Thursday, July 3, 2014

REZEKI RAMADHAN...

semalam gi merayau tepi umah...lama dok balik kat umah...
tengok...http://www.smileycodes.info
waaa...banyak nyer buah manggis...
2 3 biji dah luruh..
tapi bile tengok ok lagi aku balun je ambik..
sayang tu....
yang rendah2 aku ambik capai tangan je...
yang tinggi nanti tunggu datin suh panjat..
sebelom tupai datang ambik...

nasib bulan pose..
kalau tak mau makan terus ni..

ni hasil kutipan..
yang kaler hawa-hawa pink pun aku ambik..
pahtu aku peram lah..
makan masa berbuka  sedap nyer..

12 comments:

ewanthology said...

manggis kat kg saya dah tua, dah tak berbuah dah.

eita said...

baru taun ni manggis ni buah lebat biasa memang tak pernah dapat makan..tupai dengan kera yang berpesta

umi alya said...

Nmpk gayanya kena menyinggah le umah ita nnt, segar2 nmpk manggis tu...terliurnya...

❤Kamsiah❤ said...

akak suka yg kulitnya masih merah sbb isinya masam2 gitu..

Ujie said...

akak balik kg ujung minggu ni, nak amik manggis gak..mak mertua kata ada byk, tapi asik dikerjakan monyet.

t.a.t.a said...

kak eita, sama kot kita. kelmarin balik kerja nampak Gundut dengan babah dia tengah petik buah manggis. Akceli babah dia yang petik. BG cuma tukang tabur pasir atas buah manggis. Bila babah dia nampak terus kena marah. Bila dah kena marah dia diam aje. Huhu.

Tihara said...

sedapnya ita, umah kita tkdop doh pokok ning, kena tebang..
berkhasiat ni, kulit ye org wak sabung manggih..

Acik Erna said...

Memang sedap buah tempatan mo ieta

Nadhirah said...

Wahhh manggis :D sy lame dah takmakan manggis ni . nak amek kat pokok mls sbb bnyk kerengge. sedekah kat monyet je lahh .

sHaRiNa eLyaNa said...

salam kak..wah sdpnya buah mnggis tu..msti manis kan..

eita said...

umi alya...meh lah..sangat di alu2 kan


kamsiah...memang pun..


kak ujie...ni pun boleh tahan kera dah lama dok mari..kalau dok xleh jugak makan ni



tata...hahahaha...orang kutip buat makan dia gi letak pasir plok...sian budak gundut tu...


kak tiha...kalu akak nak meh lah ambik kak...


acik erna...ha'ah kan...


nadhirah....sayang tu sedekah kat monyet..baik sedekah kat akak je...


sha..wslm...ha'ah..manis2 masam...

QasehnyaRania said...

syiokknya main petik je kan
nak.gi carik la ptg ni..
tgk ni terus nk.mkn...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...