Sunday, December 28, 2014

OMBAK BANJIR...

Dah lama tak ke pantai..
nak gi banyak kali doh...tapi asik hujan je...
leni plok orang sibuk duk kaut kerang kat pantai..
walaupun ombak memang kuat giler...
tadi kebetulan gi beli barang kat maidin terus balik ikut pantai..
angin pantai pun berbau kerang...


duduk kat atas ni pun air laut rasa je tempias..
angin memang kuat..
dengan awan hitam...
sedang molek masuk kete hujan lebat..

konon nak tengok orang cari kerang..
tapi takdok pun..
orang situ kabor biasa pagi banyak orang cari..
sudahnye tinggal kulit kerang je lah..

salah sorang mangsa banjir..
merenung di kejauhan...

masa angin kuat hari tu..
ombak naik ke darat..
berhampiran dengan uitm dungun...
napok lah batang2 kayu duk atas jalan...
ni pun dah ada orang bersih buang kat tepi..

masa nak balik mujur dok pijok bunga jari lipan..
tapi mungkin lama duk kat pantai kot..
bunga dan daun dia kecik sangat...
nak ambik tanam kat umah ..
umah aku pun asik banjir je..
takdok tempat nak tanam..

10 comments:

Kolya Ganesh said...

hi eita, all news n media shows tht ur place all flooded.. but now ur blog shows ther is nthing hppn.. hw cum like tht? pitam aku jer...

eita said...

kolya...memang lah banjir..banyak tempat kat dungun..
cume tempat saya ni dah semakin ok...
maybe tomorow i pergi melawat tempat banjir....

eita said...
This comment has been removed by the author.
HeNRieTTa JoSe said...

lamer dok g pntai....angin kuat lerr ning dok brani nok...

cantik bunga tu...lamer benar doh xtgk...

Masya said...

huhuhu musim hujan.. musim banjir ... nak pg pantai pun takut .. mujo rumah eita dah okey ...

JR said...

Alhamdulillah, hari ini matari dah keluar dari persembunyiannya. Dan langit tak menagis lagi...

Ujie said...

ita ke tu..yg merenung laut lepas? :)

eMMe said...

Salam Eita, sihat dik? camner keadaan di sana? banjir teruk ke? harap eita n family di sana baik2 n sihat2 je... byk kulit kerang je ke tu? eh! comel la bunga jejari lipan tu... kalo tanam snang idup tak? eita take care...

eita said...

rieta....memang kuat pun....


masya....memang takut tapi suasana dia mendamai kan...memang dah okey dah..tapi belom basuh sepenuhnyer..


jr....alhamdulillah....kat dungun pun hari ni panas...leh lah wat keje2 mendobi..


kak ujie...tak lah..tu kakak kite...


emme....alhamdulillah...dah semakin ok...senang je kak...

QasehnyaRania said...

alahai bru tahu n tgk ada nama bunga gitu
pndi dato ambik gambo

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...