Monday, February 8, 2016

BALIK KAMPUNG RAYA CINA....

hari sabtu baru ni balik kampung..
biarlah kampung aku tak sampai sejam perjalanan..
janji balik kampung...hohoho..
aku tumpang anak sedara aku balik...
sebelom tu singgah kat bukit kuang dulu..
ada kenduri kawen..
lama tak makan kenduri....
jom....


masa kat sejed aku dok dan nak ambik gambo...
sebab asik duk alih tepat duduk je..
bila dah duk kat belakang tu..
malas lah nak ambik..
satu hapa pun dok napok..takan nak ambik punggung orang plok...
hahhahhaha..

duk kat belakang layan cucu aku je lah..
ni sibuk duk tekan tubi..
sambil tunggu tok kadi sampai..

dah puas tekan tubi..
posing plok ala2 duyung adinata..

dah habis posing...
mengira plok pasir2 yang ada kat atas carpet sejed..

masa balik kitaorang lalu ikut pantai telok lipat.
ambik udara pantai..
sambil tu tengok pontoon yang hanyut...
akibat angin dan laut yang memang ..
gelora giler2...
aku panggil tongkang je..

bile petang lagi kuat ombat dan angin..
sempat lagi budak tu duk posing..

ombak kuat mengalahkan  musim tengkujuh...
dengar kata hari ni jalan kat pantai dah runtuh..
baru nak gi lepak lagi..
doh dokleh lalu..
sejuk giler..

dah sejuk2 gini..
jom pekena megi ketam...
aku makan megi seafood je..
makan panas2 baru sedap...

7 comments:

QasehnyaRania said...

sedapnya lahai..dan dan lapor
itulah pasai, mmber suammi ada bgtau, angin kuat di ganu. tu yg dok jd nk pergi sana. huhuhu..comey aaaa cucu dato.. berapa umornya ?

Djangkaru Bumi said...

pantainya tampak tidak terawat. Ada sampah ranting dan dahan pohonnya.

ujie othman said...

Lawak lah..tekan tubi ya! :D

Mmg nampak kuat ombaknya tu..ngeri jugak.

adrianna syaz said...

Amboi comaynya bdk kecik tu.hehe ^_^

hainom OKje said...

Hihi....duk bersenam pulak kat masjid...Dah ramping dah tuuu.....

Yelah mmg kuat betul ombak tu, takutnyaaa...

hainom OKje said...

Hihi....duk bersenam pulak kat masjid...Dah ramping dah tuuu.....

Yelah mmg kuat betul ombak tu, takutnyaaa...

eita said...

qasehnya rania...tu lah...rasa nya nak masuk 2 tahun..


djangkaru bumi.dibawa ombak kuat tu yang bersepah dengan daun kayu


kak ujie...hahahha...budak tu bosan xleh nak buas...


adriana syaz...hehehhe...


hainom okje...tu lah pasal nyer

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...