Saturday, November 22, 2014

BANJIR...

seminggu hujan turun tak henti..henti..
di sebabkan orang dah tambung tanah kiri kanan..
jadi aku dah standby awal awal..
peti sejuk angkat terus naik atas..
senang citer...
cuma dapur je lah masih duk kat bawah..
masak macam biasa lah pakai kasut phua chu kang..
alhamdulillah semalam dengan hari ni ada panas..
memang membasuh gile gile lah sebelom gi keje...
air pun srut doh skit...
tapi malas nak basuh lata lagi..
takut banjir lagi..
jadi pada sapa sapa yang dah buat tempahan nak duk kat homestay aku..
cuti sekoloh ni semua di batal kan....
harap maklum...



lada yang datin tanam..
sempat kutip sebelom tenggelam..

akibat kesejukan..
lupa nak bagi selimut..
heheheh

pokok lada datin aku dah tak dapat.
diselamatkan lagi...
seminggu tenggelam..
pokok dia hari ni dah makin condong..
tunggu masa nak mapuh lah tu..
sayang plok sebab buah dia memang banyak..
aku buat jeruk lada..
sedap...


buat masa sekarang ni langsung tak dapat nak BW...
net memang slow tahap gaban..
aku nak taip entry ni pun ambik masa kat 3 jam...
rasa macam buang masa sangat sangat..
duk terconggok depan pc...
nak main candy keras pun dok leh..
stress sungguh aku...
doh lah game tu wat aku jadi stress..
dok leh main game laaaaagi buat aku jadi stress...

11 comments:

Puan Kutu said...

mmg setiap taun banjir ye tempat eita ni..semoga dipermudahkan..

umi alya said...

Lorrrrrrrrrrr Eita akak baru nak booking homestay ujung minggu ni, x dapat erkkkkkkkkkkkkkk???

Acik Erna said...

Moga cepat surut air nya ye eita

tajnur said...

Assalamualaikum wbt
Barulah nampak eita betul2 hidup sebagai suri rumah tangga! Kalau sebelum ni, boleh le elak2 sana sini tetapi sekarang betul2 ujian bagi eita. Nak wat mcmana, mmg kena susah senang dlm keluarga. Agaknya adik beradik pun sekadar tengok2 je sikit2 semenjak dah ada datin! Agak sayalah....

JR said...

Saya pun takut juga bila tengok langit selalu mendung, teringat banjir besar di Kedah 3 tahun lepas, hampir seminggu tak mandi rumah tak ada air...

Ujie said...

Haha.lawak la eita nih..musim ujan ni jangan lupa selimut lada2 tu.. :D

Ni musim cuti kalau tak mesti penuh homestay eita kan?

Masya said...

xtau nak gelak ke apa.. eita suka buat entry mencuit hati.. sampai gitu sekali cili x berselimut yer.. sejuknya wakakakak ....

setiap tahun banjir cian kat org pantai timurkan ...

Gee GTG said...

masyaAllah.. tahun lepas pun naikkan.. tabah ye kak eita..

eita said...

puan kutu...banjir sebab orang duk tambung tanah tinggi..kite rendah jadi telaga lah..


umi alya...hehehe..lain kali ye kak...


acik erna...harap lah...


tajnur...waalaikumussalam..tu lah yob..nak buat macamana..dah takleh nak elak...hehehe..ada jugak diorang datang menjengguk....


jr...sekarang ni pun hujan sejam pun dah banjir..


kak ujie....hahahah..pokok lada semua dah mampus kak..tengelam banjir...tak terima tetamu cilik tahun ni..umah banjir...


masya..hahahaha....hujan lepak sejuk sampai ke tulang sum sum tu yang bergetl...


gee..tiap2 tahun naik...huhuhu



HeNRieTTa JoSe said...

banjir agi...
haish sian plak tgk lada sejuk tu...
belingor sampai camtu sekali...
menjadi btul lada tu...sedap buat jeruk...

Ibu Lala said...

Moga tabah ye. Semua ni dugaan darinya

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...