Tuesday, October 28, 2014

PEMBANGUNAN YANG TAK TERANCANG...

seminggu dua ni kat tepi dapur umah aku..
orang duk sibuk sodok tanah..
sibuk duk tambung tanah..
aduhhh....jenuh lah musim hujan ni..
kalau dah semua duk pakat menambung tanah..kiri kanan 
umah aku nanti jadi macam telaga lah..
tahun lepas lagi 2 inci nak masuk air kat umah ibu..
tahun nimau aku tido kat balairaya..
huhuhuhuhu...


masa ni duk mengintai jugak dari tingkap..
mau tak mengintai...
takut jugak pokok nibung hempap kat dapur aku..
biasa kat sini aku selalu buang..
sisa nasi...
sebab nyer kat bawah pokok pandan tu..
banyak ayaman..
berkampung kat situ..
bila dah jadimacam ni..
semua dah lari..


asik duk kuar masuk lori..
berdebu dapur aku..
satu keje plok aku nak mengemop nyer..
aku ni dah lah jenis rajin terlajak..


habis semua napok..
hatta bangla tengah keje pun dah jelas sangat napok..
tak best doh duk dapur leni...


15 comments:

Tihara said...

nak wat klcc ke apa dumoh mung ni ita?
ada bangla mesti rasa tak selesa kan..take care tau

hainom OKje said...

Tak lama lagi ada mall tepi tu Eita....hihi

eMMe said...

Salam Eita, lame tak jenguk eita, sihat? moga sihat la hendaknya... tak syok la, kalo dah rata tanah tu, n takde dah kehijauan... bising la munyik jentera bagai.. sabar je la.. dah tak tenang dah duk dapur tu ye Eita...

Kesuma Angsana said...

wah ade projek gapo dio situ tu

sHaRiNa eLyaNa said...

eh seramnya..haha..ati2 kak..

Ujie said...

Tak best kan..kalau ada construction dkt rmh kita. Bising, habuk, takde privacy. Tapi nak buat camne..tanah dia.

tajnur said...

Assaalamualaikum wbt
Kalau dulu2 eita, kalau macam inilah keadaannya rmh eita, rasa risau saya dan yob Samad. Apalah jadi nanti ye? Mcm2 dan rencam kerenah yg eita hadapi, ye le kongsi2 susah2 bersama2! Ahem! tapi semenjak dah ada datin seri ni, pandai2 le eita hadapi telaga penuh ke, ceduk n sodok tanah ke, pokok menghempap ke, x ade sapa nak mgemop ke dsb. Yang penting datin seri dsh ada, tau le nak kawal/handle secara wifi, wimax dsbnya!

eita said...

kak tiha..haha..ye kot..nati seng lh sikit nk beli brng..tau xpe..mlm2 kdang tu bising lg duk nyanyi..

eita said...

okje..mybe lah

eita said...

emme..memng tak best lngsung...dah takleh nk lepak kt dapur lma2 doh

eita said...

kesuma angsana..projek wat umah

eita said...

sha...haha..memng seram pun

eita said...

kak ujie..tu lh pasal nyer..yg mampu buat.tgok je lah

eita said...

tajnur..waalaikumussalam..ala ada datin pun bukn blik selalu..asik off shore memanjang...huhuhuhu...sdah nyer eita jgk duk angkut barang sorang2 time bnjir nati...kesian..kesian..
yob mad pun lama x napok..guane gamok dia sekarang erk

jagad18 said...

Numpang lewat ya gan :)

http://idr-poker.blogspot.com/

http://beritaolahraga108.blogspot.com/

http://lihatberitaakurat.blogspot.com/

http://liatberitabola.blogspot.com/

http://beritaolahraga1081.blogspot.com/

http://infobolakakiterbaru.blogspot.com/

http://beritasportsterpercaya.blogspot.com/

http://seputarberitabola108.blogspot.com/

http://beritaterbaruseputarolahraga.blogspot.com/

http://agen-bola-sbobet-jagad303.blogspot.com/

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...