Tuesday, September 4, 2012

SAPA NAK?

hari ni operasi mengait buah pelam...
bukan untuk aku ..
aku kurang suka makan kalau buah tak masak..
masam...
yang ni ustazah aku yang nak..
katanyer nak makan budu+pelam...
aku pernah cuba sekali ..
makan budu + pelam...sedap....



aku kait buah kat belakang dulu..
kasi perabis dulu ..
sebelom kera berpesta tanglung kat atas pokok aku ni hah..

yang banyak ni kasi simpan masak..
sebab yg ni hanya depan tangga umah aku je...
leh pantau kalu kera mari..
pistol kasi isi ubat penuh..
senang kalau kera mari..
aku kasi je satu das..habis citer..
kihkihkih.


ni baru setengah pokok..
cukup lah ni kot...

bawak gi kelas tadi...
sekali rupanyer...semua ustazah n ustaz suke makan...
seriau aku tengok diaorang makan colek..
kicap+gula+lada..
kembang rasa mulut..terasa masam..
takpe..nanti aku bawak lagi..
ada 3 pokok kat umah aku..
semua pokok menjadi tahun ni..
banyak...

sapa2 yang mengidam leh msg kat aku..
nati aku pos..
hehehhehhe
ni plok orkid yang baru kuar bunga..
tapi tak habis lagi tu...
masa balik kelas tadi hujan lebat selebat lebat nyer...
mula tak nak berenti...
tapi lupa topi keledar aku takde...
wiper...jadi berenti lah jugak lepak kat kedai..
nunggu hujan berenti...
tu yang bunga tu berkilat semacam je...

46 comments:

wantie said...

kecur air liur nengok ni. akak memang suka makan pelam colek

Norzie hany said...

Terluit tgk buah pelam tu eita....lebatnya buah dia,geram tgk.
Sedapnya makan dgn colek kicap,lada,gula dan letak belacan sikit.

Cik Pena said...

huhuhuh sodap tu =.=' kalau dekat ni maun hari2 pi mah kak eita...
kak ce try guna muzy...test pada gambar mangga ni..^^

Unknown said...

nak...nak..tgh mengidam ni...huhuhuhu

9n0L4 said...

nok gokkkkkkk. byk nye buohhhh.

HeNRieTTa JoSe said...

Rietta pown xsuka asam....

Si Matatajam said...

Adoi Terlioq aih M tengok..sat na nak amik tisu lap ayaq lioq dok meleleh..hi hi...

IntaNBerliaN said...

best ni kalu sy ada pokok yg berbuah lebat camni.. :-)

pelam cicah budu?.. pelik la plak.. xpnh try pun lg..

Saya Disini said...

bnyknyeeeeeeeee...sedap la..meh nak sikit

Asrul "iLham" Sany said...

makan ngan sambal sodap ni :D

Djangkaru Bumi said...

Lihat mangga bikin ngiler. Pastinya enak untuk dirujak

sHaRiNa eLyaNa said...

cuba tnya kak riena mybe dia nak..dia kan tgh pregent..sha kalau buah ni..xmkn sngt hehe

Tie HT said...

rumah akak banyak pelam ni..kitorang panggil pelam telo...penah try yg dgn budu..mabeles :)

Gumiho Princess said...

byknye....dh mcm buah epal....tp msti msam...

Ujie Othman said...

Fuh..sdp tu!
Tapi akak suka mkn dgn pencicah MakBee tu.

Si Sejuk said...

nehi nehi nehiiiii..
feveret tu cicah dgn kicap gula cabai.. pergh.. pos shah alam mali..

eita said...

WANTIE...

dah..dah..kesat air liur tu..hehehhe

eita said...

norzie hany....

kalu makan ramai2 sedap gok...berebut ni

eita said...

cik blogger...

meh lah...

dah try buat..ada share kat fb...comel jugak

eita said...

izan....
aikk!!!..asik mengidam je ni

eita said...

9n0L4...
meh lah singgah kat umah...
kan lalu dpan umah ita

Cikrosecute said...

nak....sedapnya...

eita said...

rietta...
sama lah sengal gigi kalau makan..

eita said...

si matatajam...
hok oloh eh.....

eita said...

intan berlian...
try lah..
budu pahtu cincang pelam....sedap

eita said...

saya disini
ambik..ambik..jangan malu2..

eita said...

asrul..wat sambal belacan sedap ni

eita said...

djangkaru bumi....
buat kerabu pun sedap ni...

eita said...

sha....

akak suka makan masak...
kak riena mana?

eita said...

kak tiha...
kat tempat ita diorang panggil pelan ringan....

eita said...

gumiho...
bukan macam epal..tapi dah macam anggur...
nak manis tunggu dia masak..

eita said...

kak ujie..

pencicah mak bee dah habis...
ada mak C je...kihkihkih

eita said...

angahpikah...
asal sawan je kau mesti cakap hindustan...hahahah..

Everything's Everythings said...

Tak pernah cuba lagi budu + pelam muda ni.. budu pun susah nk cari kat sini

Wanieys a.k.a IbuQalief said...

kak ita sedapnyer kalau mkn colek hehe

HeNRieTTa JoSe said...

haah...btl tu akk....ngilu gg klu makan....rietta mmg xmam asam...tapi opis mate lelaki....kebanyakannya suka asam...kagum plak rietta tgk dorg mam asam...

Unknown said...

samalah gan tiha..panggil pelam telo gak...sedap sangat...kalau dok dekat rmh eita ni best laa...huhhuuh

eita said...

evrything

alahai sian nyer....
kat tempat akak sebut je nak budu...bersepah tu...

eita said...

wanieys...
meme r....jom..jom..

eita said...

rietta...

biasa orang laki ni jarang yang suka makan asam....

eita said...

izan..
tak napok telor pun kat buah tu...
hahhahaha...
saja pedajal...

sini panggil pelam ringan je

QasehnyaRania said...

alahai cik ieta..nk la juga..ciksu punye dh habis doh..

Cik Putri said...

uii..kecur lidah tgk..

9n0L4 said...

dok jupe cari rumohnyeeee. mmusing ketang kali. huhu.

sHaRiNa eLyaNa said...

madam riena la..heheh..tp jau dia tu..kat labuan

sHaRiNa eLyaNa said...

oh..bgaduh..bahasa apa tu kak??

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...