Thursday, April 10, 2014

KU KEMBARA LAGI...

Dengar pada tajuk tu bukan main kan..
kembara kot mana lah dengan kaki yang masih tak berapa sihat lagi...
tapi sekarang ni alhamdulillah ..
boleh lah berjalan sikit2..
walau pun terhenjot2...
kurang2 takde lah nak harap kan orang lagi...
cuma tu lah..
kegiatan merempit tu terpaksa di hentikan untuk seketika..
kaki tak berapa gagah lagi nak tekan brek...
huhuhuhuhu...
ni pun tengah berkemas2..
nanti nak gi bertandang kat umah orang..
huhuhuhuhu...
guane dok tau...
lama plok tu...
semua kegiatan terpaksa di hentikan..
waaaaaaaa....
http://www.smileycodes.info


sebulan lebih tak turun kat tanah..
petang ni turun jugak..
seksa jugak pakai selipar...
bunga plok banyak betol yang berkembang..
paling bayak rose..
tapi semua dah tinggal batang kering..
tak sempat nak ambik gambo..

seliru je bau bunga melor..
penuh pasu bunga dia..

1st time tengok bunga kari..
tak pernah tau plok pokok kari ada bunga...
tak sempat nak tunggu kembang ni..

22 comments:

Siti Fatimah said...

Tu la org baru kenalah bertandang...tak pe kutip angpau bebantak time vertandang tu yer...

Acik Erna said...
This comment has been removed by the author.
Acik Erna said...

Assalam eita..lamanya acik tak kesini
selamat pengantin baru eita.belum terlewat kan.
semoga eita cepat baik sakit kakinya..ye

eita said...

wantie....tulah...hahahaha...


acik erna...ita pun lama tak singgah kat blog acik....tima kasih

Cik Pena said...

cantik gambo bunga tu ^_^ sy suka...hehe

QasehnyaRania said...

la pertama kali gak tgk bunga daun kari.hihi
smga cepat sembuh ye kak..
smga Allah permudahkan semuanya.aamiin

t.a.t.a said...

ada buat upacara jejak tanah tak?

Ujie said...

nak pegi area mana tu? elokla..kenalkan suami/isteri. Cuma kesian sbb kaki ita masih sakit. Harap2 cptla elok.

psst..akak masih ada hutang dgn ita.

Tihara said...

alaa jangan lah nangis kak eita,
ihik, ada orang pelik aku panggil mu akok..
moga urusan bertandang dipermudahkan...insha Allah,
tu, tata suroh buat upacara pecah tanah..sebok arr tata :P

Jay Ar said...

Kembaralah bersama abang sekali pasti sangat sweettt. Sakit kaki bukan masalah kerana tentu abang sentiasa sudi mendokong ke mana-mana adiknya pergi dalam kembara itu asalkan adiknya bahagia....

tajnur said...

Assalamualaikum wbt
Nak kembara kemana eita? Teringat dulu2 ada org mengeluh kesunyian, tak tahu nak pegi mana. Sekejap saja masa berlalu. Hah! Dah kawin tu kira terikat dah patah sebelah kaki. Apa tah lagi, dgn kemalangan yag sedia ada. Namun tercapai juga cita2 eita dapat kawin. Kena jaga org rumah baik2 sbb diulmuar tu ramai penunggu dok memerhati.....

Kesuma Angsana said...

hehehe faham2 tq singgah rumah KA juga yer !

eita said...

wantie...hahaha..memng dapt byak pun angpow

eita said...

cik pena..tu lh lma tak ambik gambo

eita said...

qasehnya rania..amin

eita said...

tata..tak sempat lagi...huhuhu

eita said...

kak ujie...area kemaman je..sekrang ni alhamdulillah...mak tua pangil tukang urut...boleh pijok sikit2..

hutang? wajib byar tu kak..hahaha

eita said...

dik tiha..hahaha...apa pelik nyer dik oooo...amin...tu lh tgh fikir jgk ni nk buat upacara besar2an ke kecilan.

eita said...

jay ar...tu pun klu sdi dokong.

eita said...

tajnur..waalaikumussalam..sekrng ni sunyi jgak..duk kg ornf..tak berapa nk serasi lgi..
inshaa allah

eita said...

kesuma angsana...tu lh kan

HeNRieTTa JoSe said...

Pokok kari tu klu ada rezeki, boleh berbuah tu...dah lamer rietta xtgk....klu akak xgtaw pown, rietta xkenal...bukan senang dia nak berbunga...

PS...moga kaki akk tu cepat sembuh....

PSS....rietta pown pelik jugak nape kak tiha jd adik, akak jd kakak...siapa yg lebih berusia sebenarnya....

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...