Monday, August 17, 2015

JAMUAN PENGHABISAN SYAWAL....

Hari sabtu penghabisan syawal...
ada jamuan dari PAS..
MIL aku ahli seumur hidup...hahahha...jadi macam biasa lah..
aku tukang sibuk....
heheheh...


bahagian makanan untuk muslimat n muslimin dia asing..
bagus jugak takdok lah nak berebut bagai..
khemah untuk laki puan pun di asing kan..

menu dia ..
nasi minyak lauk kambing..
aku tak makan..terbayang muka kambing..
aku makan laksa...
sate..
taper...
dengan kuih simpul hot n spicy..
dalam kul 1 ke atas menu bertukar..
sebab menu pertama dah habis..
menu yang ke 2...
nasi dagang..
bihun n mi sup..
sate memang maintain ada..bab banyak...

pah zohor aku ikut rombongan atar nantu plok..
kat kampung mak cili..
hahahha..
memang padat lah perut...

sempat jugak curi pengatin tengah makan..
pengantin puan tu..
sepupu datin...

kita makan lagi...
dengan rasa dok bersalah aku makan lagi..
hahahha...nasi beriyani..
gulai kerbau..
ayam masak merah..
acar masak timun..sengkuang..nenas..
sambal belacan...
balik memang seheh perut..
hahhaha...sian kat perut

10 comments:

QasehnyaRania said...

memang nama kg nya kg mak cili ke dato ?

kenyang le .
makan sesaja, kan .

tgk simpoi kasih trringin la pulak..
nak g beli hat siap doh la..
blk goreng.kikiki

eita said...

Qasehnya rania..ha'ah..kg tu memng nama mk cili...hehe...kenyang giler...ada jual yg segera ke?x pernah plok jupe

umi alya said...

Kalau ginilah gayanya eita makan, akakpun x berani nak komen, hu3

ujie othman said...

kalau tak makan, lagi rasa menyesal tau lps tu! :D

baguskan hidang asing2..segan kdg nak amik mknn sbb mcm berebut dgn lelaki.

eita said...

umi alya..hahahaha.....kita makan sikit2 je..bab nak makan banyak..rugi tu..


kak ujie...tau xpe...rugi kalau tak rasa.....memang lah kak..kadang tu tunggu je orang habis..tak habis jugak...yang ni memang bagus...

nur amni said...

Sama la..last syawal pun ade open house..saya puasa haritu..last puasa 6..pegi juga penuhi jmputan..lebih kurang menunya..terliur jgn ckpla..tuan rumah cm phm je..siap tapaukan utk bbuka nnt..hepi tp malu pn ye..kikik..

Salam ukhuwah dear

nur amni said...

Sama la..last syawal pun ade open house..saya puasa haritu..last puasa 6..pegi juga penuhi jmputan..lebih kurang menunya..terliur jgn ckpla..tuan rumah cm phm je..siap tapaukan utk bbuka nnt..hepi tp malu pn ye..kikik..

Salam ukhuwah dear

nur amni said...

Sama la..last syawal pun ade open house..saya puasa haritu..last puasa 6..pegi juga penuhi jmputan..lebih kurang menunya..terliur jgn ckpla..tuan rumah cm phm je..siap tapaukan utk bbuka nnt..hepi tp malu pn ye..kikik..

Salam ukhuwah dear

are_lin@yu said...

sedapnya tgk lauk tu trgin plk hehe

hainom OKje said...

Tak per weyh....biar kesian kat perut tapi tuan perut kenyang hihi.....
Tetiba teringinlah pulak nak makan sate hihi

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...