ah kan dik...terasa sangat..bile dah sakit ni macam2 duk fikir....

eita said...

umi alya...amin..insha allah klu ada rezeki

wantie said...

eita ckp pernah kena stroke. siannya.... banyaknya dugaan yang ieta hadapi...

sabar yer ieta. Alah sentiasa bersama kita.

Syazana Zainn said...

salam kak

akak pernah kena stroke dulu?
semoga akak cepat sembuh

sabar ye kak
insyaAllah semua baik2

salam kenal ya, tahu blog akak dr kak tihara :)

cik pena II said...

sayu...hati saya bila bc coretan kak ita kali ni.....saya doakan kak eita cepat sembuh...amin.

shahdiana said...

alahai eita..janganlah sedih2 ye...yang pentingkan eita doakan untuk mereka tu...dan siapkan diri supaya di akhirnya nanti Inshaa Allah Allah akan temukan juga eita dengan mereka..kalo ada yang akak cakap menguris hati minta maaf ye...bila eita buat entry sedih akak tak reti nak bagi feed back macam mana...

❤Kamsiah❤ said...

sedih dan sebak berganda2...hanya org yg telah tiada mak ayah yg faham bagaimana rasanya...


Ieta...tabah dan sabar dgn ujianNYA..INSYA ALLAH ganjaran pahala menanti..

Tihara said...

Insha Allah nanti ada peneman hidup di kala susah dan senang..
Kak Tab pun dah hilang doa seorang ibu..
Kini tumpang doa ibu tiri..
Moga Allah berkati hidup kita..amiin

tajnur said...

Assalamualaikum wbt
Bersabarlah eita, dlm keadaan begini smua ketetapan telah berlalu! Surah AlHadis :22 مَآ أَصَابَ مِن مُّصِيبَةٍ۬ فِى ٱلۡأَرۡضِ وَلَا فِىٓ أَنفُسِكُمۡ إِلَّا فِى ڪِتَـٰبٍ۬ مِّن قَبۡلِ أَن نَّبۡرَأَهَآ‌ۚ Tidak ada sesuatu kesusahan (atau bala bencana) yang ditimpakan di bumi dan tidak juga yang menimpa diri kamu, melainkan telah sedia ada di dalam Kitab (pengetahuan Kami) sebelum Kami menjadikannya;

Kita sebagai manusia, apalah yang kita boleh lakukan. Mungkin ada kifarah disebalik kejadian begini. Sabar tu merupakan keazaman yang besar sebagaimana yang pernah dilalui oleh para rasul2 sebelum kita. Surah AlAhqaf:36 فَٱصۡبِرۡ كَمَا صَبَرَ أُوْلُواْ ٱلۡعَزۡمِ مِنَ ٱلرُّسُلِ وَلَا تَسۡتَعۡجِل لَّهُمۡ‌ۚ ) maka bersabarlah engkau sebagaimana sabarnya Rasul-rasul "Ulul Azmi" (yang mempunyai keazaman dan ketabahan hati) dari kalangan Rasul-rasul (yang terdahulu daripadamu); dan janganlah engkau meminta disegerakan azab untuk mereka (yang menentangmu itu). Sesungguhnya keadaan mereka semasa melihat azab yang dijanjikan kepada mereka.

HeNRieTTa JoSe said...

Moga akk cepat sembuh...xpe...xlama lg ada peneman...ada yg tlg doakan...

QasehnyaRania said...

moga cepat sembuh
sayu je rasa bc entry ni

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...