Thursday, April 21, 2016

MELAWAT MINI LADANG BUAH MARKISA...

hari tu rasa bosan..
dok tau nak buat benda..
sudah nyer gi lepak kat umah kawan MIL aku..
tengok buah markisa dia yang semakin membiak..
jenuh cuci mata tengok buah..
tak kan cuci mata je kan..
masa balik pow lah sutir dua..
hahhahah....


pokok dia banyak..tapi yang kat sini..
banyak sikit buah dia..
maklum lah dekat dengan baja asli.
hahhahaha...

tengah2 duk cuci mata tengok buah..
terjumpa dengan bunga dia..
tuan dia kata..
kalau bunga masih berkembang sampai ke petang..
tu bunga jantan..
memang takan jadi buah..
kalau bunga betina dia malu sikit..
tengahari dah kucup..

ni lah buah nyer..
aku sipan dalam peti..
bila sejuk baru sedap..makan..
taruk dalam aiskrim pun sedap..
rasa dia masam masam manis..

18 comments:

Karukord jagau said...

x pernah makan la buah ni...tp kalau air botol pokka perisa markisa tu pernah la....mcm tu jugak ka rasa dia?

Asep Haryono said...

Waaaaaaaaaaa baru tau ladang Markisa. Hiheihe. Soalnya jarang atau nda kepikiran buat browsing ladang Markisa ini. Taunya ada di syrup aha hiehiehieeiehieiehe. Kudet saya eh, Kurang apdet

Acik Erna said...

dulu kat pejabat acik banyak..tapi acik tak boleh mkn..tak berapa suka..kordial dia pun acik tak suka

Kesuma Angsana said...

Salam singgah & salam jumaat, maaf lama x jenguk N x terkejar nak baca n3 yg lain, sedap ke buah ni, nmpk cam best je

HeNRieTTa JoSe said...

cantiknye bunga dia....rietta xpernah lagi tengok yang real...jus yang dah siap pernah la...msam msam manis kan...

Siti Fatimah said...

eh kaler ni ke buahnya.. bukan ker kaler merah kah..
masak ke tu ieta?

Puan Kutu said...

Ohh macam gini ye buahnya..peram sikit tak pernah makan..tgok pun tak pernah.baru tahu.hahaha

eita said...

Karukord jagau...rasa dia masam masam mnis..sedp mkn fresh..jus botol x pernh plok rasa lg

eita said...

Asep..hehe..kebetulan ada org tnam..harus dilawati

eita said...

Acik erna..ita pun bru 1st time rasa..rasa sekli sedp lh plok

eita said...

KA...sedp jugak seposen.mhehe

eita said...

Rietta..comel kn..jus dia akak x pernh lg rasa..

eita said...

Siti fatimah..ha'ah kak..kaler ni lh..bb nyer klu biar kler jdi oren isi dia ada ulat..tu yg angar2 dah tua diorang anbik

eita said...

Puan kutu...hehe..msedp kak.taruk biarcsejuk

Djangkaru Bumi said...

Aku suka dengan buah markisa. Rasanya manis manis asem. Bolehlah dikirim ke rumahku.

eita said...

Djangkaru..bisa saja..

IBU SUNARTI DI KALIMANTAN said...

Ass...saya tidak menyanka kalau saya sudah bisa sesukses ini dan ini semua berkat bantuan MBAH RAWA GUMPALA,saya yang dulunya bukan siapa-siapa bahkan saya juga selalu dihina orang dan alhamdulillah kini sekaran saya sudah punya segalanya,itu semua atas bantuan beliau.Saya sangat berterimakasih banyak kepada MBAH RAWA GUMPALA atas bantuan nomor dan dana ghaibnya,alhamdulillah kini saya sudah bisa membuka usaha kembali yang dulunya pakum karna masalah faktor ekonomi dan kini kami sekeluarga sudah sangat serba berkecukupan dan tidak pernah lagi hutang sana sini,,bagi anda yang punya masalah keuangan jangan sungkan-sungkan untuk menhubungi MBAH RAWA GUMPALA karna insya allah beliau akan membantu semua masalah anda dan baru kali ini juga saya mendaptkan para normal yang sangat hebat dan benar-benar terbukti nyata,ini bukan hanya sekedar cerita tapi inilah kisah nyata yang benar-benar nyata dari saya dan bagi anda yg ingin seperti saya silahkan hubungi saja MBAH RAWA GUMPALA di 085==316==106==111




(((( BUKA BLO DANA GHAIB DAN NOMOR GHAIB MBAH RAWA GUMPALA ))))







Ass...saya tidak menyanka kalau saya sudah bisa sesukses ini dan ini semua berkat bantuan MBAH RAWA GUMPALA,saya yang dulunya bukan siapa-siapa bahkan saya juga selalu dihina orang dan alhamdulillah kini sekaran saya sudah punya segalanya,itu semua atas bantuan beliau.Saya sangat berterimakasih banyak kepada MBAH RAWA GUMPALA atas bantuan nomor dan dana ghaibnya,alhamdulillah kini saya sudah bisa membuka usaha kembali yang dulunya pakum karna masalah faktor ekonomi dan kini kami sekeluarga sudah sangat serba berkecukupan dan tidak pernah lagi hutang sana sini,,bagi anda yang punya masalah keuangan jangan sungkan-sungkan untuk menhubungi MBAH RAWA GUMPALA karna insya allah beliau akan membantu semua masalah anda dan baru kali ini juga saya mendaptkan para normal yang sangat hebat dan benar-benar terbukti nyata,ini bukan hanya sekedar cerita tapi inilah kisah nyata yang benar-benar nyata dari saya dan bagi anda yg ingin seperti saya silahkan hubungi saja MBAH RAWA GUMPALA di 085==316==106==111

hainom OKje said...

Untunglah ada kawan Mil yg ada kebun. Sambil sambil tengok boleh paw sebutir dua haha....Bijik dia boleh makan ke Ta?

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...