Wednesday, May 5, 2010

Orkid Hutan....

wah...wah....ecxited nya aku orkid hutan aku keluar bunga....
banyak sangat...bau pun satu rumah boleh bau....
sebenarnya dah lama orkid ni tak berbunga.....biasanya orkid ni tak berbunga waktu panas macam ni. biasanya lepas hujan adalah nampak dia keluar putik......tapi tak tahu lah tiba-tiba semalam aku nampak orkid ni keluar putik banyak sangat...
dan pagi esok masa aku berjalan-jalan menghirup udara yang segar waktu pagi nampak bunganya dah berkembang...tapi tulah kejadian yang ALLAH buat manalah kita tahu kan......apa punyer biol lah aku ni....
tapi satu je lah orkid hutan ni tak tahan lama berbanding orkid yang dah di kacuk tu...
orkid hutan ni, pagi dia keluar bunga petang karang habis semu layu....
jadi memang tak leh nak tengok lama lah....lagipun orkid ni jarang sangat berbunga..4,5,6 bulan baru sekali nak berbunga tambah plok dapat tuan yang malas macam aku...
hahaha....malas nak taruk baja lah....
boring lah keje taruk-taruk baja ni......aku banyak lagi keje lain yang nak di buat.
hehehehe...sian pokok aku kan.......



1 comment:

Ixbarr Abdullah said...

NAK ORkid hutan tu boleh? hehe

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...