Tuesday, February 18, 2014

RISAU...

hari ni masa balik keje...
terdengar air paip kat dapur..
aku pun apa lagi langkah memang panjang lah..
takut batang paip tercabut ke...patah ke apa ke..
sekali tengok paip kat telaga aku tu terbukak...tak tahu lah berapa lama..
sebab nyer dah penuh air dalam longkang..
aku ingat kan paip rosok..
cari kunci tak jupe...rasa nyer dah bertahun aku tak turun kat telaga tu..
bile dah jupe kunci ...tengok2 elok je aku boleh tutup paip tu...
terfikir sendiri sapa plok yang bukak air paip tu...?
cepat2 masuk dalam umah..mangga balik pintu..
tengok kat dapur..
bergelimpangan bekas garam...
bawang2 aku berteraburan...
dengan kertas surat kabor...
aku terfikir lagi sapa plok yang masuk dalam umah aku?
intai seluruh takde plok lubang kalau nak kata kera yang selongkar...
umah aku sendiri pun macam penjara dah...
ermmm..kera boleh bukak air paip ke?
confuse lah plok...

22 comments:

umi alya said...

ishhhhh udah le aok dok sorg2, risau lak hati akak..

jaga diri elok2 k, taruk kunci lebih sikit.. mudah2an xder apa2 yg berlaku, aamiin..

Nasuha Puteri Nass said...

Assalamualaikum.. pelik ni... Kucing kot y buat...

HeNRieTTa JoSe said...

Akk take care yea....wsau plak...tkut ada org ambil kesempatan...

izan mama mia said...

ita... saya yg baca pon risau ni... mg tak ada apa apa yg buruk ye... jg diri ita...mg Allah sll melindungi Ita

Pokok Manggis Depan Rumah said...

Tak pasti siapa punya kerja. Nanti nak keluar masa nak tinggal rumah cuba baca ayat kursi. Minta Allah lindungi rumah kita dari bahaya. Tak pun baca doa Abu Darda. Doa Nabi S.A.W ajar untuk jauhkan bala pada diri dan harta benda kita.

wantie said...

erk.. sape punya kerja tu ye. haish..kalau akak pun risau dik.

Jay Ar said...

Kena pasang CCTV atau alarm nih...atau buat laporan polis, sekurang2nya mereka boleh tingkatkan rondaan. Semoga Ita sentiasa dilindungi Allah...

t.a.t.a said...

Entity paranormal. Hihiiiiiiii hiiiii..

t.a.t.a said...

Tak pun 'tuan' punya telaga tu datang berziarah. Rindu pada kampung halaman.

Puan Kutu said...

misteri jugak ni..harap ok semuanya..scary jugak tetiba papip air terbuka.klu ye pun nk guna tutup la balik.haha

eita said...

umi alya...harap2 macam tu lah..takut jugak sebenarnyer tapi buat2 berani je ni..


nasuha puteri nass....akak tak beli kucing...err..kucing pandai buka paip ke?



rietta..tu lah..bangla sekarang ni pun ramai kat belakang umah akak..diorang buat projek umah...takut jugak tapi tak tuduh sapa2 pun..


ita..amin...


pokok manggis depan umah...setakat ni itu lah yang jadi amalan sebelom kuar umah...


wantie...tak tahu nak cakap lah..memang tak tahu pun...


jay ar....amin..harap takde yang serius berlaku..


tata...hahahha....kalau ye pun nak ziarah tak yah lah nak tunjuk sangat...akak seriau weyh...



puan kutu....hahahha...tu lah pasal..saja nak bazir kan bil air kan...

Ummi Iman said...

Take care. Kalau akak hairan campur risau juga.

Kesuma Angsana said...

angkara kera lagi ker ...

aizamia3 said...

moga tiada lagi kejadian pelik macam tu. merisaukan buat jantung berdegup kencang..

Tihara said...

rasanya kera reti bukak paip air
kalau dah bawang berterabur
takde keje orang lain dah
kera la tu,
take care ita..

ewanthology said...

misteri sungguh ni..kena pasang CCTV nampaknya.

Tihara said...

bz buat munge telo ker? :)

Muhammad Taufiq said...

Hye, saya suka baca blog awak, baru-baru ni saya ada buat blog harap awk boleh singgah dan FOLLOW blog saya. awksweetgitu.blogspot.com :)

IntaNBerliaN said...

Alahaiii takut plak baca.. kalau saya mmg tak keluar dah..

Btw, eita tau tak yg skrg ni pasal kes org nak menyamun dengan cara bukak paip air umah kita.. dengan harapan kita keluar tutup air tu.. kalau tak silap, saya baca paper dah ada 7 kes guna tektik yg sama..

btw, take care tau

shahdiana said...

laa...ada orang masuk ke eita...risaulah pulak...jaga diri lek lok eita....

tajnur said...

Assalamualaikum wbt
Dugaan hidup berseorangan ni eita, dah jadi p[erkara biasa. Bersabarlah ye!

QasehnyaRania said...

bahaya ni.
tak pernah tahu pulak kalau kera pandai buka air paip.
kena pasang cctv la ni

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...