Sunday, April 12, 2009

TEKA-TEKI 2

Macam biasa Lee dan Ahmad sedang lepak di sebuah kedai kopi sambil menghirup sedap kopi cengkudu satu cawan kongsi dua, maklumlah duit tak cukup. Terpaksalah.
Lee : Ahmad kalu aku bagi teka-teki kau nak jawab tak?
Ahmad : Malaslah asik aku je kena.(muka bodoh)
Lee : Alah...sekali sekala itu pun nak merajuk...boleh lah.ok..ok..
Kalu betol aku belanja kopi cengkudu 2 cawan..cash...
Ahmad : Yelah...yelah...jangan kantoi pulak aku tak nak kongsi air
Dengan kau lagi.
Lee : Sebab ape siput babi jalan lambat. He...he..boleh jawab ke?
Ahmad : Hmm....(berfikir)
Lee : boleh tak ni. Bayangkan kopi 2 cawan.
Ahmad : Diamlah....aku tengah fikir ni. Haaaa.....Sebab siput tu kecik,
Tu pasal lah dia jalan lambat.
Lee : Salah...(tersengih)
Ahmad : Sebab dia bawak cengkeram kat belakang.
Lee : Salah....(tersengih lagi)
Ahmad :Sebab siput tak dok kaki. (muka bengang)
Lee : Salah....(tersengih lagi dan lagi dan lagi..)
Ahmad : Malas lah jawab. (mulut muncung sedepa)
Lee : Sebabnya sambil berjalan siput tu berfikir samada dia tu
Siput ke babi. Tu pasal lah siput tu jalan lambat. He..he..
Ahmad : kau saje je nak kena kan aku. (bangun terus balik ke rumah
Merajuklah tu)
Lee : Selamat belanja kopi.

1 comment:

Karukord Jagau's said...

sebab apa pulak anak babi jalan tunduk hehehee

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...