Monday, April 11, 2016

TAMAN TERUNTUM...KUANTAN..

pah jumaat baru ni rombongan cik kiah gi lepak kat kuantan..
nak berpiknik katanyer..
piknik lah sangat kan tengah panas ketik..
aku layan je...
tempat yang di tuju kat taman teruntum..
ingat kan taman bunag ..
rupanyer mini zoo..
jauh nyer aku gi lepak kat zoo..
zoo ibok kat kampung aku pun aku dok pernah sampai lagi..
yang beza nyer..
zoo kat kampung aku kena bayar..rm10 utk sorang dewasa..
zoo kat taman ni tak payah bayar pun..
itu lah beza dia ..hahahha..
melawat zoo ni macam rombongan budak sekoloh je..
huhuhuhu...


mula2 naik kat sini dulu..
nak tengok binturung katanyer..
apa benda binturong pun aku dok tau..
kalau tempurung aku tau lah..

inati binturong..
ermmm..
rupanyer binatang ni asik tido je..
jarang sangat nak bangun nyer..

duk intai beruang..
napok sikit je dari belakang..
sibuk duk nganga mulut..
ngantuk ke lapor ke dok tau lah..

lenguh kaki naik bukit lepak kat kusi dulu..
sambil tunggu orang lain sampai..
leloh gok seposen kerabat bukit..

burung unta ni macam tau je aku nak ambik gambo..
cepat je mari kat aku..
padahal tadi duk alik teduh bawah pokok..

berenti kat rumah ular..
macam bunga kemunting cina tapi yang ni..
jenis menjalar..
bunga pun duk melentuk ke bawah..

comel je umah pulau ni..
dok tau binatang benda..macam ungka ke mawas..
dok tau lah..

ni lah tuan punyer umah pulau tu..
sibuk nak ambik air..
untuk memasak kot..

datin n the geng sibuk gi kat buaya..
aku malas lah..
dok berminat etek..
duk lah atas kusi rehat..

sekali angin bertiup..
sekali harum je bau bunga tikar seladang..
banyak atas atap ni..
umah ulor..

last sekali kuar jalan kat umah burung..
pastu kitorang gi lepak makan kat pantai ..
kalau tak silap aku pantai gelora..
hahahha..lupa tengok signboard..

12 comments:

lia ummiirfan said...

bestnya piknik dan jalan-jalan kat zoo

Kamsiah Yusoff said...

binturung..pertama kali aka dengar namanya..

HeNRieTTa JoSe said...

bestnye...dah lamer xkuar jenjalan...cuaca panas...asik lepak mall je la...

Puan Kutu said...

best tu ke zoo.budak2 sukalah kan..tp musim panas camni memang tak berapa feel la nak buat aktiviti luar kan

shahdiana said...

asik berjalan je dia...kita jeles tau...x berjalan ke mana pong...dok umah je....huhuhuhuhuh

hainom OKje said...

Boleh ajelah layan Ta......dpd duduk saja.
Mak lama tak gi Zoo. Dah tua tua gini malas pulak nak tengok binatang huhu

eita said...

lia ...kalau tak panas sangat sedap jugak..


kamsiah yusoff..ita pun baru dengar nak tengok rupa..tapi asik tido je..x tahu guane rupa dia..


rietta..kite asik lepak dalam umah je..


puan utu..tu lah kan..


shahdiana...ni baru je berjalan kak..biasa duk je dalam umah..


hainom okje..hahahha...tau xpe...


Rozita Abdul Rahman said...

kami puas dah gi sini...hehe

LYAfrina said...

best msuk sini sbb free

eita said...

Rozita..kite bru 1st time sampai sini

eita said...

Lyafrina..ha'ah kan..kt kaen kena bayor

eita said...

Rozita..kite bru 1st time sampai sini

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...