Tuesday, December 15, 2015

PUNCAK ALAM DAN MAKAN-MAKAN...

habis je kenduri tu ..
kitorang terus ke puncak alam..
atar anak sedara aku belajar kat sana...
1st time gi puncak alam..
jauh nyer lah...
faktor usia agak nyer dah takleh duk lama2 dalam kete..
sakit pinggang..sakit belakang...mujur x alami alahan yang teruk..hehehhe


sebelom sampai puncak alam tu kitorang singgah.
kat tepi jalan ..
ada banyak gerai2 jual makanan..air..
anak sedara aku syor kan ..
karipap kingkong..
makan sutir kenyang pah pagi esok..
hahhaha...dok cayer ke?
try test sekali..

dah nak habis makan baru teringat nak ambik gambo..hahah
sutir ye potong 3..
supaya senang makan ..
takde lah ternganga mulut buka lebor..
sedap sangat..
memang kenyang perut..
berbaloi harga dia rm4.50...tidak termasuk GST..
hahhaha..

sampai pun kat asrama anak sedara aku...
pusing pening kepala..

duk dalam lif..
eh..eh...nama aku tu...
glamer jugak aku ni..
sapa2 yang ada kecemasan leh lah coll aku..
24 jam...
hehhhehe...

saja klik gambo ni..
dalam perjalanan nok balik ke kajang,..
ingat tasik sekali rupanyer lombong..
haahhaha..
aku mati2 ingat tasik..
doh tengok orang duk berpiknik..
ada jual makanan bagai..
pahtu siap ada yang menjala ikan lagi..
pakai spender je plok tu..
hahhahaha...
hancusss...

kakak aku terus ke kajang..
beli sate hj shamuri..
belanja untuk dinner..
dah canggih sekarang ni siap ada no bagai..
yang tak tahan gst je boleh beli nasi kampit..
untuk 5 orang makan tu..

sampai kat umah anak sedara aku masak sup ketam..
hujan2 best plok hirup kuah sup...
mabeles...
aku siap ambik resepi lagi..
pah doh hirup kuah habis baru ingat nak ambik gambo..
tu yang tinggal ketam je terkangkang dalam pinggan..
hakhakhakhak..

pah makan sup kite makan saaaaaattteeee...
seheh perut..
hahahha...

pagi esok masa nak lepak kat luar baru perasan..
waaaaa.....motor anak sedara aku,..
ingat nak buat ayu atas motor..
tapi ..tapi..macam..
dok sesuai je berkain batik naik motor ni..
lain kali aku try naik plok

'abang..kau buat apa tu..'
"sibuk lah...."
'kau buat apa abang?..'
"abang tengah cek bursa saham abang ni.."
'ooo...abang kan kalau sembang..boleh terbakar umah kite..'

11 comments:

Gumiho Princess said...

comelnye budak 2 org tu....sup pun membuatkan saya menjilat jari..

umi alya said...

Se'eh le perut eita weyhhhhh, makan x berhenti..

hainom OKje said...

Hish sedapnya Ta karipap tu, nampak mcm sedaplah inti dia tu.

Sekarang sate Hj Samuri mmg dah canggih manggih Ta....siap ada delivery tau.
Yak pernah masak sup ketam .....

JR said...

Karipap kingkong? Ingatkan sebesar kingkong, kalau sebesar kingkong sebiji karipap dah boleh buat kenduri untuk satu kampung kan..?

HeNRieTTa JoSe said...

wah...bestnye jln jln...

Puan Kutu said...

macam2 hal dari karipap gergasi ke sate haji samuri smo ke sup ketam..pastu adabpulak dua beradik dok cek bursa saham..motor besar rugilah tak posing.hehehe..

ujie othman said...

Ni mcm jln2 cari mkn pulak eita..sume mknn sdp2 je!

Sup ketam..akak pnh sekali je merasa. Sdp..tapi x pnh try msk sendiri.

Dewi Aja said...

Perkenalkan, saya dari tim kumpulbagi. Saya ingin tau, apakah kiranya anda berencana untuk mengoleksi files menggunakan hosting yang baru?
Jika ya, silahkan kunjungi website ini www.kumpulbagi.com untuk info selengkapnya.

Di sana anda bisa dengan bebas share dan mendowload foto-foto keluarga dan trip, music, video, filem dll dalam jumlah dan waktu yang tidak terbatas, setelah registrasi terlebih dahulu. Gratis :)

eita said...

gumiho princess...hehehhe..


umi alya..hahhaha....sekali sekala kak..


hainom okje...memnag sedap..lembab2 inti dia...tu lah makin canggih leni...sedap..


jr...hahahhah...gimik...


rietta...sekali sekala terlepas kandang rieta..


puan kutu..dalam satu hari tu banyak sangat berjalan jadi macam2 citer bile di gabung kan..


kak ujie...hahahha...kenangan je kak...tu yang ambik sakan...kite ambik resepi tapi dok buat pun lagi..


Raihanah Ahmad said...

sedap2 semuanya

QasehnyaRania said...

apesal dok posing ats moto tu..
bukan selalu..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...