Thursday, December 3, 2015

EKSPEDISI KE MELAKA...

jumaat 27hb baru ni aku ikut kakak balik melaka..
sebab nyer ada majlis sambut menantu anak kakak aku..
terlanjur tu singgoh umah MIL kakak aku...
dah lama terperap kat umah..
sesekali terlepas kandang ni seronok...
hahahha..
tapi tulah jauh sangat..rasa macam nak patah belakang...

suasana yang agak membosan kan..
kiri kanan..kelapa sawit getah....


singgah kat serting..
rehat..
berkenan plok dengan tugu buku ni hah..


berenti rehat kat serting..
makan mayam...
lauk ni je yang aku ambik..

akir nyer sampai jugak kat umah MIL kakak aku..
selepas belok belakang selama 7 jam..
hahahha....

petang tu gi kuar kat tampin..
nak cari barang untuk buat buah tangan..
esok..
lalu je kat depan ni..
ntah apa nama pun dok tau..
macam ala2 disney land gitu..

yang ni tugu a famosa...
sekadar lalu je..
dok cukup masa nak singgoh..

petang hirup udara...
sambil klik gambo..
tak tau bunga apa..

11 comments:

Sheila Adziz said...

seronoknya jejalan melaka... dh lama akak x p sana

Isam Ismail said...

Banyak benda boleh buat dekt Melaka kalau ada masa

E'in said...

e'in selalu jugak jln2 melaka.. sbb cari asam pedas.. hihi

Indra Kusuma Sejati said...

kapan ya saya bis ke sana, terimakasih informasinya dan salam kenal

tajnur said...

Assalamualaikum wbt
Wah! Dah sampai pun tempat saya bekerja! Yalah nak ajak ke rumah pun, Datuk Eita bawa rombongan cik Kiah ke A Formosa. Malu rasanya, manalah nak muat rumah saya yang kecil ni.......

Gee GTG said...

aikk?? dah dekat sangat serting tu dengan rumah kiteww...^^

hainom OKje said...

Bagusnya tuan ambe ni Eita.....vegetarian, kalau mak dah tentu ambik ikan sekor hihi....
Ohhh.....awok lalu A Famosa yeh Ta.....Ha jalan tulah mak makan cendol hari tu.

JR said...

Saya selalu ke Melaka kerana anak belajar di sana. Tahun ini saja dah 2 kali ke Melaka...

HeNRieTTa JoSe said...

bestkan sesekali jln jln...tapi itu la...jauh sgt perjalanan, letih dalam kereta jdnya...

ujie othman said...

Bagus sgt eita ni..sume sayur mayur je di mkn. Kalau mkn sama dgn akak ni..mmg jauh beza la kita. :D

eita said...

sheila adziz...kite pun baru 1st time sampai melaka..

isam ismail..tu lah..masa memang terhad...


e'in...jalan2 memnag best kalau acara makan2..


indra kusuma sejati...datang malaysia..bisa saja kita jalan..



tajnur...waalaikumussalam..lama yob tak datang komen sini..rindu sangat..hehhehhetakde lah rombongan sangat yob..sebuah kete je dari dungun..yang lain seme tunggu kat kl...buat khemah lah yob..leh kite bertandang..

gee GTG....ye awak kite tau..kite cari jugak umah awak ..tapi kite tak tau kat mana,..huhuhuh..


hainom okje...kite tak suka ikan..kalau tak memang kite bedal...tak perasan lah plok...


jr...kite baru 1st time sampai sini...


rietta...tau takpe...seronok...terlepas kandang..


kak ujie...dah tu je yang kite makan..huhuhu

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...