Thursday, February 12, 2015

CEKENIT



binatang ni lah yang gigit aku..
sampai kan berhari2 aku demam...
biasa aku jupe anak je..
kali ni yang gigit aku moyang punyer cekenit..
sebab besar giler...
sampai kan datin ingat aku mengandung..
hahahah...
aku marah datin sebab dia tu sokmo..
masuk hutan..sudahnyer..
bawak balik binatang ni...
kalau kat kampung aku biasa dia panggil cekenit..
binatang ni adik beradik dengan kutu babi..
tapi cekenit ni bila dia habis hisap darah dia..
lari kat lain plok..
tapi bekas gigit dia tu..
ya Allah...gatal nyer..makan masa berminggu nak hilang gatal..
kalau kutu babi jenis yang melekat terus..
sampai kuar taik..
bukan reti2 nak jatuh...
jenis yang dok sedar mau kutu babi tu masuk dalam daging..

7 comments:

Acik Erna said...

Apa cekenit tu eita.acik tak biasa tengok plak

ujie othman said...

ngerinya rupa dia eita..
tu mcm dah penyek je.. hehe

Puan Kutu said...

ohh scarynya..cepatr sembuh ye eita

eita said...

acik erna...hehehe...kat kampung banyak lah..terutama kalau ada tempat khinzir berkubang..



kak ujie..ha'ah..ita penyek dengan gunting...hahahha...


puan kutu...heheheh...

Tihara said...

same lah ambe pun kena juga
rasa dia macam sakit lebam
pastu gatal asik nak garu..
geram betui

eita said...

kak tiha...tau xpe...gatal tu rasa macam nak tercabut kulit duk mengaru..

hainom OKje said...

Besar ke kecik bendanya ni Eita. Tgk gambar mcm besar lipas jer...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...