Sunday, August 27, 2017

POTASSIUM DAN ANTIBIOTIK...

Dah lama sangat tak menulis..rasa macam sedikit kekok...
terlanjur dah bukak laptop ni..
menulis lah sikit...
dalam seminggu 2 ni asik ulang alik ke spital je...
sibuk dengan kenduri kendara...
dengan sakit kepala..makan daging banyak sangat kot...
hari ni ada date dengan doktor...
pasal ujian x ray hari tu...
paru2 aku ada mengalami jangkitan kuman...
mungkin baru nak membiak agak nyer..
dan aku jugak mengalami kekurangan potassium dalam buah pinggang..
potassium aku hanya 2.7....
normal 3.5-5.0 mEq/L
sedih wooooo....
mungkin jugak sebab darah tinggi aku naik kot...
paras kolestrol plok zuppp..naek..5.75..
nak kena diet lagi lah ni..
kalau tak turun jugak tahun depan,..
harus adabi..kena makan ubat..
bertambah lagi ubat aku..
huhuhuhu..

ni yang aku duk google cari makanan apa yang penuh dengan potassium..
salah satu nyer pisang...
dan hari ni peti aku penuh dengan pisang..
hahahha...
dah macam monyet sudah nyer..

tapi takpe..sekurang2 nyer aku masih lagi dalam perhatian Allah..
sebab itu aku di bagi sakit...
nak tau apa itu POTASSIUM...klik je kat SINI..
aku nak citer panjang pun tak berapa nak pandai sangat...





ni antibiotik untuk paru2 aku..
mesti habis dalam masa seminggu..
ni lah akibat nyer kalau suke sangat merokok..
hahahah...

ini ubat potassium aku..
untuk 3 hari..
pah 3 hari kena ambik darah balik..
untuk cek dah naik ke belom..


15 comments:

umi alya said...

Walaupun kita bukan pekokok tapi dikeliiling dek2 perokok tegar salah satu penyebabnya. Orang kata lagi bahaya.

Moga ieta cepat sembuh, aamiin....

HeNRieTTa JoSe said...

moga akk cepat sembuh yea...

eita said...

aamin..tima ksih rietta n umi alya..

eita said...
This comment has been removed by the author.
Puan Kutu said...

Serius ke merokok.hahahaha

Allah jenti sikit tanda DIA sayang..take care ya jaga kesihatan makan yg bkhasiat..moga cepat sembuh

Pondok Usang said...

Syafakillah Zita.. =)

ujie othman said...

Eita ni sakit2 pun sempat melawak tau! :D

Harap2 sekarang Eita dah sihat. Pastu jomle kita kembali menulis. Hihii

ujie othman said...

post bunga kunyit mana? hehee

eita said...

tak sempat lagi kak nak update

tajnur said...

Assalamualaikum
Macamana skrg? Harap segala2nya dlm sihat wal`afiat.
Bila membaca aqpa yang Eita alami, saya membayangkan bhwa
Kita ni sudah berusia!
Sel2 kita sudah kurang berfubgsi seperti dahulu.
Ini bermakna, saya membygkan Eita, tentu mengalami kekurangan
tenaga, sakit saraf2 badan dan otot2 dan degupan jantung perlahan.

Tidur pun sering mengalami gangguan. Nak cerita pun pjg sgt, tetapi
mesti lakukan sesuatu utk mengatasinya. Mgkin Eita x sedari, semakin
byk kita makan garam biasa, semakin byk Eita kekurangan potassium
dalam badan. Anyway, tentu suami ada ramuan yg terbaik utk Eita!
Jaga diri… Wassalam

LYAfrina said...

As salam kak eita.. Apa khabar?

Khamsi Abdullah said...

singgah setelah sekian lama tak melawat blog kawan-kawan.

eita said...

puan kutu....
hahahha....merokok membhaya kan kesihatan..aamin..

pondok usang...aamin..


kak ujie...hahaha..sakit2 tak leh serius sangat..nanti bertambah sakit..hahha...x sempat kak..


tajnur..waalaikumussalam...alhamdulillah..dah semakin sihat sekarang ni...tima kasih yob


lyafrina...alhamdulillah...


khamsi abdullah....sila2..

hainom OKje said...

Baru baru ni yg mak mertua duk sepital pun doktor bagi potassium. Tp drip lah bukan pil. Penting rupanya potassium dalam badan rupanya

Siti Norain said...

kite duk hospital seminggu msuk potassium yg drip n pil..seksa hari2 mkn pil 3 bj 3 kli sehari...habis drip smbung lg..tak terkire brapa bnyk drip dlm 1 hari..huhuhuhu

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...