Tuesday, August 30, 2016

SELAMAT PENGANTIN BARU....Buat kawan aku...

selamat pengantib baru buat satu2 nyer kawan aku...
Za..semoga bahagia hingga ke akir hayat..dan dikurniakan anak yang soleh dan solehah..
Za..satu2 nyer kawan yang aku ada kat dungun..aku memang tak ramai kawan..
bukan sombong..tapi aku kurang kuar umah..
biasa nyer dia ni lah yang selalu mari lepak kat umah aku..kat tempat keje aku dulu..
kalau aku bosan aku plok gi lepak kat tempat keje dia..
saling bertukar2 tempat lepak..
hahahhah....
tapi kawan alam maya memang banyak..tak terkira rasa... 
bile dah pencen jadi phografer ni..
semua benda dah lupa..
hahahha..bile nak habis majlis baru teringat nak ambik gambo lah..
baru terkial2  nak wat kuar tipon..
kamera tak berapa sihat lagi..
kualiti gambo memang kureng sikit..



masa sampai tu kawan aku ni baru je sudah bersolek.
jadi sebelom orang ramai ..
aku sambar dulu pengantin..
bergambor sebelom terlupa..

pengantin lelaki sampai..
sambut berarak..
phtu lepak atas buai..
ala2 bawang putih bawang merah lah plok..
masa mula mari lagi duk fikir..
'nak buat apa dengan buai..'
yang heran nyer takdok plok budak2 gi main atas tu..
rupanyer untuk pengantin berenti rehat pah berarak..
hahahah...

sebelom naik atas umah..
sempat lagi berposing..
layan je...

upacara batal air mayam..
walaupun dari tadi dah terbatal nyer..
ermm...lama duk perati gambo ni..
rupanyer pengantin dok buang kasut..
huhuhu...
berarak dari atas jalan..terus naik kat umah...
apa lah..
mujur jadi raja hari tu...kalau tak mau kena pelangkung..
suke2 dia je naik dok buang kasut..

gambar yang last..
phtu aku pun balik lah..
anak sedara aku dah bising nak balik..
dok dan nak tunggu makan beradab..

yang paling teruja..
diorang berarak bersama dengan motor besar..
aku siap buat video lagi..
hahahah...

11 comments:

Oku said...

semoga bahagia dalam menjalani kehidupan setelah menikah :)

kunjungi blog saya ya
media2give.com

Kesuma Angsana said...

Salam singgah bila ada kelapangan hari ini. Terima kasih masih sudi bertandang ke blog KA. Moga sihat2 selalu yer. tahniah buat kawan tu. mesti seronok dpt sama2 meraikan betul tak ! he3

Djangkaru Bumi said...

Jadi iri ,kapan aku nikah ya ? pengen sekali. Selamat menempuh hidup baru.

HeNRieTTa JoSe said...

cantik kaler biru....pestime rieta rietta tgk buai pengantin....

hainom OKje said...

Seronokkan pergi majlis kawen kawan kita. Tapi syaratnya kita dah kawenlah, kalau kita belum kawen tak seronok jugak tu...
Moga makbul doa Eita utk kawan tu...
Tak ambik gambo makanan ke?

nor azman said...

Semoga berbahagia selalu

Kostya Shaknov said...
This comment has been removed by the author.
tajnur said...

Assalamualaikum
Ingatkan teruja melihat kwn menjadi pengantin baru. Rupa2nya lebih teruja melihat Duccati, Ninja Kawasaki dsb. Masih mengidam rupanya..
Kalau dulu sy blh lagi membygkan mcmana rupanya kalau Datuk Eita bertudung bagai bawa motor tu. Tapi sy x leh mbygkan Datuk Eita mboncengkan Datin bawa motor tu... Tentu hebat!

E'in said...

selamat pengantin baru utk kwn eita.. :)

eita said...

oku...insha allah...

KA..ha'ah...paling teruja tengok pengantin..


djangkaru bumi..inshaa allah nanti giliran awak plok..


rietta...tu lah..akak pun teruja tengok pengantin duk berbuai bagai..kenangan tu..


hainom okje..hahahha..betol lah tu...kalau tak kawen lagi soklan cepumas memang ada...dok ingat sikit..dah habis makan baru ingat..hahahah...


nor azman...aamin..


tajnur....waalaikumussalam...hahhaha...mula2 tu kan yob..teruja sangat tengok kawan kawen..tibe2 dari luar terdengar bunyi vrooommm...vrooommm...tinggal pengantin...gi terjah kat luar..hahhaha....sampai hari ni masih mengidam nak naik yob....kalau membonceng pun datuk tetap sorang...datin x suke berjalan....huhuhu...T_T



e'in..tima kasih


LYAfrina said...

alhamdulillah

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...