Tuesday, June 2, 2015

BEKWOH DI IBOK...

2 Hari berkampung kat umah pak sedara datin...
biasa lah cuti sekoloh..
banyak lah orang wat kenduri kawen...
kat kampung datin ni masih mengamalkan gotong royong..
jadi masing2 ada lah tugas...
takdok lah yang asik duk melangut...
hahahha...aku gi buat menyibuk je..


hari jumaat 29.5...
pah jumaat ayam sampai..
pakat duk siang sambil bergosip..
makcik yang pakai selendang biru tu..
bapok lah kuat melatah..
nak jember habis siang ayam..
jenuh duk lempor ayam..
kes ada orang usik dia..
aku memang tak masuk buku kat sini..
hanyir...
dok daya nak bau..


haaaa...
ni tugas aku..
siang pucuk paku untuk buat kerabu pucuk paku..

hari sabtu...30.5..
sebelom buat keje ..
kita makan dulu...
aku makan laksa..
kakak ipor aku makan nasi kunyit..

start tugas...buat pulut gaul nyor untuk breakfast..
orang kat penangah...

ni bukan kepompong ulat sutera..
duk mengentel tepung pulut untuk..
buat pengat buah molong..


ni lah rupanyer buah molong aku..
buat...

tadaaaaa...
dah habis buat keje..
kite makan lah boh..
aku tak ambik nasi minyak...
aku ambik nasi biasa je..
gulai lemak cili api nangka +perut..
kerabu pucuk paku..
gulai daging..
ayam masak merah..
acar timun..
sambal belacan...
kerabu mangga dah habis..x sempat nak rasa..
huhuhu...
tamak nyer aku...
hahahhaha...


ni lah pengantin nyer..

di pertengahan kenduri..
ada buat cabutan bertuah..
ni nombor aku 132..
dan hadiah aku..
first time aku menang cabutan bertuah..
hahhaha...

hadiah cabutan bertuah dapat tipuware..
hahahha...
cantiiikkkk....
ambik tulang ..wat balik..
datin nak makan lempeng cicoh kuah gulai...

8 comments:

ujie othman said...

Bekwoh tu apa? Mcm rewang eh?

Buah molong..baru ni tau.

Puan Kutu said...

seronok klu masih amalkan rewang camni..tempat sy dah takda dah semuanya katering..seronok dapat makan lauk kampung.macam2 Ada!

umi alya said...

Bekwoh=kenduri

Buah molong, i like, tiba2 terkenangkan bulan puasa

eita said...

kak ujie...bekwoh tu kenduri...buah molong takde inti kacang..butir nangka ada inti...


puan kutu...kat kampung sini kurang ambik catering..masih lagi gotong royong...


umi alya...ha'ah sedap kan..tibe2 rasa nak makan lah plok

QasehnyaRania said...

mana mana knduri la ni ada cabutanbertuah kan
baguih kan leh isi lauk pauk kikiki

Sheila Adziz said...

wow... menarik gak buat cabutan bertuah tu sis...

eita said...

qasehnya rania...tu lah kata kite tak pernah merasa.....hahahha tau xpe..


sheila adziz..memang pun kan..

eMMe said...

oh panggil buah molong ek... kalo Me bubur cha cha ... kecil2...jenuh gentel sensowang... tapi sdap la puas hati..heeee~

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...