Thursday, December 18, 2008

Kisah 5 ekor lembu

Di sebuah kedai kopi ada 2 orang kawan yang karib gilerlah. Giler pun tak karib macam ni.

Ahmad : Lee...aku ada satu teka-teki kalau kau betul aku tabik spring kat kau 40
kali.
Lee : Bereess.....aku suka teka-teki.
Ahmad : Pakcik Kordi membeli 5 ekor lembu dari Kuala Terengganu. Sampai aje kat
Merchang 1 ekor lembu dah melompat tanpa ada orang sedar. Lepas tu
Sampai kat Pulau Serai 1 ekor lagi melompat. Bila dah tengok kawan dia ni
melompat 1 ekor lagi pun sama naik ikut melompat masa sampai kat traffic
light. Masa tu lampu tengah warna hijau. Jadi takde sapa yang tahu akan
nasib lembu-lembu tu. Jadi soalannya berapa lembu yang tinggal?
Lee : Hekeleh soalan macam ni yang kau bagi kat aku, budak tadika pun boleh
jawab. Jawapannya tinggallah 2 ekor.Amacam hebat tak aku.
Ahmad : Hebat? Kau bikin aku ketawa ajelah ha...ha... (ketawa versi Sharif Dol )
Lee : Kenapa pulak. Betullah. (buat muka tak puas hati macam nak kena belasah
aje ni)
Ahmad : salah jawapannya 5 ekorlah.
Lee : Apasal pulak?
Ahmad : Lembu tu bukannya melompat keluar dari lori. Lembu tu cuma melompat
setempat aje. Exercise letih duduk belakang lori.
Lee : ?!!!!

1 comment:

9n0L4 said...

hahahaha. sabor jelah. loyar burok.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...