Sepi itu mati...
Mati tapi bernyawa...
Bernyawa tapi tak punyer jasad...
Berjasad tapi kelam...
Kelam dan hilang...
Monday, April 10, 2017
SEPI
Thursday, May 19, 2016
CITER SAJA SAJA...
Sekarang ni sibuk sangat2..
Biasa lah suri rumah merangkap tailor..
Dkt nk pose memang punggung asik..
Melekap je kat mesin jahit..
Semalam alhamdulillah hujan turun..
Lebat lah jugak seposen..
Dan pagi ni..
Semut gatal penuh kat dapat tengah duk usung telor...alih tempat baru lah kot..
Tuesday, November 10, 2015
MALAS....
Wednesday, March 25, 2015
JOM MENDOBI...
Friday, March 13, 2015
SIBUK MEMANJANG...
macam suam2 megi kata dik tiha...
heheheh...
keje banyak...
sesekali rasa macam aku plok yang jadi bos..hahah..bos plok jadi aku..
semalam dalam sejarah kehidupan aku ..
selama ni aku duk asik jahit cadar untuk orang kawen..untuk guna biasa..
tapi semalam aku baru sudah jahit cadar untuk orang mati..
2 set plok tu..
serba putih bersulam bunga pink..
tak bawak kamera semalam..
takleh nak ambik gambo..
tengok lah kalau hari ahad ni..
tuan dia dok mari ambik lagi leh lah snap gambo..
macam seram je kan...hehehe..
sesekali rasa macam aku ni drebar bas express plok..
mana dok nyer...asik duk ulang alik..
dari kemaman ke dungun..
dari dungun ke kemaman...
hhahaha..tapi akir bulan ni sepenuh lah duk kat kemaman..
datin bising..asik duk ulang alik...
huhuhuhu.....
aku dah bayang kan tahap kebosanan aku kat sana..
pc memang aku dok bawak..
kalau bawak pun memang cari nahas..
hahaha...nahas lah nati budak2 bertandang kat umah buat macam cyber kafe plok..jenuh aku melayan...
mak tak kuasa nyah...
hahahahha...jahat nyer aku....
hari ni pun duk sibuk lah guboh...
apa yang patut ..
maklum lah nati nak dapat anak sedara baru plok...
xde lah tolong sangat pun..
tolong menyibuk je...
hahahaha...
esok plok nak gi beli manik...
tengah syok buat veil...
manik plok x cukup..
kedarah manik sungguh lah ...
harap esok siap lah...
pahtu terus gi beli..
barang2 keperluan untuk kenduri yang dok cukup lagi...
letih..letih..
ambik kau..sekali update macam karangan untuk pengajian Am je..
kihkihkih....
Tuesday, October 28, 2014
PEMBANGUNAN YANG TAK TERANCANG...
Sunday, July 13, 2014
EERRMMM...
baru ni aku blik jp kt dungun..
blik sorng..datin dok ikut...
bgus jgak datin dok ikut..
boleh aku bawak sendiri kete..
sekarang ni alhamdulillah..
dah makin mahir...
ambik lap selamba je...
hehehe...
balik jap je..dok dang nak update blog...
duk kat umah MIL ...
susah lh sikit nak menulis...
gambor byak dalam kamera..
buka net sekali sekala dalam tipon ..
guane lh nak wat kje...
huhuhu..sekali sekala tu rasa sumbak lemak duk sini...
kalu tauhu sumbat tu sedap lah jugak...
balik kat raya kekgi lah baru leh menulis...tu pun kalu balik..
ermmm....
nk BW pun susoh...
jp line ada jp xdok..
jap kang masuk link lain...
pendek kata sume susoh lah..
huhuhu
Saturday, May 31, 2014
AKTIVITI HARI MINGGU...
Thursday, April 10, 2014
KU KEMBARA LAGI...
Sunday, March 2, 2014
KES RAGUT PUNYE PASAL..
Tuesday, February 18, 2014
RISAU...
terdengar air paip kat dapur..
aku pun apa lagi langkah memang panjang lah..
takut batang paip tercabut ke...patah ke apa ke..
sekali tengok paip kat telaga aku tu terbukak...tak tahu lah berapa lama..
sebab nyer dah penuh air dalam longkang..
aku ingat kan paip rosok..
cari kunci tak jupe...rasa nyer dah bertahun aku tak turun kat telaga tu..
bile dah jupe kunci ...tengok2 elok je aku boleh tutup paip tu...
terfikir sendiri sapa plok yang bukak air paip tu...?
cepat2 masuk dalam umah..mangga balik pintu..
tengok kat dapur..
bergelimpangan bekas garam...
bawang2 aku berteraburan...
dengan kertas surat kabor...
aku terfikir lagi sapa plok yang masuk dalam umah aku?
intai seluruh takde plok lubang kalau nak kata kera yang selongkar...
umah aku sendiri pun macam penjara dah...
ermmm..kera boleh bukak air paip ke?
confuse lah plok...
Monday, February 3, 2014
MOOD KEJE
Wednesday, January 8, 2014
SENDIRI...
aku bukan takmboh menulis..
tapi sekali terkena santau..
memang bahaya..
walaupun luaran nampak sihat..
tapi hakikat nya dalaman memang hancur..
kesian komputer aku..
sakit nyer kembali menerjah..
hahahaha..dah tak tau nak buat apa...
tak boleh nk share citer...
nak BW...
nak bergosip....
boring..boring...
Sunday, December 22, 2013
SIBUK
sibuk...sibuk..sibuk...
tu je yg boleh aku perkatakan kan..
tambah2 dekat sekoloh nak buke ni..
makin bertamboh lah kje aku..
maklum lah i baru je lepas ambik keputusan PMR..
huawawawa...
Sunday, November 17, 2013
SANTAU....
tadi tok batin msj aku..
bgitau setelah di jampi..
ditelek...di tenung...
di alin dgan tepung tawar...
sungguh tak sangka..
CPU aku telah terkena santau angin...
organ dalaman dia rosok teruk..
hish..hish...zaman dah maju ni..
pun masih ada lgi diorang buat..
kegiatan dok bermoral gini...
berat nanang..
padahal CPU aku tak kacau pun..
kehidupan diorang...
Friday, November 15, 2013
SUNYI SANGAT...
2 minggu homestay aku penuh dgn orng..
bile semua dah blik rasa sunyi sangat sangat...
keadaan blik macam asal..
sorang sorang lagi..
huhuhuhu...
tambah lagi kesunyian aku bile..
cpu aku masuk wad icu..
keadaan dia dah tenat sangat..
terpaksa jupe tok batin kat shah alam....
harap pc aku cepat sembuh..
Wednesday, November 6, 2013
ERRMMM..
kalu dulu bile pc aku sakit..
dia boleh ubat sendiri..
la ni kesakitan dia dah makin parah.
langsung xleh nk ubat kan diri sendiri...
sian pc aku..
isim dia makin menjadi-jadi..
hahaha
Saturday, November 2, 2013
BEG SEKOLOH BARU...
Monday, October 28, 2013
SELAMAT PAGI...
meh sarapan dgn aku...
nasi greng telor + kopi cengkudu..
sambil tengok tayer ustaz..
hari ini ustaz izhar ariff...
jap lagi gi kje...
Sunday, October 20, 2013
MAGIS...RAM
masa gi KL hari tu..turun je bas terus ke kajang..kedai buku Czip Lee..cari novel..Ramlee Awang Murshid.....
hri tu dah di umumkn dlm fb.jd harus cri lah...
mood nk membaca tu tak mari lagi.
jadi korang jangan tanyer aku citer dia macamana...
bab aku baru buka plastik dia..
kite demam..kaki sakit jlan kaki hampir 1 km ..
bawak beg berat lagi..huhuhu..
mujur tak mengalami sawan..haha
paling happy..
bos kata..xpe takyah dtang keje lagi..woooow...
errr...jgan bos buang aku sdah lah..hahaha....












