Monday, February 15, 2010

SELAMAT TAHUN BARU CINA.....





Selamat tahun baru cina untuk sumer pakcik2 dan untie2 serta sepupu aku yang berada kat Kemaman. Baru je semalam balik dari rumah mereka....
Seronok jugak berkumpul ramai2...
Mula2 sekali aku pergi ke rumah Uncle aku di Kemaman...pah sumer adik beradik mak aku berkumpul di situ kami semua bergerak pulak pergi ke Pasir Gajah. Rumah abang mak aku yang sulung, no.2, no.3, dan umah untie aku. Lepas borak2 sambil2 makan kami semua terus pergi Kemasik. Rumah mendiang kakak mak aku. Best sangat kat Kemasik.
Depan Umah ada sungai...Belakang umah plok pantai...yang paling best menu dialah.Hari tu kita semua di jamu dengan sate, nasi dagang, nasi minyak, nasi kunyit, mi goreng, kuih tat telur dan macam-macam lagi kuih muih. tapi kitorang ambik yang ada tanda halal je. yang tak halal kitaorang abaikan jer. Bukan susah pun.Tapi kat Kemasik memang best lah........
Ya allah memang nyaman giler lah.seronok sangat.Yang paling seronok apalagi kalau tak angpau.hehehehe.....walaupun dah besar tapi masih dapat angpau bab aku tak kawin lagi. Bagi orang cina selagi tak kawin selagi tulah tetap dapat angpau.....tapi kalau dah taraf nenek masih tak kawin lagi....emmmmm....kau agak2 boleh angpau lagi ke? jangan penampau dah lah.....
Kalau penampau haiiii.....jenuh jugak tahan muka.huawawawa.....
Apa-apa pun perjalanan selama satu hari memang best...walaupun agak memenatkan....
Sekali sekala juper sedara....meriah....

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...