Sunday, March 31, 2013

DAPAT TAWARAN....BAEEEKKKK...PUNYER...

di suatu malam yang hening...
mata baru je manja2 nak pejam kan.
tibe2..ada mesej plok...
nombor memang aku tak tahu...
lama2...rupanyer blogger lama....dah tukar nombor..patut pun x cam...
dalam duk bertanyer kabor..
tibe2 dia mintak aku send pic...
macam biasa lah..aku cakap..
tipon cap ayam tak boleh nak atar gambo...hahahhahaha....
ingat kan dia nak buat apa ..
rupanyer tengah sibuk cari jodoh untuk kawan dia....
hahahhaha....orang pemalas n brutal macam aku ni pun ada jugak orang berkenan...
kalau dapat tawaran masuk U..best jugak....


rupanyer laki orang...
mati2 aku ingat kan bujang....
aiseymen.....
errrmmmm....
tak faham dengan orang lelaki ni...
nape lah sibuk nak kawen lain..sdangkan dah ada anak..dah ada isteri...

aku bkan nak tunjuk aku ni baik sangat pun...
aku ni sejahat jahat manusia......
kat muka bumi ni...

untuk makluman lelaki lah kan...
kalau ye pun isteri dia bagi..sanggup masuk meminang...
tapi percaya lah...
kat mulut je..dia cakap bagi...
tapi hakikat hati nyer..
memang hancur...menangis...meraung...memang retak seribu...
seblom nak suh isteri buat keje tak berfaedah ni..
cuba tengok gok dulu isteri kita tu...susah senang bersama isteri..
takan lah dah senang sikit..dah mula nak lupa jasa isteri plok..
jangan main hentam kromo je....
kalau laki aku macam ni..
mau aku sunat dia sekali lagi..
hahahhahahah....



p/s....takde niat pun nak kondem sapa2 pun...
ni pendapat bodo aku je....
saja kongsi2 citer...





Friday, March 29, 2013

SOTONG MASAK HITAM....

di sebab kan hari ni aku dah berbaik dengan nasi..
jadi kena masak lah..
sayangnyer...langsung tak ingat beras dah habis..
hhahahah...
sudahnyer....hari ni gi lepak kat pasar...
beli barang dapur n lauk nasi...
hari banyak orang duk lelong sotong....
jadi menu hari ni sotong lah...
ingat nak masak pedas..
tapi rasa macam nak buat menu baru..
menu apa?..
tengok lah kat bawah...




sotong masak hitam..
guna rempah mama mia..
cara dia sama je
macam masak daging hitam...
cuma rasa dia je lain..
sebab yang ni rasa macam sotong je..
hahahhaha...
sedap..makan dengan nasi panas...


Wednesday, March 27, 2013

AISKRIM MALAYSIA...


balik keje tadi duk pikir nak makan apa erk?..
nak masak soh2 doh malas...
babnyer malam ni nak buat OT..
jadi perlu kan sesuatu untuk mengunyah..
sudah nyer buat lah aiskrim malaysia..
perisa milo..
1 jag dapat 13 batang..
jadi lah....
buat keras semangat mata...

Tuesday, March 26, 2013

SANTAI HARI MALAS...



hari ni seharian duk kemas umah...
5 trip membasuh hari ni...
sebab sayang sangat tengok matahari duk memancar terik...
jadi manfaat kan sepenuhnya...
dan hari ni jugak aku malas nak gi keje..
tak col n sms pun kat bos aku...
kihkihkih...nanti dia suh aku mai keje plok...
jangan ikut macam aku...
lagipun hari ni nak siap kan semua baju2 yang banyak duk melepak atas meja..
customer aku dah bising...
huhuuhu


hari tu rempah izan..
ada sampai....
bersama dengan cendera jantung...
tima kasih ye mama...
yang tak best nyer..
masa ambik feel aroma terapi dari rempah tu..
tak tahu plok plastik dia carik sikit..
gelepor mata aku ..pedih ..
wooooooo...

 
sambil wat keje tadi...
belek2...lah....apa kos yang nak diambik..
memandang  spm aku semua failed..
macamana tak failed..
sebab aku hanya tulis nama..ic..angka giliran n salin balik soalan..
hahahahahha...
tengah duk mikir lah nanti..
nak ambik kos apa..
kosmetik je lah kot...
hahahahha...


 
pah tu baca lah surat kabor hari jumaat..22.3.2013..
punyer lah sibuk...
akhbar hari jumaat..baru baca hari ni...
pahtu tengok lah 1 artikel..
rasa macama kenal...budak kecik tu..
rupanye asya...
patut lah familiar...
 kisah suka duka blogger LYAFRINA..
memang sedih sangat kisah dia...
semoga lya tabah menghadapi hari2 yang mendatang...


Monday, March 25, 2013

BABY SITTER LAGI...

dah lama sangat aku tak bersiaran..
rasa kekok lah plok...
sibuk sangat..
ni pun pc aku baru je di beki...kes meletup hari tu...
kredit to tok pawang aku.....MR OMAR.....
tima kasih .....
sebab baikpulih pc..yang dah berapa kali buat hal..
hahahhaha.....jangan marah aaaaaa....

dah 4 hari jadi baby sitter...
dan aku mengalami kebelokkan pinggang...
lasak sangat ahmad umar ni..
habis semua benda dia nak teroka....
adehhhh.....
esok rasa nyer aku nak buat cuti lagi...
nak cover balik tido aku yang dah budak ahmad umar curi..
hahahahah...


ni lah adik ahmad umar....
anak sedara aku yang ke 41..
MUHAMMAD AL FATEH BIN MOHD TARMEZI...

 
ni lah keje ahmad umar..
asik nak cium adik je..
aku tak tahu lah ni ciuman maut ke..
ciuman dari seorang abang..
jangan lemas doh...

 
ambik kau...
sekali adik menangis..
pandai plok gi tepuk kepala..
mesti takut mak dia marah...

acececece.....
dah senyap adik tu cium lagi...
air liur penuh atas kepala adik...

petang sementara tunggu ayah dia balik...
aku ajak main kat luar..
bila kuar je..ajak masuk..
takmboh setarang habuk..
meraung satu kampung...
yelah aku pun nak balik umah jugak...
dah nak garib doh...
malam2 kan takut plok...

Monday, March 18, 2013

DAPAT HADIAH...

menang GA ..hr jdi si bulat..
td bru sampai hadiahnye..
penanda buku..
dr cikpensel...
mcm tau2 je aku suka membaca...
leh buat tanda buku kan...


Sunday, March 17, 2013

CEKODOK KASIH SAYANG..PERISA BAWANG....

semalam lapor giler2..tahap babun..
takde apa kat umah..
ada gandum je 1/2 supek...
boleh lah wat alas perut...
terhasil lah jemput bawang ..
buat kelainan letak rempah kak izan..


tadaaa....
ni lah hasilnyer..
sedap sangat...
rasa macam hot n spicy..
hahahahhaha.......

saja je tayang isi dalam..
walhal tau doh..
ada bawang je dalam tu...
kihkihkih

Friday, March 15, 2013

CITER SEMALAM....

semalam g kat seberang pintasan kul 10.30....kul 3 ptg aku balik
giler ramai orang tu....
duk lah bawah pokok dengan ceramah...
nak kata ceramah pun tak jugak sebab lebih banyak ..
kearah kutukan voldemort...
habis je sesi mengutuk semua bangun berselawat...
ingat kan dah habis rupanya..
sambung balik sesi kutukan..
x faham betol aku...dah berselawat tu ok lah..ni sambung balik mengutuk..
macam tak ikhlas je nak bagi benda2 kat rakyat..
selama ni x tahu sebab aku tak pernah pergi untuk sesi macam ni..


masa ni diorang semua sibuk duk ambik borang untuk..
wakil....
dah tahu oraang tu ramai ..
hampir 2000 orang..
apa salah nyer bagi awal dalam kul 10 ke..kul 11 ke..
ini tak ..dah santak zohor pun ..
orang masih duk beratur...
kata dalam ceramah tadi..
ingin menegak kan agama islam..
kalau dah kul 3.30 ptg..
asik duk dalam barisan..guane orang nak gi solat..
mesti diorang fikir jugak..
kalau kuar barisan mesti dah bilangan makin bertambah..
kat sini pun aku masih tak faham jugak...

duk bawah pokok saga..
banyak melata...
teringat masa kecik dulu...
kutip2 wat main jentik...

Wednesday, March 13, 2013

BOM MELETUP....

pg td konon2 nyer nk wat auto publish...
sekli baru bukak suis ..
tibe-tibe..
BOOOOOMMM.....
terperanjat beruk aku..
cepat2 tutup suis...
rupanyer...CPU aku meletop..
aduuuhhhh!!!!...
parah betol lah...


hr ni adik aku dah mai..
beki paip yg patah..
selamat xyah nk angkut air lg..
sambil tu aku tengok mcamana nk beki paip...
nati kalu rosok lg..
aku boleh wat sendiri..
dik sorang diri ni semua kena buat sendiri lah...

esok plok gi ambik duit..
brim ...hohohoho...
duit tu dah plan dah..
dpt je nati nk byar cukai pintu.cukai tingkap....cukai tanah kubur..
hahaha...janji tak kuar duit aku...

WORDLESS WEDNESDAY..

Tuesday, March 12, 2013

KEPENATAN..

2 3 hari ni memang penat giler....
balik keje...
satu keje plok nak mengangkut air dari bawah ke bilik air atas...
kasi penuh satu besen..
senang untuk guna malam hari..
tak kuasa aku nak turun kat telaga malam2...
kalau berdinding penuh takpe..
ni nampak kelibat langit...
nati macam2 yang duk fikir dalam kepala hotak aku ni...
tapi nak ambik air mayam melilau jugak mata..
hahahhahaha.......
bukan takut ok...
tapi seriau....wakakakakkaka









jangan paksa aku buat sesuatu benda yang aku tak suke..
diam bermakna aku tak suke...

Saturday, March 9, 2013

SANTAI HUJUNG MINGGU...

hari ni mood rasa nak ke laut dalam...
jadi masa balik wat lubang butang baju melayu pakcik tu..
pakcik ni pun dah bising..baju lambat siap..
katanyer nak pakai ke surau..
bukan tak nak jahit cepat tapi sibuk.....
nama dah datuk seri kan mesti lah sibuk...
masa balik tu lalu ikut pantai..
ikut jalan raya sibuk sangat...
jom..kita lepak di pantai...



singgah kat kedai binatang jap..
bukan terapi minda kat sini ye...
jenuh tahan hidung..
beli ikan mas 3 ekor..
ganti balik ikan sepat yang mati hari tu..
ada ikan ...rasa jugak ada kawan kat umah...

ada orang dating kat pondok tu..
heheheheh..
tapi bukan pakwe makwe..
ni hanya makwe n makwe..
duk santai baca buku...

sapa2 yang rasa mood dia ke laut...
sila naik bot ini ye..
free je...
bila mood tu dah datang balik..
balik semula ke daratan..

pokok pine ni mengingat kan aku..
masa kat australia dulu...
hahahaha...

opps bersih 10.0...
balik tadi tunggu orang datang mesin rumput kat umah...
tak larat dah nak bela rumput yang sama..
tinggi dengan aku...

ni kat belakang..
semua kasi bersih..

hutan tebal untuk di jual....
180 ribu..
sapa berani tarik nafas dalam2..

sementara bersih tengok pokok duit2 hantu raya...
masa kecik dulu suka ambik..
letak bawah bantal..
mana lah tau kot2 leh bertukar jadi duit betol..
hahahhahahah...

kulat ling zhi...
dah kulat ni duk bertapa atas batang kayu..
sian plok nak gi bakar kayu ni...
takpe lah..duk je lah sini..



jangan di tanyer kenapa gambo aku semua kelabu..
semua gambo ni aku ambik guna miniature effect...
nampak lain sikit...






aku masih tak berdaya untuk menjadikan hati aku kering..
sebab Allah menjadikan hati aku basah ...
basah untuk di sakiti.....

Thursday, March 7, 2013

MEROYAN JAP...

Banyak hari tak bukak net...
banyak sangat keje..
mujur dan jugak mandi...
hahahhaha...kalau tak ada jugak yang jadi kambing kan....
hari ni balik keje rasa macam nak merangkak je masuk umah..
masuk je dalam umah..
cepat2 mangga umah...
aku rela roboh kan tangga umah aku..dari biar diorang pijak umah aku...
wakakakkaka....
yeaaayyhhhhh...esok cuti....
leh lah bermanja2 dengan bantal busuk...


ni dinner aku...
tadi gi beli..
2 3 hari ni panas ketik...
layan timun cina best jugak ni....
memang manis...







susah benar nak pujuk hati ni...
bile dah kecik hati dengan orang...

Monday, March 4, 2013

"SEGMEN : SIAPA BLOGGER BERTUAH...BY ANAK EN.YUSNI"


Sapa2 yang nak join klik je banner kat atas tu...

tarikh tutup 31.03.2013...

tag...

Sunday, March 3, 2013

CITER SEMALAM....

balik dari bagi timun ke jiran2 aku..
kawan  aku coll...
ajak gi pilih baju kawen...
alaaa...kita malas sangat...
tapi takpe lah...boleh cuci mata kan...


ni antara baju pengantin yang terbaru..
tuan punyer tu cakap..the latest...
aku layan je...
tema biru...

ni pilihan aku...
comel nyer...
bila agak nyer nak merasa pakai baju ni..
huhuhuhuhu....
majlis bulan 6...
tapi sudah semestinyer bukan majlis aku..
hahahahha..
aku kan suka menyibuk tak tentu pasal..
tapi memang baju ni terbayang2 je kat mata aku..

hari ni ada drebar..
pergi balik berhantar..
hahahah....
so di hari yang panas ketik ni..
xyah lah aku merempit...

kawan aku ajak lepak tepi pantai...
dia nak belanja abcdefghijklmnopqrstuvwxyz...
kata nyer bukan selalu ajak aku kuar..
betol2...
biasa dia je yang asik lepak kat tempat aku keje...
aku segan r nak gi lepak kat dia kje..
sebab bos dia lelaki..
aku tak suka...

laksa penang...
ermmm...walaupun aku makan laksa penang..
tapi kenapa aku masih berada kat dungun hah?
ingat kan makan laksa penang mesti terasa macam kat penang..

miniature effect...
laju jugak kawan aku bawak kita..
nak klik pun tak sempat..

Friday, March 1, 2013

REZEKI JUMAAT...

hari ni aku dapat anak sedara yang ke 41...
ahmad umar dah dapat adik...adik lelaki
tapi tak sempat lagi nak gi tengok...
cuma sempat coll je tanyer kabar..
tanyer ahmad guane....mak dia cakap sibuk je nak cium nak pegang,...
mybe dia ingat tu tedy bear kot...
hahhaha...tak sabar nak tengok...


lepas tu aku menang TOPUP RM 5...
menang GA yang fizgrahic hari tu
rezeki lagi tu..bertamboh kredit aku..



rezeki lagi ni...
hari ni lunch
goreng kacang buncis+telor+ayam secoit...
n guna rempah kasih sayang dari mama mia
aku jenis vege jadi rempah tu banyak aku guna dalam sayur..
nak masak daging tapi susuk berlian ..
masih tak bertukar lagi ke platinium jadi..
terpaksa berpantang lagi..
hehehehhe...

rezeki lagi kan...
tadi abang long aku atar timun..
yang projek sekoloh dia punyer..
nak tengok klik je SINI
gred A semua dia dah atar kat pasaraya..
yang gred B..buah dia tak menepati piawaian...
jadi dia mai atar kat umah aku..
esok plok aku agih kat jiran2 aku..
jenuh jugak ni makan sorang2...
mau kembong perut...


tadi plok tengok berita..
jarang sangat aku ni tengok berita..
tapi nak tengok berita yang 2 komander di tembak mati tu..
akibat serangan mortar di lahad datu...
al fatihah untuk yang terkorban..



AKU BERCERITA...

sambil keje sambil baca buku...
5 citer dalam 1 buku..
memang berlainan sungguh dengan citer2 RAM yang dulu2..
paling suka 'cinta matiku..'
tapi tengah syok bace..dah habis...
aaduhhhhhh......
kalau nak bace korang beli lah..
kihkihkih....
aku memang simpan wat koleksi...


Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...