Friday, March 26, 2010

hari yang panas....







hari yang panas....
aku bukan nya nak citer pasal hari panas cuma nak bercerita pasal cuaca yang melanda sekarang ni...
semakin hari semakin terik cuaca kan....
walaupun panas....
walaupun terik tapi setiap apa yang ALLAH cipta akan hidup dengan subur walaupun tanpa berada dalam kekeringan...
cuba kalau kita hidup dalam kekeringan rasanya mau jadi macam mumia...
kalau dah lagu tu jadinya mesti semua orang cabut lari tengok kita kan...
hahaha.....tapi korang jangan lah lari plok...
bacalah dulu apa yang aku tulis ni...
pas baca kalau nak lari..larilah aku tak marah pun..
hehehehe...
ni semua bunga yang aku tanam...eh..eh....silap bukan aku tanam abang ipar aku yang tanam...
aku just jaga, siram..baja jangan harap lah aku nak isi....
aku sibuk mana ada masa nak buat kerja remeh temeh macam tu...
tapi korang tengok sendirilah walaupun tak letak baja tapi masih lagi hidup subur...
SUBHANAALLAH...MAHA SUCI ALLAH yang menjadi semua keindahan ini....
petang-petang aku selalu lah lepak,bora-borak dengan pokok-pokok aku ni...
tapi janganlah ingat aku ni gila plok..
taklah sekadar berbual-bual...
pokok pun ada perasaan jugak....
macam korang lah ....
macam aku...
kalau takde perasaan tu jadinya.....orang gila kot...
hehehehe....aku sendiri pun kurang pasti....
tapi yang penting nya aku masih ada perasaan......
tapi bukan perasan....

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...