Thursday, November 19, 2015

KUTIP HASIL DARI MINI KEBUN...


hari ni datin kutip hasil dari ladang...
hahhaha...ladang lah sangat kan..
kuitp lada je dari mini kebun datin..
datin dok wi aku kutip..
jahanam pokok...bukan jahanam pokok tapi datin kedekut...
datin cakap...gi lah kutip bunga tu wat sayur...
orang tua tu dengki plok kat bunga aku...huawawawa...


doh datin dok wi aku kutip lada..
aku ambik gambo je lah...

dapat lah setengah bakul...
boleh lah wat letak dalam sayur..

layan bunga sekeping...

14 comments:

ujie othman said...

rajin datin mu! bagus2..
lps ni boleh masak sambal ijau bunga rj.. :D

Djangkaru Bumi said...

Lada ???
Dikampungku namanya cabe hijau.
Kalau lada itu yang bulat kecil.

eita said...

kak ujie..hahahha...akak nak rasa ke...?


djangkaru bumi...sini di panggil lada atau pun cili....rupa sama je mungkin sebutan lain...

Trik Pos said...

Kalau cabe ijo itu cabe muda ya ? Kalau cabe yg dah merah itu tua betul g neng..?

Trik Pos said...

Sepertinya yg komen ini pake bahasa afrika ya ?

DAnish FathurRahman said...

iya kalau di kami namnya cabe hijau atau cabe rawit :)

❤Kamsiah❤ said...

tu bkn jenis buat solok kan..

Puan Kutu said...

wow montok segar ladanya..berbakti pada tanah..tak rugi

JR said...

Berbakti kepada tanah banyak rahmatnya kan?

Kesuma Angsana said...

Salam n happy Monday. wah bestnyer., hasil berbudi pada tanah kan, tak rugi apapun..

Gee GTG said...

buat ulam pun sodappp... ^^

LYAfrina said...

seor molek lada hijau tu...
freshh

eita said...

trik pos..yup...belom bertukar warna di kasi ambik dulu...


danish ...walaupun nama agak lain..tapi buah nyer tetap sama...


kamsiah...rasa nyer bukan cuma buah agak besar sebb guna baja getah...

puan kutu..betol..betol..


jr..betol tu dapat jugak hasil nyer..


kesuma angsana...dapat lah merasa..


gee....ha'ah..ulam makan dengan bihun..sedap..



lyafrina...fresh dari lada..

hainom OKje said...

Buat sambal goreng cili hijau, sedap tu Ta....
Tak payah dah lauk lain

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...