Saturday, December 12, 2009

terlewat ucapan.....


Dapatkan Mesej Bergambar di Sini


Selamat menyambut Hari Raya AidilAdha.Walau pun aku sedikit terlewat mengucap nya tapi masih dalam suasana nya lagi kan. Tapi yang pentingnya masa ni sume binatang dah hilang sikit rasa takut dan gementar.Terutamanya bila melihat pisau.Kalau dulu seminggu nak raya haji sume binatang memang kecut perut.Ada yang tak lalu makan hatta tuan bagi makan rumput segar bersalut coklat pun mandang sepi je.Kalu dulu siap tak cukup lagi.berebut.Tak sampai 5 minit sapu besih. Sekarang ni binatang sume dah santai dah siap boleh lenggang kangkung lagi lalu depan tuan.Nasib lah mana yang tak kena sembelih tu.tapi takpe taun depan ada lagi kan..kan..kan...he..he...siap lah kau sume binatang.masa ni boleh lagi nak eksen. Raya haji ni sume adik beradik aku balik.meriah lah jugak umah yang dah sememang nya meriah.Aku pun baru je sudah basuh umah cuma barang2 yang aku angkat tinggi tu malas lagi lah nak wat turun. Takut banjir lagi.
tahun ni macam taun2 lepas daging korban tetap penuh peti. Orang Malaysia ni kira beruntung kan banyak betol makanan yang melimpah ruah sampaikan ada yang mati kerana terlebih makan.he..he..he..tu orang laen lah bukan aku.

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...