Tuesday, November 9, 2010

McD DI DUNGUN......??





lama tak kuar umah...sebab hujan...
baru ni kuar lah dengan anak sedara pergi pasar beli barang.....
memang lah beli barang kan...takkan lah nak beli basikal plok....apa lah aku ni...
hujan2 ni kepala asik masuk air je.....
tengok mcD dah bukak...biar betol ni.....sedangkan bangunan pun tak siap mana lagi....
walaupun tak siap tapi punyer lah penuh dengan orang...macam lalat hurung taik....
aku tak faham betol lah dengan orang kat kampung aku ni...
pantang ada benda baru sikit mesti penuh punyer....
bukan nak kutuk orang kampung aku tapi tulah...
dulu ada A&W...penuh....
bukak KFC.....laaaaaagi penuh..sampaikan A&W terus hilang jejak...tak tahu kat mana....
pastu bukak plok PIZZA HUT.....penuh sesak..sampaikan tak cukup tempat duduk...
sampai sanggup menunggu....
balik makan lempeng kat rumah laaagi sedap....macam pizza jugak tapi takde hut je....
sekarang ni bila dah ada mcD.....
orang kat kampung aku dah makin senak kepala.....
kenapa? kau tanyer aku kenapa?...
bayang kan lah kalau dulu..sarapan pagi nasi lemak 50 sen....hehehehe......(pinjam kata2 dari admiral hafiz jap)
sekarang sarapan pagi kat mcD...
harga aku tak tahu lah sebab aku tak pernah pergi...
mungkin bila keadaan dah reda baru aku menyibukkan diri kat situ....
hahahahaha.....aku akan cuba jugak wat sibuk kat situ....


6 comments:

beautiful_rose said...

huhuhuh dah lama tak makan mc'd...

eita said...

ye ke...jom2 saya belanja....

HASRUL NIZAM said...

eita, blanje...

eita said...

belanja???....boleh...boleh.....boleh blah....

tajnur said...

Assalamualaikum wbt
Itu maknanya org2 kpg dah bertambah maju dr segi pendapatan dan ingin mengubah citarasa. Tak apalah kalau yg ada berduit, teruskanlah sekadar ingin makan dr membuang duit dlm perjudian dan perkara2 sia2. Tapi sebenarnya, org2 bandar dah nak beralih ke mknan kpg disbbkan dah jemu dan mahu mengubah citarasa juga. Malah ada yg tidak mahu mknan yg dicemari MSG, additive, preservative, cholasterol dan fatty foods. Abih nak buek macamano?

eita said...

tu lah pasalnya....
semua dah berubah......

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...