Wednesday, April 29, 2015

MACAM-MACAM ADA

dah lama tak klik2 gambo..
jap2 dah pencen ni..
aku ambik skim pencen awal...hehehehe..
masa banyak dengan membaca buku..
tu pun pinjam dengan pustaka...
jom layan gambo..


aku selalu kuar jemur baju ikut pintu dapur,..
bukak je pintu tebuan ..kelulut ..
memang banyak..
duk korek tanah lah...duk hurung apa ntah..
siap jemur baju..
aku klik lah gambo ni hah..
tapi nasib baik lah takde plok diorang ketik aku..

kat tepi umah sewa aku,...
memang melata bunga kemunting cina..
sementelah plok aku memang duk kat kampung padang kemunting..
nama je padang kemunting..
sepanjang duk sini pokok kemunting pun aku ..
dok jupe..

yang ni plok bunga kemunting cina warna putih..

nak ambik titis air atas bunga..
tapi lambat sangat..
air pun dah kering..

spider kat pokok limau belakang umah..
sekali tengok macam sotong pun ada jugak ..

11 comments:

shameel Iskandar said...

Salam eita.
Cantik bunga2 tu. Sangat mendamaikam hati menatapnya.

❤Kamsiah❤ said...

bunga2 desa...cantik suci disirami embun pagi..

ujie othman said...

tu tebuan kelulut yg ada madu kelulut ke? nama sama je.

yelah eita, tak penah nampak spider rupa gitu..spider+sotong = ?

eita said...

shamel...ha'ah kan

Cikna said...

Wahhh,bestnye dh pencen xsabar gak ni tapi cikna lmbt g,huhuu.....:-( Kat RUMAH ni de kemuning purple je, cantik....

Puan Kutu said...

amboi cantik gambar..tak payah nak pencen awal sangat..sesekali tunjuk bakat camni sempoi je..

Tie HT said...

spider tu mu goreng celup tepung
sedak sengoti.. hehe
bunga tu senang cambah..
lawo pun lawo kan :)

eita said...

kamsiah....betol tu...


kak ujie..yang kat gambo tu tebuan..nak ambik gambo kelulut takleh..binatang tu aktif sangat duk terbang...tu lah kata kan...


cikna...tak best pun..bosan teramat sangat...kite tak pernah napok plok kemuning cina...


puan kutu...hehehehe...


adik tie..hahahahha..boleh makan ke?betol2...

IBU PUSPITA said...

aya ingin berbagi cerita kepada anda bahwa saya ini IBU PUSPITA seorang TKI dari malaysia dan secara tidak sengaja saya buka internet dan saya melihat komentar ibu hayati yg dari honkong tentan MBAH KABOIREN yg telah membantu dia menjadi sukses dan akhirnya juga saya mencoba menghubungi beliau dan alhamdulillah beliau mau membantu saya untuk memberikan nomor toto 6D dan alhamdulillah itu betul-betul terbukti tembus,kini saya sangat berterimakasih banyak kepada MBAH KABOIREN dan jika anda ingin seperti saya silahkan hubungi MBAH KABOIREN di 085-260-482-111,saya juga tidak lupa mengucap syukur kepada ALLAH karna melalui MBAH KABOIREN saya juga sudah bisa sesukses ini dan jangan mudah percaya kepada MBAH yg lain selain MBAH KABOIREN karna saya juga pernah mengalami yg namanya dibohongin sama para normal yg lain,ini bukan rekayasa dari saya melainkan ini kisah nyata dari seorang TKI....Untuk yg punya rum erimakasih atas tumpangannya. KLIK _ GHOB _ 2D 3D _ 4D _ 6D _ DISINI












Saya ingin berbagi cerita kepada anda bahwa saya ini IBU PUSPITA seorang TKI dari malaysia dan secara tidak sengaja saya buka internet dan saya melihat komentar ibu hayati yg dari honkong tentan MBAH KABOIREN yg telah membantu dia menjadi sukses dan akhirnya juga saya mencoba menghubungi beliau dan alhamdulillah beliau mau membantu saya untuk memberikan nomor toto 6D dan alhamdulillah itu betul-betul terbukti tembus,kini saya sangat berterimakasih banyak kepada MBAH KABOIREN dan jika anda ingin seperti saya silahkan hubungi MBAH KABOIREN di 085-260-482-111,saya juga tidak lupa mengucap syukur kepada ALLAH karna melalui MBAH KABOIREN saya juga sudah bisa sesukses ini dan jangan mudah percaya kepada MBAH yg lain selain MBAH KABOIREN karna saya juga pernah mengalami yg namanya dibohongin sama para normal yg lain,ini bukan rekayasa dari saya melainkan ini kisah nyata dari seorang TKI....Untuk yg punya rum erimakasih atas tumpangannya. KLIK _ GHOB _ 2D 3D _ 4D _ 6D _ DISINI

Ct Noraishah said...

biasa kat kampung2 banyak jumpa bunga2 camni

Karukord jagau said...

lelabah sotong la tu...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...