Wednesday, February 17, 2010

Mati hidup semula???





Janganlah korang terperanjat pulak kalau tengok tajuk aku ni...hehehe...saja je buat gimik.
Ni bukan berkisar pasal orang ke....pasal binatang ke...tapi citer pasal pokok anggur yang aku tanam (sebenarnya bukan aku yang tanam tapi abang ipar aku yang tanam aku cuma jaga je..hehehe....jangan bising2 ye)
Bukan apa pokok anggur aku ni dah 3 kali tenggelam banjir, ingatkan dah mati tapi tengok2 hidup lagi.terharu sungguh rasanya. Segar bugar pulak tu walaupun cuaca panas terik. Aku cuma siram 2 kali jer sehari. Hah?bila nak berbuah.....hissshhh....lambat lagilah...yang abang ipar aku punyer pun ambik masa setahun nak berbunga. Tapi tulah sayang seribu kali sayang tengah berbunga abang ipar aku gi letak baja habis mampus bunga anggur yang baru nak berputik.....tulah pandai terlajak sangat dalam bidang pertanian. Aku yang tak sekolah ni pun tau kalau pokok tengah berbunga @ berbuah mana boleh isi baja...panas lah pokok tu.Aduhhh...kalau tak boleh jugak merasa buahnya. Tanam sendiri tu. Aku ni baru lagi tanam mungkin tahun depan, mungkin jugak tahun-tahun depan...mungkin jugak tiada tahun...hahaha...manalah aku tau. Kalau ada rezeki dapatlah merasa buahnya itupun kalau tak berebut dengan kera2 yang ada banyak kat hutan sebelah umah aku ni.Kat umah aku ni kan mini zoo....macam2 binatang yang ada....bak kata astro..macam2 ada. Kalau korang rasa nak buat lawati ke zoo takyah jauh2 mari jer kat umah aku......sebut je nak tengok apa sumer ada....hah? korang tak percaya? Aduhhhh...kalau korang tak percaya aku lagilah tak percaya..huawawawa.....

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...