Sunday, December 20, 2009

Pergi yang tak kembali....


25 Disember ni genaplah 4 taun ayah aku kembali ke rahmatullah....
Rindu sangat rasanya kat ayah. Dulu ada jugak teman untuk bergurau tapi bila ayah dah takde sume nya dah sunyi sepi.
Rasanya macam baru semalam je ayah masih ada menonton tv dengan aku.Tak sangka kan dah 4 taun hidup aku berlalu tanpa ayah.
Sepanjang ketiadaan ayah macam-macam yang berlaku. Tapi apa pun ingatan aku pada ayah tak mungkin hilang macam tu je. Ayah segala-galanya bagi aku.
Kadang-kadang tu aku cemburu jugak bila tengok orang laen ada ayah kan. tapi nak wat macamna ALLAH lebih sayang ayah lagi dari aku. Sebab tu lah ALLAH ambik ayah aku dulu.
Ayah bagi aku seorang yang baek hati, tak suka susah kan orang. Paling best kenangan aku dengan ayah masa aku jaga ayah sakit kat hospital besar Terengganu. Walaupun aku jaga selama 2 minggu tapi tak rasa apa-apa pun. Sebab ayah tak banyak karenah. Malahan rasa seronok plok tinggal kat spital berbanding duk kat umah.he..he..
Bila hari hujan aku selalu teringat kat ayah. Nak tau kenape? Sebabnya Allah ambik ayah tatkala hujan turun dengan lebatnya. Selebat air mata aku yang mengalir mengiringi pemergian ayah. Tapi aku tau walau menangis air mata darah sekali pun ayah takkan kembali lagi. Dan benarlah kata orang.....

"SESUATU ITU MENJADI BERHARGA APABILA KITA TELAH KEHILANGANNYA"

Dan aku telah rasa semua tu. Walaupun aku melalui tapi tak mungkin masa yang hilang itu boleh di perolehi lagi. Aku sayang ayah. Aku saksi sendiri kematian ayah. Sampai hari ni aku tak mungkin akan lupa saat itu. Saat nyawa ayah di ambil dari jasadnya.
Orang tak rasa apa yang aku rasa kalau orang rasa apa yang aku rasa diorang akan tau apa yang aku rasa.
Apa-apa pun Ayah memang yang terbaek bagi aku dunia dan akhirat.
Semoga roh Ayah sentiasa di cucuri rahmat dan di himpun bersama-sama hamba ALLAH yang mulia lagi soleh. Amin.Al-Fatihah.

2 comments:

surrealistic.. said...

al-fatihah.....

QasehnyaRania said...

Al-fatihah ..
semoga kita tabah dan sentiasa mendoakan mereka yang telah pulang ke rahmatullah ...

done klik2..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...