Thursday, October 22, 2015

RJ AKU JADI SARANG TELOR....HUHUUHUHUH

Pagi semalam datin menjerit..
kata nyer bunga aku dah bertelor..
ingat kan bertelor apa..
rupanyer ayam datin aku gi duk bertelor kat dalam pasu bunga aku..
geram betol lah...
rasa macam nak sembelih je..
huhuhuhu...
habis jahanam bunga aku...

korang tengok lah..
suke2 dia je g duk letak punggung,..
bertelor dalam bunga..

sampai berlubang pasu aku..bekas dia kais..
dah macam kena langgor di garuda..

terpaksa replant lah plok..
bunga baru nak naik..

dah siap replant..
letak balik tempat asal..
bagi semangat suh dia membiak balik..

yang ni plok terjatuh..
macamana leh dok sedor..
rasanyer kes ayam semalam lah tu kot..

dalam duk belek tu..
baru perasan...
bunga ni oren..
ntah guane dok tau..
tibe2 dari batang yang sama 
kuar bunga kaler pink plok 2 kuntum..

dalam duk belek lada napok plok bunga merah duk atas tanah..
rasanyer batang jatuh se kot..
takpe lah..
molek je hidup..
dah banyak sikit kekgi aku alih dalam pasu..

yang ni baru berbunga pagi tadi..
bunga dia sekuntum je..
tapi besar sangat..
napok dok beza dengan yang sebelah dia..

pagi2 lagi dah pakat berebut debunga..
takpe makan lah..
dok kena bayar pun..

dah banyak tu..
sedia untuk berlepas..
hahahha..

14 comments:

Bunda_nora said...

pokok bunga ros jepun yer...cantek... jaha mcm takder tempat lain nak bertelo yer...

Salam singgah dan selamat petang dari BUNDA...

hainom OKje said...

Hihi....ayam datim tu rasa itulah tempat paling strategik dia nak bertenggek eita oiii.....
Bunga kalau dah tumbuh dan berkembang mmg cantik jadinya ek...

Bunga kacukan tu Eita, mcm kita kawen campur hehe

HeNRieTTa JoSe said...

rietta suka ros jepun...pling suka yang bertingkat mcm ros btul...dan rietta suka tnam mcm2 warna dalm stu pasu, nntidia kuar bunga mcam mcam warna dalam sekuntum...hehehe...rindu zaman tu...

Puan Kutu said...

Cantik ros jepun.macam2 kaler..nk kena ayam ni baik punya dok bertelur dalam pasu zita.hehe

❤Kamsiah❤ said...

haha...geram jadinya kalau ayam buat tempat bertelur..

umi alya said...

Jelesnya tengok bunga2 eita, cantik..

Taman bunga kami kat halaman dah bertukar hutan simpan, kalau ada kayu balak, ok jugak..

adoiiiiiiiiiiiiii nampak tak betapa pemalasnya tuan punya.

shahdiana said...

Alolo..cantik2 nya bunga eita..rajin sungguh n tangan menjadi...jatuh atas tanah pun idup....

Ummialyaanas said...

subur tros pokok bunga tu lps ni slps dibaja dgn telur ayam tu..hihi

ujie othman said...

aduhai...sedih! Lpas ni letak sudu garfu plastik cucuk dlm pasu. Tak berani dia letak punggung situ dah! :D


mcm2 spesis rj ita ada..cantik!

S Fitri said...

asyik nih untuk digoreng telurnya hehe

Djangkaru Bumi said...

Kemungkinan ayamnya cari tempat yang hangat :)
Bunganya cantik-cantik.

LYAfrina said...

heheh..dia selesa kt pasu tu kot..tu bertelur situ..hehe

eita said...

bunda_nora...tu lah..punyer besar tempat nak bertelor..dalm bunga ite jugak dia minat..


hainom okje....eeeiii..geram sangat..rasa macam nak goreng je ayam tu...
comel sangat bile dah berkacuk gitu..

rietta....ni pun buat campur..bile kembang tu meriah sangat..


puan kutu...tu lah...telor tu ita dah goreng..hahahha..


kamsiah...tau xpe....



umi alya..untuk isi masa lapang kak...moga suri umah..


shahdiana....bunga ni memang senang hidup...



ummialyaanas....hahaha..tu lah kata..


kak ujie....nak taruk lidi sate...biar cucuk punggung tu..hasil usaha gi ngecek umah orang..hahahha...


s fitri....bagus sekali..


djangkaru bumi..tu pasal lah...agak nyer ambik mood bertelor..cari bunga-bunggaan...



lyafrina..ntah lah ayam ni..menyampah sangat..dah banyak kali bertelor dalam pasu yang sama



Siti Fatimah said...

hahaha...ayam my inlaw suka bertelur atas pokok. sah sah le bila bertelur jatuh ke bawah pecah gitu je...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...