Saturday, June 6, 2015

MAJLIS SAMBUT MENANTU DI TEPOH..TERENGGANU...


4.6...majlis sambut menantu sepupu datin yang kawen baru ni..
janji orang melayu...
kata nak bertolok kul 9...
kul 8 pastikan semua berkumpul..
sudah nyer kul 10.30 baru bertolok...
dengan cuaca yang panas membahang..
sampai kat tepoh betol2 orang bang zohor...
belok pinggang duk dalam kerete..


berkumpul kat umah pak sedara datin..
jenuh duk menunggu...
janji kul 9...
ada yang kul 9 baru bangun tido..
adehhhh.....
agak nyer kat umah dia takde jam kot...
tapi sekarang ni dah canggih sangat hidup..
leh time dalam tipon..

berenti kat RnR..
tapi lupa plok kat mana..
mengalah nak gi KL..
berenti rehat saja dah 2 kali..
sudah nyer pakat tinggallah..
sapa yang nak rehat..
diorang rehat lah...

punyer lah jauh parking kete..
jenuh berjalan..
nunggggg...puncak perumahan baru jupe umah pengantin..

bacaan doa selamat di baca oleh adik pengantin..

aku ambik jap je gambo..
semua pakat gi makan..
lapor..simpan perut dari pagi..

masa nak balik singgah kat hospital terengganu..
melawat sepupu ayah datin sakit..
masa nak balik jupe motor ni hah..
tengah parking...
kul 6.30 kitorang balik dari hospital..
singgah kat pasar minggu dungun..
beli makanan pahtu lepak makan kat umah aku..
kat dungun...
kul 11 malam..kitirang balik..
kul 12.30 pgi baru sampai kat umah..
sepanjang hari duk berkampung kat jalan..

8 comments:

QasehnyaRania said...

keras perut deh tahan gelak
adoii
wat po rehat sampai dua kali tu..
dah tu nape la parking jauh benoagaknya nak mudah balik kot..

Tie HT said...

Haha..macam kelam kabut jer rombongan cik kiah ni..
Sempat lagi ter snap gambo motobike...

Bunda a.k.a KN said...

Cantik hiasan pelamin...lapar pulak tengok nasi minyak tu...hehe

nini said...

Lawa nya pengantin

Puan Kutu said...

janji melayu lewat smp satu setengah jam..huhu..

eita said...

qasehnya rania...tau xpe....senang nak pusing balik..


tie ht..memang kelam kabut pun...

bunda a.k.a KN....simple but nice...

nini...orang kecik molek...comel je kan..


puan kutu...tau xpe...jenuh nunggu

eMMe said...

slamat memenuhi undangan majlis Eita...

hainom OKje said...

Elok sangatlah tu Eita, habis bang Zohor boleh sanding terus hihi.... Nasi minyak kena ambik sebagai bukti gi rumah orang kawen ....
Cantik warna hijau pengantin tu

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...