Wednesday, August 25, 2010

ANDAI AL-QURAN BISA BERBICARA......



Andai AL-QURAN bisa berbicara, ia akan berkata......
'waktu kau masih anak-anak.....
kau bagaikan teman sejati ku....
dengan wudhu' mu kau sentuh aku.....
dalam keadaan suci, kau pegang aku...
kau baca dengan lirih dan keras....
dengan taranum yang indah.....
sekarang tika kau telah dewasa....
kau bagaikan sudah tidak berminat lagi pada ku.....
apakah aku ini bacaan usang???...
apakah aku ini bacaan yang ketinggalan zaman????...
yang hanya tinggal sejarah????....
dan sekarang ini...kau simpan aku dengan rapi...
kau biarkan aku sendiri....
menjadi kusam dalam almari....
berlapis debu...
di makan kutu....
ku pohon....
pegang lah aku lagi....
bacalah aku setiap hari...
kerana aku akan menjadi penerang dalam kuburmu kelak'......

2 comments:

PCL said...

Salam kenal..alhamdulillah kerana sentiasa mengigati dan beriman kepada rukun yg ketiga ini...moga kita dirahmati oleh NYA.

eita said...

insya allah....tima kasih atas kunjungan pakcik lie
:)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...