Wednesday, January 9, 2013

PAMERAN TOPENG SEDUNIA....


masih lagi kat Muzium negara..
masa aku gi hari tu ..
sedang molek diorang tengah buat pameran topeng sedunia..
cantiiikkkk...leh tengok..
tapi sayang nyer diorang dah tak larat nak gi..
diorang gi lepak kat kedai minum air..
sudahnyer aku n anak sedara aku je yg gi...
huhuhuuh...
senyap sunyi kat dalam tu...
nasib ada eskot 2 orang...
rm 5 untuk dewasa...
rm 3 untuk pelajar yg tak pakai uniform...
pada ibu2 yg mengandung di larang sama sekali untuk menghayati ni..











ni je yg aku ambik..
nak komen banyak pun aku tak tahu..
bukan tak tahu..
tapi tak ingat..
warga mas..ingatan kadang tu terbatas...hahahah..
semua topeng tu diorang buat untuk permujaan..
tak kira lah permujaan padi...permujaan untuk perubatan..
permujaan untu menyeru semangat ...

masa kuar plok kena lalu ikut tabir hitam..
anak sedara aku dulu lagi dah lari....
lalu ikut laluan guard...
katanyer takut mengingau..
aku kata...eleh penakut..
aku pun singkap lah tabir..
sekali...OMK....
terowong gelap yg penuh dengan topeng ngeri kiri n kanan...
dah macam umah hantu lah plok..
takpe lah..aku pun takut mengingau jugak ni..
tumpang lalu guard...
heheheheh....

49 comments:

Tihara said...

kalau akak..akak gi ikut org minum air laa..hihih

TiranaAduka said...

salam ieta
Taktdpt ta nak gi,thanks shring.

mie said...

best bila dapat tengok..
kadang2 terpikir juga kegerunannya..
eheehhee

Asrul "iLham" Sany said...

aku ada satu kat rumah...
tapi topeng ironman ar hahhaa

Norzie hany said...

macam2 rupa....seram juga tgk.

MAZLIZA ABD RAZAK said...

mula tengok tak dak apa
balik mula la teringat

Cho Zila said...

kat muziumni macam2 pameran dia buatkan.. tuler kalau tak buat gitu lagiler orang tak mai..

HeNRieTTa JoSe said...

uiks....rietta pown takut ngigau jugak lew....ekekeke....

PSS...maaf rietta tag akk....http://hati-dan-bicaranya.blogspot.com/2013/01/25-random-facts-about-me.html

Che Rosliza Che Mat said...

takut tengok topeng hihihi

Ujie said...

rugila tak masuk terowong gelap tu..dah byr rm5. ^___^

Jna marcello said...

mcm best je kak ieta...
pameran ni sampai bila??

IntaNBerliaN said...

x g tgk pun xpelah.. baik ikut minum air.. hihii

Kesuma Angsana said...

alamak cam ade yg seram je tgk ni !

kasih Salina said...

macam2 topeng yang ada,kalo kak lagi dok gi doh, takut wei..haha..

Masya said...

menakutkan jer... unik topeng²nya..

Masya said...

menakutkan jer... unik topeng²nya..

kinara kinatara said...

wah..banyak gila topeng..gerun pulak tengok..:)

jaakechik said...

seriau tengok..muehhee..jaa memang jenis penakut!

sHaRiNa eLyaNa said...

la ngtkan btul upanya patung pla..seram ehhh

wantie said...

adoi... seramnya.kalau ngigau ni parah gak.

QasehnyaRania said...

as-salam..

gerun la

-meeSUPERGIRL- said...

mee takot dekat topeng tu semua -_-

Jay Ar said...

Topeng Spiderman dan Batman tak de ke?? :)

eita said...

kak tiha...

nak ikut jugak tapi rasa macam rugi je..sebab dah sampai kan..
bukan senang nak gi...

eita said...

tirana aduka...

wslm...
lama lagi ni ..sampai mac

eita said...

tirana aduka...

wslam..

lama lagi ni..sampai mac

eita said...

mie...

best tu memang lah..tapi rasa jugak takut tu

eita said...

asrul..
cehhh....ironman mana takut...

eita said...

norzie..

kalau tengok lama2 lagi seram..

eita said...

mazliza..

hahahaha...tau takpe

eita said...

cho zila..

tu lah kata....

eita said...

rietta...

heheheheh..sama lah kite..

in shaa Allah...
kalau ada kelapangan nanti akak buat ye

eita said...

che rose..

tengok sekali imbas tak takut che rose

eita said...

kak ujie...

memang lah rasa rugi sangat..
tapi takde orang nak teman..
semua pakat lari...

eita said...

jna ...

best..gi lah...
sampai mac..

eita said...

intan...

heheheheh.....
lepak kedai kopi lagi best kan

eita said...

kesuma angsana..

jangan tengok lama sangat

eita said...

kasih salina...

tak pernah tengok pameran ..tu yg sibuk sangat nak masuk..
orang lain semua lari ke lain..

eita said...

masya..

memang unik..
pndai je diorang ukir

eita said...

kinara..

hahahah..jangan tengok lama sangat..nanti mengingau

eita said...

jaa...

kihkihkih...

eita said...

sha..

patung je tu...

eita said...

wantie..

memang parah pun

eita said...

qasehnya rania...

pandai diorang ukir untuk mendapat kan hasil yg mengerun kan ni

eita said...

mee...

adehh..semua pakat takut ni..guane citer ni

eita said...

jay ar...

cari jugak...tapi takde

Dayana Bahar said...

topeng pelik2... huhu tak elok tengok sangat. takut terbawa2..

Wanieys a.k.a IbuQalief said...

rasa sersm pulak tgk patung tu

9n0L4 said...

masuk tgk topeng gitu pun kene bayor ke. dok dok cetong org muzium. huhuhu.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...