Thursday, August 13, 2015

SAMBUTAN RAYA DI YAYASAN KEMAMAN..

baru ni teman MIL & the geng gi kat yayasan...
kat kampung besut kemaman..
aku biasa lah jadi drebar...
hahahhaha...layan je lah....
sambil tu leh jugak dengar ceramah pasal yayasan...


masa aku sampai tu diorang dah ceramah doh sikit2..
(kes tersesat jalan..tu yang lambat sampai)
kalau tak silap lah..
yang ni pasal aktiviti ibu tunggal..
yayasan ni banyak bagi pinjaman..
untuk ibu2 tunggal...
peseorangan..
bagi yang berminat untuk berniaga..
tak kira lah menjahit ke...
memasak..
buat kuih..
pekebun kecil..
tapi bagi yang nak buat pinjaman ..
untuk suke2 memang takde lah.



pengerusi majlis...
aku lupa lah nama dia...
masa ni diorang tengah buat jemputan..
untuk orang yang dah berjaya...
melalui pinjaman dengan yayasan...
sapa2 yang minat nak belajar menjahit pun..
ada diorang buat..
untuk remaja...
untuk mak2 remaja..
untuk remaja purba...
semua ada..
nak tau lebih detail..
sila lah rajin kan kaki menjejak ke pejabat yayasan..


habis majlis kita makan dulu..


seronok jadi drebar untuk warga mas..
makanan dok mampat lagi dalam perut..
diorang belanja makan abc dengan goreng pisang plok..
hahahha...biasa lah..
bawak warga mas shopping.
letih jalan lepak minum air dulu..

7 comments:

shameel Iskandar said...

Saya teringat kata2(tulisan) Pn. Ainon Muhammad ttg betapa hebatnya business berasaskan makanan termasuklah nasi lemak sbb produk berasaskan makanan sentiasa dicari dan diminati. Pesan beliau juga, utk pertama klai terlibat dlm busines cuba elakkan mmebuat pinjaman atau berhutang dan pastikan modal dlm lingkunagan RM3 ribu sahaja. jIka rugi skelaipun, kita taklah terlalu kecewa sbb modal tak besar.

Pondok Usang said...

selesai dah bulan syawal.....

Cik Pena II said...

suka lettew org belanja...hehe...lapar plak bila tengok gambo tu...hehe

eita said...

shameel iskandar...memang lah..kalau berniaga kecil2an..baik elak diri dari berhutang...


pondok usang...ha'ah..tahun depan tak tahu lah jupe ke tak lagi kan..


cik pena..hehehhe....best orang belanja..

ana sriwahyuni said...

lauk kambingnya membuat saya jadi ingin mencicipi sist... hhmmm nyammi..

QasehnyaRania said...

dapnya.
saya pon suka kalau blk kedah bawa mak g jenjalan
comfirm kenyang je perut.walaupon skrg ni kena bergilir makan

hainom OKje said...

Kecur air liur pepagi cenggini dah tengok makanan ....

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...