Saturday, September 24, 2016

KENDURI KAWEN DI JERTIH..

2 hari sebelom raya haji..kitorang pergi kenduri kawen sepupu aku
 di kampung lak lok kat jertih..
jauh giler tu...
petak punggung....bertolak kul 7 dr umah aku kemaman,..
sampai kat sana dalam kul 12.30 gitu lah..
naik ketor kaki..
hahhaha...lama dok jalan jauh..



sampai2 tu tengok..
apa plok diorang buat dengan kertas nasi lemak tu..
dengan lapik tampi kecik..
sambil jeling sambil berjalan..sambil duk fikir..

kite bergambor dengan pengantin dulu..
ni pun paksa pengantin duk atas pelamin bab..
aku dah nak balik..
janji kul 2...
sekali 3.30 baru sampai

betol lah..makan atas kertas nasi lemak...
berlapik kan tampi@ badang kecik...
senang diorang cakap..
pah makan kupal kertas..
tampi taruk balik atas meja..
hahaha..kes takdok orang nak basuh pinggan..
sewa tampi ni 100 biji 50 hinggit.
ala2 makan nasi kukus..
sedap giler2...

dalam kul 4..
kitorang gi lepak kat umah kawan kakak aku..
kebetulan duk kampung yang sama..
rasa nyer kat 10 tahun dok jupe,..
terlanjur sampai..
lepak lah jugak nyer..
kitorang di jamu lagi dengan pulut durian n karipap..
aku ambik sikit je..
ambik hati tuan umah...
sebab perut aku masih penuh..

aku biar je diorang duk jejok kasih..
aku duk lepak kat luar ..
tengok bunga2an..
sambil mesej datin..
malam ni aku dok balik..
tido umah abang aku kat manir..
datin dok suke jalan..
jd biar aku je lah yang berjalan..

9 comments:

LYAfrina said...

kak duk kemaman kat mana gok?? hehe

QasehnyaRania said...

mak aii kemaman gi jertih pon jauh juge erk.. dah lebih kurang kl blk kedah tu masa perjalanannya. padahal dalam negeri yg sama, kan !

kak,doakanlah bg suami saya posting kat ganu. ade rezeki leh jupe akak plak..
lagi satu sbb x mo g mesia timur nti jauh nk kelik kg. sian tok n wan rania rindu ke cucu..

pppsstt: ok tak gong kedak ? pekan ke banndar ke kg?

Nooriah Abdullah said...

Salam singgah ita
Bila lah kaknoor nk sampai ganu ni tak tau lah

Puan Kutu said...

Alahai kemamam ke jerteh je kot.belum lg kemamam ke sg petani.hahaha..

Pengantin kuningnya

hainom OKje said...

Wuiii sedak sangak tu Ta lauk pauk dia....Lauk kg eh!Sok sok nak kawenkan anak buat lauk lauk gini lagi selera orang nak makan kan....

Yelah bagus jugak pakai kertas gitu, mudahkan keje. Budak budak sekarang dah tak pandang dah upah upah ni

Djangkaru Bumi said...

Kenduri, mirip dengan istilah atau bahasa dikampungku. Enak tenan.

Karukord jagau said...

slmt pengantin baru.....tuk kwn hang :)

eita said...

lyafrina...akak duk kat padang kemunting..meh lah singgah..


qasehnya rania..tu lah kata..berenti pun cuma sekali je...nak betol kan tulang..hahahah..insha allah..


nooriah ....bila ada ct leh lah mari ganu..



puan kutu..hhahahha...tu lah kata jenuh jugak tu..


hainom okje..ha'ah..sedak sangat2...pah ge hari ni teringat lagi lauk dia..hahhaha...

djangkaru bumi..yelah....

karukord...hahha..tima kasih bro..

MisDiarios said...

oo kemamang.. salam aidiladha walaupun terlambat heee =D

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...