Wednesday, July 31, 2013

CALON ASKAR AEROANGKASA...

'angkat tangan jangan bergerak..kalau tak berkecai kepala tu..
kan....'
'yelah2...orang dah angkat dah ni..bising je..'

'jangan bergerak'..
cepat bagi pengenalan diri..kalau tak anda akan di tembak..
sampai mati..'

'ok ye dik..jaga diri baik2 tau..
abang gi jap je tak lama...
musuh pun hanya plant n zombie je...'


'jangan tinggal kan adik abang'..
abang tak kesian kan adik ke?...'
nanti adik takde kawan...
kalau zombie makan abang nanti macamana...'

'takpe dik...
abang ada pistol laser.....
adik jangan bimbang...'

'plant zombie kat bawah..jadi abang kena duk atas  kusi lah..
bersembor air liur...

'yeayhhhh..berjaya...'

'eh'..macam ada lagi sekor..kat bawah ni..
oh !..mujur x tembak..adik aku kat bawah rupanyer...'
hahahah...kalau tak mahu kena pelangkung di ayah aku nanti..'

'yeahhh...abang hebat lah....

Tuesday, July 30, 2013

KU BERMANIK LAGI...

siap lagi 1 helai...
yang ni simple je..
setengah hari dah beres...
nak jahit baju plok...
kena beres jugak dalam minggu ni...
nanti nak kemas umah plok....
kalu jadi minggu depan nak turun KL...hohohooh...

untuk budak2..
simple macam ni ok lah kot..


bunga cincai..
ntah apa nama ntah..

ni bahagian lengan..
ambik sama je dengan leher...
senang sikit ..
xyah mikir...

Monday, July 29, 2013

MANIK LAGI..

4 hari terconggok aku sudah kan baju ni..
belok pinggang....

ni je idea yang ada dalam kepala hotak aku..
xleh nak peras doh idea..
dok mari jugak..
layan je lah...

baru mencuba belajar buat bunga rose..
tunggang langgang kelopak nyer...
takpe..aku budak baru belajar...
hahahha...

ni plok bahagian lengan baju..
bengkang bengkok manik dia...
agak2 lah berapa nak cas ni...

tima kasih Rose
sebab syor n tolong beli kan buku ni untuk aku...

Saturday, July 27, 2013

HARI INI...

bile baju dah tinggal sikit je lagi..
mula lah malas...
dah biasa tido lewat...
susah benar mata ni nak tido awal....
sorry lah ye kalau korang baca cite aku siang hari..
xde apa nak tulis sebenarnyer..hahahhaa


dah lama tak makan mi teow..
buat lah separuh bungkus...
simpan esok lusa plok lagi separuh tu..

timun cina..
kurma..
air masak..
minyak habatus sauda ..1 sudu..
tu menu wajib aku..
sebelom aku ambik makanan berat..

hari ni buat agar2 milo...
tambah plok nak balas pinggan jiran aku..
xde apa nak buat...
sebelom atar..
kena possing dulu..
hahahha...

dalam kul 5.30 ptg tadi sempat lagi gi lepak kat pasar minggu nibong..
kakak aku ajak gi jalan2...
pergi dengan keluarga dia lah..
terliur tengok sayur nangka...
balik umah tumbuk lada kecik 2 biji..
gaul dalam sayur nangka...
tak sia2 aku beli sedap giler2...
aku jenis bukak pose tak makan nasi..
jadi ratah macam tu je..
sedap....
tapi tulah jauh dari umah..
2 hari 2 malam kalau jalan kaki baru sampai...
hehehehe...

Thursday, July 25, 2013

CITER HARI INI....

rasa macam baru dapat hidup baru je...
hari ni sepenuhnya dpat merempit...
dapat melepak kat tepi pantai..
hohoohohoh...
pah tu gi lepak kat umah ahmad umar...


bulan pose pun diorang still tambak pantai....

tengah syok duk sini..
ada plok pakcik sorang turun jugak melepak..
sebelom apa2 baik blah dulu..
aku tak suka duk kat tempat ada orang..


nak ambik gambar kapal..
tapi jauh sangat..


hari ni aku dapat cucu yang ke 4..
nenek tetap maintain vogue....
hahahhaha.....


Wednesday, July 24, 2013

YEAAAAHHHH...BAJU RAYA DAH SIAP.....KORANG?

macam budak2 je aku ni kan ...
hahaha.....
bukan senang nak siap bju sendiri tu...
baju xde upah..memang lambat lah sikit...
hahhaha...
korang punyer?


hanya mampu siap kan 3 pasang je...
ni pun nasib dah gunting sebelom aku sakit dulu..
banyak sangat orang bagi kain kat aku..
aku ni plok jenis yang malas teramat sangat2..
yang tengah tu je 
yang aku beli sendiri..
kes berkenan sangat2..
yang lain semua orang bagi..
sebelom basuh posing dulu untuk sesi fotografi..
hahhaha

lagi 4 pasang ni tunggu pah raya lah..
ye...
tu pun kalau mood nak menjahit baju sendiri mari lah...hahaha
yang ni plok..pemberian..
kakak ipar aku...mak mertua kakak ipar...adik ipar aku...
stok kain pasang sampai tahun depan..
tu pun kalau panjang lagi umur aku..
leh lah pakai kan...

Monday, July 22, 2013

JELESSSS....


jeles sungguh aku tengok mokcik ni bawak motor besar..
hahahahha...bila agaknye aku plok...
ni pun rindu nak merempit ni...

Saturday, July 20, 2013

CITER HARI INI..

semalam dengan hari ni..
ada lah tetamu kat umah..
sapa lagi..
ahmad umar n the gang..
hhahaha....meriah sikit umah aku...
pahtu suruh adik aku kait nyor..
tekak rasa nak minum air nyor...
asik tupai je yang makan kan..
aku nak jugak merasa..


alhamdulillah sakit pun dah ok sikit..
walaupun masih terasa..
duk sorang2 xleh manja sangat kan..
sempat lah sudah kan baju melayu ahmad umar..
semalam test pakai..
mujur terletak je baju.
sama sedondon baju ahmad umar dengan..
dah lama tak tengok jiwa aku..
rindu sangat...

buah tangan dari anak sedara aku...
tengahri tadi baru sampai...
balik bersalin kat kampung..
bertambah lagi lah cucu aku..
hahahha...nenek tetap mantain vogue...
opppsss.....sori ye...karipap ni seksi sikit..
tak tutup aurat...kain beli tak cukup 4 meter..
hahahhaha..
walaupun seksi tetap sedap..
tapi kalau manis sikit lagi sedap...

ni plok dari mak ahmad umar....
rezeki bulan pose kan...
mabeles...
leh doh buka kedai nasi ayam ni..

DUGAAN...

Bulan pose ni banyak kan lah minum air kosong ye...

Monday, July 15, 2013

SAKIT YANG KEMBALI MENJENGUK..

ramadhan kedua aku dah terlantar...
alhamdulillah baru hari ni aku boleh bangun..
kalau tak sepanjang masa aku asik tido je...
rasa dah macam puteri gemala tidur je...
ntah macamana sakit tu datang lagi..
aku xleh bangun...bila dah bangun aku xleh nak duduk...
seksa sangat...ke bilik air pun aku terpaksa bertongkat...
pow tongkat arwah ayah aku...hahahha...
mujur tak lelong lagi tongkat tu...
hanya Allah je tau betapa sakit nyer aku...
moga dengan sakit ni terhapus sedikit dosa aku...amin..
nasib baik ubat yang dulu ada lagi..walaupun tak banyak mana..leh lah menanpung untuk 2 3 hari lagi..
kalau ubat takde... 
tak tahu lah macamana nak merempit pergi spital kan...



bila dah sihat betol baru aku jenguk korang semua ye..
hargai lah masa sihat korang semua...

Wednesday, July 10, 2013

MENU APA HARI NI..?

mesti korang sume tengah sibuk kat dapur kan...
jiran aku pun bukan main sibuk lagi..
aku sorang je tak buat apa2...
duk sorang takde apa nak fikir masak..
sahur plok cukup dengan stok kurma setabung yang adik n abang ngah aku bagi..
stess aku tengok orang duk masak banyak2...
habis ke?..
hahahha...kalau anak ramai takpe...


hari ni kat tempat mengaji ada orang bagi sedekah 
nasi untuk budak2..termasuk lah aku..
remaja purba..
hahahhah....
nasi minyak n air soya segar..
alhamdulillah..cukup untuk rezeki hari pertama ramadhan..
moga murah lagi rezeki orang tu ye..
pahtu tadi buat agar2 laici..


Tuesday, July 9, 2013

JANGAN LUPA NIAT PUASA...

Photo: Rukun Puasa:

1.Niat: Malam hari bagi puasa Ramadan dan puasa wajib seperti puasa nazar, kafarah dan qada’ ..Adapun puasa sunat boleh berniat sebelum gelincir matahari asalkan belum melakukan perkara-perkara membatalkan puasa.

2.Menahan diri daripada perkara-perkara yang membatalkan puasa dari terbit fajar hingga terbenam matahari.

Syarat Wajib Puasa:

Baca lagi

http://mindakini.com/asas-feqh-puasa/

SELAMAT MENYAMBUT RAMADHAN AL MUBARAK..



Selamat menjalani ibadah puasa..
semoga puasa tahun ni lebih baik dari tahun2 sebelom nyer..
dan lebih banyak mendapat kerahmatan dari Allah....

Monday, July 8, 2013

KERABU PELAM..


Hari ni rasa bosan yang teramat sangat...
tak tahu lah nape....
keje satu apa pun tak buat...
tengok pelam banyak atas pokok...
kite wat projek baru lah....
daripada buah hati aku ambik...
baik aku yang pow dulu...

ni projek baru aku..
kerabu pelam...
pelam tu aku parut kasar...
malas nak cincang..
yang ni macam biasa r..
sebelom wi ke jiran pow dulu untuk sesi fotografi..
jiran aku warga mas takleh makan banyak..
nanti mengalami kecacingan plok..
kihkihkih...


Sunday, July 7, 2013

CITER HARI NI...

hari ni ada sikit rajin...
wat lah kari daging 1 malaysia..
sume aku  campak dalam tu...
kecuali telor rebus..
bab lupa nak rebus tadi...
sebelom atar kat umah jiran aku 
pow dulu untuk sesi fotografi..
kihkihkih..


balik atar kari daging..
lalu ikut kebun nenas aku..
selok kain aku  kain nenas...
eh!..eh!...ada masak sebiji...
apa lagi..sebelom buah hati aku ambik baik aku ambik dulu..
kang lambat tak merasa plok aku..
rambut nenas aku ni..
dah rupa macam rambut aleycat plok..

patut lah rambut macam aleycat..
sekali kembar 3 jambul nyer..
kalau buah tu kembar 3 best jugak...
pakcik kayo lah jawab nyer..
hahahah

Friday, July 5, 2013

LAYAN TV MALAM NI..

malam ni malas nak BW lagi...
nak tengok sebenarnyer dia isteri ku..
episod akir..
hohohoho...
esok2 datuk buat lawatan ye...

SOS KEPOK..

Hari ni terlebih rajin..
sebab aku ni jarang sangat nak rajin...
hari ni buat sos kepok...
stok untuk bulan pose..
nanti senang kalau nak makan tauhu sumbat ke..
jemput udang ke..
cedok je..
aku buat 1 periuk sedan..
dapat lah setengah tapeware....

nak buat dia senang je..
nisan-2 keping besar..
gula-5 sudu..
garam sikit..
cuka sikit..
cili boh 4 sudu...
air setengah periuk..
masak atas dapur sampai korang nak pekat macamana..
pahtu beres...

Thursday, July 4, 2013

HADIAH LAGI...

semalam pos laju mari...
mujur aku dok dang gi kelas lagi...
tapi punyer lah malas...
suh aku gi sain kat van dia..
hadiah ni datang nyer dari kak ujie..
bab aku pengomen tegar kat blog dia...
hhehehehhe...
tima kasih kak ujie..
moga murah lagi rezeki akak ye..
dapat hadiah lah yang paling aku suka 
hahahha..
kain batik ni ingat nak buat kain skirt kembang..
aku memang tak reti pakai kain batik macam..
gadis pingitan yang lain..
hakhakhak..

Wednesday, July 3, 2013

WORDLESS WEDNESDAY

1..2..3...GO....
(bokeh aku yang semakin menjadi..)


Monday, July 1, 2013

PERIA KATAK...

aku suka sangat wat keje bedo'oh macam ni..
duk lah menunggu frog of peria ni berbuah...
peria katak kat umah jiran aku...
kalau zaman duk kat australia dulu tanam anggur tepi tingkap..
kat malaysia tanam peria katak tepi tingkap...
tempat lain memang takde..
hahahha...


antara khasiat peria katak..
  1. mengawal paras gula dalam darah..terutama untuk yang mengidap diabetes
  2. boleh mengurangkan buasir..buat jus+epal hijau untuk kurangkan pahit.. 
  3. merendahkan tekanan darah tinggi..
  4. baik untuk penghadaman...
  5. menyembuhkan sakit sendi...
  6. sapa2 yang nak kurus pun leh cuba minum jus dia.
 tapi jangan makan banyak sangat..nanti kena chery bery plok...aku tak jamin tu..










Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...