Sunday, July 6, 2014

REZEKI RAMADHAN...1

akirnyer lada yang datin aku tanam dah berbuah...
banyak pokok plok tu..
mujur ada hujan..
bab aku sekali sekala je balik dungun tengok umah...
balik2 je dah berbunga..berbuah..
tunggu sikit lagi leh lah bawak lori tuai hasil..
pakcik kayo...hahahahaha...

meh layan kronologi lada..







12 comments:

umi alya said...

sedapnya lada muda, bak sikit, boleh wat 'solod'

tajnur said...

Assalamualaikum wbt
Wah jadi usahawan nampaknya. Tapi eita, lada yang nak eita tanam tu kekal hijau dan tak akan jadi merah kalau tidak dijaga dgn betul. Yalah cili ni mmg banyak penyakit kulat dan pokoknya mudah berkerinting apabila diserang 'mosaic virus'. Tapi mana le tau disana siri jenis 'bris' kurang berpenyakit? Whatever lah, cuma belum jadi usahawan berjaya dah terbatas masa berblog. Dah kaya, emmmmm lupa segala2nya.

eita said...

umi alya...buat ulam bihun ni sedap jugak

eita said...

tajnur...waalaikumussalam...hehehe suke ske je yop menanam..bile blik dungun datin xde kje ..pda bosan tu tanam pokok...masa kite untuk berblog memng bnyak bb duk umh mertua..masalah nyer koputer xde mlas nk angkut gi umh orang..lappy jauh sekali..mcmna nk menulis yob...ni pun bukak dlm tipon je..

Puan Kutu said...

cantik betul ladanya membesar..mg betul2 menjadi..nice shoot jugak buat eita..:)

HeNRieTTa JoSe said...

wah cantiknye....segar mcm org tanam kat ladang...

PS...Dungun? umah sape plak?

eita said...

ni tinggal lma x tau lah guane..

eita said...

rietta...hehe..dungun umh akak lah..sekarang ni duk umh MIL kt kmaman...

Djangkaru Bumi said...

Lada disana itu cabe kah kalau dikampungku ?. sebab kalau lada di kampungku bentuknya bulat kecil kecil.

umi alya said...

Eita..
Rumah kt Dungn wat homestay jerlah, mudah kalu akak g sana,sewa jer umah Ita.. opssss...

Siti Fatimah said...

pandai..datin berbudi pada tanah yer. sama mcm dato

QasehnyaRania said...

wehoo. syioknya
selamat hari raya .maaf zahir batin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...