Saturday, September 18, 2010

BERAYA SAKAN......HIDUP DI ATAS JALAN...



lama betul aku tak update kan blog aku ni.....rindu wase kat blog ni.....
hahahah...macam rindu kat pakwe plok.....apalah aku ni....
bukan tak nak menulis tapi baru je nak bukak ada je orang yang datang mengacau...
maklum lah anak buah ramai yang balik..aku kalau ramai2 sangat kat umah takde feel..
nak menulis.....idea hilang dalam keriuhan tempik anak buah aku...
hampir penuh satu rumah....biasalah cuti sekali sekala...ramai lah yang berkumpul....
tambah plok hari raya kan......
sekarang ni lah baru aku free...homestay aku dah kosong...jadi tinggal aku sorang2 kat umah baru lah boleh nak bukak blog aku ni...
kalau tak semua berebut....jap2 nak main game..jap2 nak bukak fesbuk...jap2 nak download citer..
macam2 karenah ada.....
sepanjang raya...hidup aku atas jalan je....hahahha..bukan aku tidor atas jalan lah...
tapi banyak jemputan rumah terbuka......tapi aku just tumpang orang je......
ni je yang sempat aku klik.....yang lain tak sempat sebab aku zzzzzzzzzzzzz.......
maklumlah letih..hehehehe.....

http://www.smileycodes.info



balik dari umah mak sedara aku kat pancing timur aku lepak jap kat umah sepupu aku....
kat taman perumahan inderapura......jenuh mencari...
sesat jugak dalam seround 2....
berpeluh ketiak mencari...
bila dah jumpe...apalagi sembang macam tak ingat nak balik...


lepak kat umah sepupu aku...
yang sangat rapat dengan aku
masa kecik2 dulu...
sekarang buat bisnes sendiri...
bisnes frozen...
kat taman inderapura...
kuantan.....

sepupu aku ni jenis yang pembersih sikit...
bilik air dia memang boleh buat
tempat tidur.....
tengok sendiri lah depan umah dia macamana
berhias giler...
aku plok yang rimas menengoknya...
kat dalam laaaaaagi lawa tapi
tak sempat nak klik....




ni lah sepupu aku....
jenis rock sikit.....
hehehhe....




lama tak datang kat umah mak sedara aku ni.....
satu2 nya mak sedara yang sama ayah dan sama mak dengan ayah aku......
memang jauh berubah....sayup mata memandang ke bawah...
jenis umah yang bawah bukit kan.....
tempat dia memang best....nyaman giler walaupun kat dalam umah membahang..
macam nak terbakar rasanya....

ni umah mak sedara aku....
bawah cerun....takut jugak nak turun...
mak sedara aku ni suka menanam...
apa jenis tanaman semua
dia tanam......



ni lah mak sedara dan pak sedara aku....
dia tinggal berdua je kat dalam umah ni....
yang kat belakang tu sekadar mengisi
ruang kosong yang terdapat
kat dalam gambar ni...
hahahaha.....


ni belakang umah mak sedara aku...
macam2 tanaman ada.....
seronok giler tambah plok
kalau musim buah..
tapi aku tak pernah merasa pun...
dah tak pernah pergi nak merasa..
macamananya..

ni tepi umah....
hampir tercabut lutut aku ..
memanjatnya untuk sampai kat depan...
hampeh betol...
kalau tau aku tak turun kat bawah...





dalam perjalanan balik dari terengganu....
menuju semula ke dungun...
selepas perut penuh dengan makanan...maklumlah baru balik dari umah terbuka abang2 aku....
walaupun dalam keadaan demam dan perit tekak......makan tetap duk kat atas....
jenuh lah aku membuang yogurt2 kat badan aku ni...
yang semakin bertambah selepas raya......


berasap lah kepala menunggu..
dah lah hari panas melampau...
memang tertekanlah....
nasib kat belah aku tak jem...
kalau tak penuh lagi perut aku makan roti cicah 'jem'
hehehehehe



ni plok jem masa...
dalam perjalanan pergi....
hangin satu badan aku di buatnya...
dah lah panas.....demam lagi...
nak duk kat umah sorang2 plok...
ikut jelah..tahan je lah...
nak wat macamana....





4 comments:

QasehnyaRania said...

Ieta, jom join ni. Wat esei ttg kraftangan dan aku.
brdasarkan pengalaman pp

QasehnyaRania said...

Pon tak pa.pic kraftgn boleh goole j.g jenguk cni http://lobaksusue.blogspot.com/2012/02/kraftangan-dan-aku.html.
hadiah lumayan tau

Unknown said...

entry ada gambar eita..hihiih

eita said...

izan...

rahsia dah terbongkar..huhuhuh

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...